Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Hogyan működik az ügyfélkapu?

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Hogyan működik az ügyfélkapu?"— Előadás másolata:

1 Hogyan működik az ügyfélkapu?
Kopint-Datorg zRt.

2 Központi Rendszer

3 E-szolgáltatások Országos APEH Nyugdíjbiztosítási Főigazgatóság
Kérelmek Nyilatkozatok Bejelentések Országos Felsőoktatási Információs Központ Elektronikus felvételi Kormányzati Portál Gépjárműkereső Cégkereső Ingatlankereső Fórum APEH Elektronikus adó- és járulékbevallás Adófolyószámla-kivonat igénylése Nyugtaletöltés Okmányirodai ügyintézés Anyakönyvi kivonat Egyéni vállalkozói igazolvány Járműigazgatási ügyek Járműkísérő lap Lakcímigazolvány Lakcímváltozás Mozgáskorlátozottak parkolási igazolványa Vezetői engedély Nemzetközi vezetői engedély Időpontfoglalás okmányirodába Személyi adatszolgáltatás letiltása a központi adatnyilvántartásból OEP TAJ-nyilvántartással összefüggő szolgáltatások egyéni ügyfelek részére

4 ÜK Regisztrációk

5 Látogatottság

6 E-feltöltések

7 A KORMÁNYZATI PORTÁL KONCEPCIÓJA
Iránytű a közérdekű információkhoz A közérdekű információszolgáltatás Az ügyintézés eszköze (Ügyfélkapu) A véleménynyilvánítás színtere Közvéleménymérés (eGAMES)

8 KORMÁNYZATI PORTÁL - ÜGYFÉLKAPU
A kormányzati, államigazgatási információ egyszerű és gyors eljuttattása az állampolgárokhoz, elektronikus ügyintézési felületet biztosítása A „szolgáltató állam” elektronikus információs kapuja a Kormányzati Portál, a MAGYARORSZAG.HU A szolgáltatáshozzáféréshez szükséges azonosítás biztosítása: Ügyfélkapu

9 REGISZTRÁCIÓ LÉPÉSEI Személyes megjelenés az okmányirodában
Új ügyfélkapu-regisztráció létrehozása, vagy meglévő, ideiglenes regisztráció véglegesítése Adatlap és nyilatkozat aláírása ben érkezik az egyszer használatos kód, mely 5 napig érvényes. Lejárta után az „elfelejtett jelszó” menüben lehet újat kérni. A kód aktiválása

10 HOGYAN TESZI LEHETŐVÉ AZ ÜGYFÉLKAPU AZ EGYABLAKOS ÜGYINTÉZÉST
Jelszó1, azonosító1 Jelszó2, azonosító2 Jelszó3, azonosító3 Jelszó4, azonosító4 ÜGYFÉL HIVATAL

11 HOGYAN TESZI LEHETŐVÉ AZ ÜGYFÉLKAPU AZ EGYABLAKOS ÜGYINTÉZÉST?
Jelszó, azonosító

12 AZONOSÍTÁS ÉS HITELESÍTÉS AZ ÜGYFÉLKAPU

13 AZONOSÍTÁS ÉS HITELESÍTÉS AZ ÜGYFÉLKAPUN
A évi CXL. törvény értelmében az Ügyfélkapun bejelentkezett ügyfél személyi adatai nem továbbíthatóak a szolgáltatást nyújtó közigazgatási területek/szakrendszer részére. A szakhatóság a igénybevevő személy és a kérelem alanyának személy-azonosságát az interneten bekért szakrendszeri egyedi azonosító (APEH szakterület esetén a természetes személy adóazonosító száma), alapján tudja saját területén ellenőrizni. Lehetősége van a szakterületnek az ügyfélkaput használó és az ügyben érintett adatainak „összevetésére” a rendszer adta funkcionális megoldással. Ehhez el kell küldje a KR-integrátoron keresztül a Regisztrációs modulhoz az azonosítandó személy általa ismert természetes azonosítóit. Ezt a folyamatot nevezik az ügyfélkapurendszer viszontazonosítási funkciójának.

14 AZ IDEIGLENES TÁRHELY AZ ÜGYFÉLKAPUN
Az ügyfélkapu használata során rögzült adatok helye Egyéb, járulékos közigazgatási szolgáltatások Megoldás az ügyfélkapu naponkénti látogatottságára Ügyfélkapu gyakori látogatottságának biztosítása

15 HOGYAN SZABÁLYOZZA A TÖRVÉNY AZ ÜGYFÉLKAPU MŰKÖDÉSÉT?
1959. évi IV. törvény a Polgári Törvénykönyvről 1992. évi LXIII. törvény. a személyi adatok védelméről és a közérdekű adatok nyilvánosságáról 1992. évi LXVI. törvény a polgárok személyi adatainak és lakcímének nyilvántartásáról 2001. évi XXXV. törvény az elektronikus aláírásról 2004. évi CXL. törvény a közigazgatási hatósági eljárás és szolgáltatás általános szabályairól annak hatálybalépésétől 146/1993. (X. 26.) korm. rendelet a polgárok személyi adatainak és lakcímének nyilvántartásáról szóló törvény végrehajtásáról 43/1994. (III. 29.) korm. rendelet a rejtjel tevékenységről 184/2004. (VI. 3.) kormány rendelet az elektronikus közigazgatási ügyintézésről és a kapcsolódó szolgáltatásokról …/2005 BM rendelet Az okmányirodák és személyi adat- és lakcímnyilvántartás központi szervének közreműködésével történő regisztrációs eljárás részletes szabályairól .../2005. PM-IHM-MeH együttes rendelet Az elektronikus ügyintézést választó adózó bevallási és adatszolgáltatási kötelezettségének az Adó- és Pénzügyi Ellenőrzési Hivatalhoz történő teljesítésének szabályairól Jelszó, azonosító Ügyfélkapu ÜGYFÉL HIVATAL

16 FELMERÜLŐ ADATVÉDELMI KÉRDÉSEK
Terület Megoldás Szabályozási kérdések Informatikai biztonsági szabályzat MSZ ISO/IEC 17799:2002 szabvány szerint Alaprendszerek informatikai védelme A gyártók, szállítók által megfogalmazott biztonsági szabályok implementálása, a folyamatos nyomonkövetés (operációs rendszer, adatbáziskezelő, kommunikációs eszközök) Kommunikáció (modulok között) Az egyes modulok közötti belső kommunikáció védett csatornákon keresztül (VPN) (ahol nem lehetséges VPN, ott HTTPS protokoll). Üzemelés-biztonság SLA-k meghatározása, üzemeltetési dokumentációs csomag kidolgozása Fizikai és környezeti biztonság Biztonságos üzemelő környezet kialakítása: MSZ ISO/IEC 17799:2002 szabvány , IEC szabványok, CISPR 22-IT szabványok, Munka-, tűz- és vagyonvédelmi előírások : MSZ 595 Építmények tűzvédelme, MSZ 274 Villámvédelem, MSZ 172 Érintésvédelmi szabályzat, MSZ Tűzjelző berendezés, Számítóközpontok tűzvédelme MI

17 TÁVLATI FEJLESZTÉSI LEHETŐSÉGEK
MEG KELL KÜLÖNBÖZTETNI AZ ÜGYFÉLKAPUS ÉS AZ ÜGYFÉLKAPU MELLETTI SZOLGÁLTATÁSOKAT SZOLGÁLTATÁSOK ÉS NEM SZOLGÁLTATÓK BÁRKI SZOLGÁLTATHASSON ELŐBB AZ ÜGYFÉL, AZTÁN AZ ÜGYEK AZ ÜGYFÉLTÁRHELY életesemények ontológiájának felmérése az állampolgárok igényeit és körülményeit figyelembe véve aktív portál kifejlesztése megalkotjuk az életesemények referenciamodelljeit, majd a referenciamodellekhez webes technológián alapuló generikus workflow

18 ÜGYFÉLVONAL 189 - Kormányzati Ügyféltájékoztató Központ
célja globális és hatékony többcsatornás fogadó-válaszadó szolgálat megszervezése, amely egyértelmű és azonnali válaszokat nyújt az állampolgárok és a vállalkozások számára.  feladata az állampolgárok, vállalkozások és egyéb szervezetek teljes körű és szakszerű tájékoztatása, útbaigazítása a közigazgatással kapcsolatos ügyeik gyors és hatékony intézése érdekében a Központ ellátja az EU állampolgárai és az idegen nyelven érdeklődők eligazítását is

19 Köszönöm a figyelmet!


Letölteni ppt "Hogyan működik az ügyfélkapu?"

Hasonló előadás


Google Hirdetések