Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Projekt Partneri Jelentés készítése

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Projekt Partneri Jelentés készítése"— Előadás másolata:

1 Projekt Partneri Jelentés készítése
Kovács Péter, TEÜ, PVEI Partneri szeminárium magyar partnerek részére Budapest, május 11.

2 Az első szintű ellenőrzés folyamata

3 Időkeretek 15 naptári nap 30 + 15 naptári nap 30 naptári nap
Partneri jelentések készítése 15 naptári nap Költségek hitelesítése a kontrollerek részéről naptári nap Közös projektjelentés elkészítése és benyújtása a JTS felé a Vezető Partner részéről 30 naptári nap

4 PARTNERI JELENTÉS (PR)
Minden projekt partner partneri jelentést készít az adott beszámolási időszakban megvalósított saját projekt tevékenységekre, valamint az adott beszámolási időszakban felmerült és kifizetett saját költségekre vonatkozóan. A PR két fő részből áll: Szakmai rész (Activity Report): az adott beszámolási időszakban megvalósított projekt tevékenységek Pénzügyi rész (Summary of expenditure): az adott beszámolási időszakban felmerült és kifizetett költségeket tartalmazza A PR nyelve: ANGOL

5 SZAKMAI JELENTÉS megvalósított tevékenységek, elért eredmények a projekt kezdésétől a beszámolási időszak végéig státuszjelentés a tevékenységekről (hol tart) megvalósított tevékenységek, elért eredmények az adott beszámolási időszakban – partnerség nyilvánosság kapcsán végzett tevékenységek partnerekkel való együttműködés felmerült problémák munkacsomagokban végzett tevékenységek, elért eredmények leírása Indikátorok közbeszerzésekkel kapcsolatos információk a jelentést a Projekt Partner cégszerű aláírásával és bélyegzőjével kell ellátni

6 PÉNZÜGYI JELENTÉS a projekthez kapcsolódó, az adott beszámolási időszakban felmerült és kifizetett költségeket tartalmazza a beszámolási időszak végéig felmerült, de ki nem fizetett költségekről a következő beszámolási időszakban kell jelenteni kötelező a meghatározott formátumban benyújtani az adatokat euróban kell feltüntetni eredeti számlákat szükséges benyújtani, amit pecsételés után visszaküldünk alátámasztó dokumentumok PPR benyújtása előtt javasolt a dokumentáció teljességének ellenőrzése (Checklist)

7 JELENTÉSTÉTELI HATÁRIDŐK
a projekt kezdő dátumához képest 6 havonta kell jelentést benyújtani a beszámolási időszak végétől számított 15 naptári napon belül a határidőn túl érkezett jelentések elutasításra kerülhetnek, ekkor a költségek hitelesítésére csak a következő beszámolási időszakban kerülhet sor

8 PR BENYÚJTÁSA Papír alapon:
A Partneri Jelentést egy eredeti példányban kell benyújtani, kivéve a Partneri Jelentés alábbi dokumentumait - melyeket egy eredeti és egy másolati példányban szükséges benyújtani: - Számlák; - Partneri Jelentés azon dokumentumai, melyeket a Partner szeretne visszakapni (kérjük, mellékeljen egy feljegyzést, mely tartalmazza a visszakérendő, és másolatban is benyújtott dokumentumok tételes felsorolását). - alátámasztó dokumentumok: hitelesített másolat a PP törvényes képviselőjének hitelesítésével Elektronikusan: IMIR rendszer Front Office felületén keresztül

9 Partneri Jelentés benyújtásának formai követelményei
Gyűrűs dossziéban lefűzve, Cheklistnek megfelelően, költségvetési soronként elválasztva.

10 HIÁNYPÓTLÁS maximum 2 alkalom / partneri jelentés
első alkalom: a hiánypótló levél kiküldésének napjától számított 8 naptári napon belül második alkalom: legfeljebb 8 naptári nap, de a két esetben max. 15 naptári nap a VÁTI Nonprofit Kft. rövidebb hiánypótlási határidőt is szabhat, amennyiben a Hitelesítési Nyilatkozat kiadásának határideje ezt szükségessé teszi sikertelen hiánypótlás következménye: - PPR elutasítása - elfogadás a nem megfelelő tételek levonása után (a nem elfogadott költségek kizárólag a következő PPR-ben számolhatók el, későbbiben nem)

11 PR ELFOGADÁSA VÁTI Nonprofit Kft. megállapítja az elszámolható költség összegét Kontroller kiállítja: Hitelesítési Nyilatkozatot (Declaration on validation of expendiutre)

12 PIACI ÁR IGAZOLÁSA I. - egymástól független személyektől
Szokásos piaci ár igazolása: - közbeszerzés - árajánlat 1000 EUR (bruttó) feletti, de közbeszerzési értékhatár alatti beszerzések esetén 3 összehasonlítható árajánlat: - egymástól független személyektől - legalacsonyabb ár - összességében legkedvezőbb ajánlat (bírálati összefoglalót szükséges benyújtani) - árajánlatok nem lehetnek a megrendeléstől számítva 3 hónapnál régebbiek

13 PIACI ÁR IGAZOLÁSA II. Nem alkalmas piaci ár igazolására az az ajánlat sem, amelyet olyan személy adott, akiben a Partnernek tulajdoni részesedése van vagy azok Ptk. szerinti közeli hozzátartozója vezető tisztségviselő, vagy felügyelő bizottsági tag. Nyilatkozat a piaci ár igazolásáról A piaci ár bizonyítása a partner feladata és felelőssége

14 ÁFA a nem visszaigényelhető ÁFA számolható el
Partner ÁFA státuszának ellenőrzése ÁFA nyilatkozat kitöltése minden jelentésnél

15 ÁRFOLYAM Támogatási Szerződés: euróban kerülnek megkötésre
a felmerült költségeket a PPR-ben euróban kell feltüntetni A magyar partnereknek a nem euróban felmerült költségek (Forint, és más külföldi pénznem) euróra történő átváltás egységesen került meghatározásra a South East Europe Program területén. A nem euróban felmerült költségek euróra történő átváltására a következő módszeralkalmazása lehetséges: jelentési időszak utolsó havában érvényes, az Európai Bizottság által meghatározott havi átlagárfolyam (http://ec.europa.eu/budget/inforeuro/index.cfm?fuseaction=currency_historique& currency=88&Language=en)

16 Helyszíni ellenőrzés Kockázat elemzésen alapuló mintavétel
200 ezer EUR > partner költségvetése: zárás előtt, kockázat elemzés szerint 1 millió EUR > partner költségvetése >200 ezer EUR: legalább két alkalommal Partner költségvetése > 1 millió EUR: minden partneri jelentéskor Jegyzőkönyv

17 E-mail: kovacs.peter@vati.hu
Köszönöm szíves figyelmüket! Kovács Péter programmenedzser VÁTI Nonprofit Kft., TEÜ, PVEI Tel:


Letölteni ppt "Projekt Partneri Jelentés készítése"

Hasonló előadás


Google Hirdetések