Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Stratégia és minőségügy KERESSÜK MEG A MINŐSÉG 3 LEGJOBB SZINONÍMÁJÁT!

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Stratégia és minőségügy KERESSÜK MEG A MINŐSÉG 3 LEGJOBB SZINONÍMÁJÁT!"— Előadás másolata:

1 Stratégia és minőségügy KERESSÜK MEG A MINŐSÉG 3 LEGJOBB SZINONÍMÁJÁT!

2 A minőség általános (naturális) filozófiai értelmezés szerint az adott dolog (objektum) minősége, pontosabban a „mineműsége”, a dolog azon tulajdonságaink az összessége, amelyek azzá teszik az adott dolgot, ami >>> a dolgok jellemző tulajdonságokkal történő leírása A mi szervezetünk, annak céljai, tevékenysége, működései is dolgok! Mik is ezeknek a tulajdonságai ma?

3 A minőség értékszemléletű filozófia értelmezése szerint adott dolog minősége, pontosabban értéke, értékelt minősége vizsgáló (minősítő) személyek az adott dologra vonatkozó, a vizsgáló személy értékrendjétől függő vizsgálati szempontjaiból következő lényeges tulajdonágainak meghatározott értékei alapján, az adott értékrend szerint súlyozott értékítélete.

4 A korszerű minőségügy értelmezése szerint a létrehozási(termelési) és fogyasztási folyamatokból álló igénykielégítési folyamat minősége az érdekeltek (stakeholders = fogyasztók, termelők és a társadalom) értékrendjén alapuló értékítélete arra vonatkozóan, hogy a termelési és fogyasztási folyamatok mennyire elégítik ki az érdekeltek igényeit, azaz az érdekeltek az igényeik kielégítése által mennyi értéket kapnak.

5 A stratégia eszköze az értékközvetítésnek és értékkifejezésnek, a minőség azonban záloga az értékteremtésnek. „Amit ti akartok, hogy veletek tegyenek az emberek, ti is azt tegyétek velük!” (Mt 7,12; Lk 6,31) „Cselekedj úgy, hogy tevékenységed maximája (normatív tartalma) mindenkor általános törvényhozás elvéül is szolgálhasson!” (Kant)

6 A minőség szervezeti szabályozásának 3 szintje: -folyamatszabályozás -megfelelőség-szabályozás -minőségszabályozás

7 A stratégia által keresett válaszok és megoldások vs. a minőség komponensei Hatásosság (efficasy) kívánt eredményt ideális körülmények között kiváltja. Hatékonyság (effectiveness) a kívánt eredmény elérésének a mértéke az ellátás szokásos, rutin körülményei között. Eredményesség - gazdasági hatékonyság (efficiency) a beavatkozás azon hatékonysága, amely maximálja a felhasznált erőforrás mennyiségre (pénz, munkaerő, idő stb.) eső eredményt. Méltányosság (equity) azonos élethelyzet, igény esetén azonos minőségű ellátáshoz való jog (hozzáférés és egyenlőség kérdése). Hozzáférhetőség (accessibility) a szükségletek által megkívánt szolgáltatások elérhetősége térben, időben és anyagi-pénzügyi vonatkozásban. Tudományos-technikai minőség (scientific technical quality) az adott korban rendelkezésre álló ismeretek és technológiák alkalmazásának a mértéke. Megfelelőség (appropriateness) az termék, szolgáltatás, beavatkozás megfelelő, ha az állapotban várt javulás, az igény kielégítésének elvárt foka olyan mértékben valósul meg ami meghaladja az igénybevétel nélkül várhatóan kialakuló helyzetet, így a terméket, szolgáltatást indokolt átadni, a beavatkozást érdemes elvégezni

8 A stratégia által keresett válaszok és megoldások vs. a minőség komponensei Kockázatkezelés (risk managment) a szolgáltatás elvégzésével kapcsolatban várható problémák előrelátásával és a megfelelő preventív intézkedésekkel a kockázat minimalizálása, illetve a bekövetkező kockázat gyors felismerése és káros következményeinek kiiktatása. Szükségletek (needs) Igény-kereslet (demand) a felismert szükséglet kielégítésére irányuló képességgel bíró szándék. Igénybevétel (consumption of services) a beavatkozás-szolgáltatás megvalósulása.

9 KERESSÜNK 5 TÁRGYAT, AMIK KIFEJEZIK, MEGTESTESÍTIK A MINŐSÉGET!

10


Letölteni ppt "Stratégia és minőségügy KERESSÜK MEG A MINŐSÉG 3 LEGJOBB SZINONÍMÁJÁT!"

Hasonló előadás


Google Hirdetések