Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

A megújult magyar repülőgépipar helyzete és stratégiai céljai 2011-től Termékfejlesztés,diverzifikáció és együttműködés Hideg Mihály HAIF Elnök.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "A megújult magyar repülőgépipar helyzete és stratégiai céljai 2011-től Termékfejlesztés,diverzifikáció és együttműködés Hideg Mihály HAIF Elnök."— Előadás másolata:

1 A megújult magyar repülőgépipar helyzete és stratégiai céljai 2011-től Termékfejlesztés,diverzifikáció és együttműködés Hideg Mihály HAIF Elnök

2 1. A XXI. századi Magyar Repülőipar működési modellje

3 Minisztériumok, NKH, NIH, Hatóságok Kormányzat Az eredményességet a diverzifikáció, minőségfejlesztés és az együttműködés biztosítja Termékfejlesztés Alkalmazott kutatás Együttműködés Pályázatok Stratégiaalkotás Alapítás lobby vállalkozások tanszékek, kutatók Együttműködés Pályázatok A XXI. századi Magyar Repülőipar működési modellje szakértők Támogatások

4 A HATP Hungarian Aerospace Technology Platform megalakulása A HAC létrehozása a Hungarian Aviation Industry Foundation által A Corvus Aircraft kft. bemutatja első kompozit gépét HAIF megkezdi a beszállítói hálózat létrehozását Zöldmezős beruházások LH Technik Budapest és Elektrometall kft A Halley kft bemutatja első Apollo Fox ultrakönnyű gépét A GE Engine Services létrehozza zöldmezős beruházását Zöldmezős beruházás: Hungaerotech kft és Flamespray kft Megalakul a HAIF non-profit szervezete 2003 A kezdeti lendületet a zöldmezős beruházások és a sportgép fejlesztés biztosította… 2009 Corvus, Idea-Aircraft, Avana Industries, BHE kft, Dioferr kft., új gépeket mutat be Az iparág fejlődésének főbb állomásai Az iparág fejlődésének főbb állomásai

5 Corvus 16 mill.$ zöldmezős JV-t indít Kínában Az EL-TECH Center Aerospace R&D megnyitása Budapesten végére 30 vállalatunk szerezte meg a repülőipari AS9100 B tanúsítást Az iparág fejlődésének főbb állomásai- folyt. A Corvus Racer debütál Kanadában a Red Bull Air Race-en Elkészül az első Nemzeti Légügyi Stratégia - NLS A Diehl Aircabin Hungary megnyitja kompozit gyárát Bemutatkozik a Corvus Fusion kompozit gépe 2012 Bemutatkozik az Apolló Gyro az Aero 2012 kiállításon 2012 Meglezdődik a Hungarocopter repülési tesztelése 2012 Együttműködési megállapodás a Repülőgépipari és Hajóipari klaszter között

6 A komplex termékfejlesztés nem csak multinacionális környezetben lehetséges Apollo Fox ’99 - Eger Avana Larus ’0 9 - Tököl 5 üléses kétéltű repülőgép Corvus Fusion ’12 - Ballószög 2 üléses műanyag sportgép 2 üléses sportgép BHX -03 ‘08 - Budapest Robotrepülőgép 2 üléses kétéltű sportgép Hydropteron ‘09 - Miskolc Apollo Gyro ’12 - Eger 2 üléses autogyro

7 Az iparág szerkezete Az iparág szerkezete Tervezés/fejlesztés 10 Alkatrészgyártás 15 Sportgép fejlesztés 5 Ejtőernyő gyártás 1 Hőlégballon gyártás 1 Karbantartás/javítás 80 Képzés 4 Consulting 2 Alkatrész eladás 1 Szerszám gyártás 3 Kalibrálás 1 Engineering 3 HR szolgáltatás 2 Átalakítás 1 Marketing 2 Ipari szervezet 3 Az iparág szerkezete már érett, alkalmas az innovatív termékek fejlesztésére Az alkatrészgyártó cégek számának növelése érdekében a HAIF elindította az Aerospace Supplier Initiative Program-ot 2004 Decemberében. Többnyire autóipari és elektronikai alkatrész- gyártó cégek érdeklődtek a prog- ram iránt ban megalakult a Magyar Repüléstechnikai Klaszter 2007 végén a HAIF kezdemé- nyezésére elindult az AS/EN 9100 Repüléstechnikai Minőségirányítási offset prog- ram 3x10 cég részvételével, állami támogatással.

8 2. A Magyar Repüléstechnikai Klaszter bemutatása

9 2.1. A Magyar Repüléstechnikai Klaszter (MRK) szervezete Az MRK a HAIF szervezésében 2006 elején alakult 4 magyar sportgép fejlesztő által: 1.Corvus Aircraft Kft. – UL & LSA sportrepülőgép fejlesztő és gyártó 2.Halley Kft. – UL sportrepülőgép fejlesztő és gyártó 3.Composite One Kft. - prototípus és sportgépfejlesztő 4.Hungarocopter Kft. – helikopter fejlesztő Társult tagok: Tervezés & Mérnöki szolgáltatások (7) Idea Aircraft Kft. – Sportgép tervezés & prototípus fejlesztés eCon Engineering Kft. – CAE szolgáltatások CAD-Terv Engineering Kft. – CAD&Catia tervezés Delta-Tech Kft. – szerszámok & célgépek tervezése C3D Kft. – CAE szolgáltatások Meshining Engineering Kft. – CAE szolgáltatások CFD Engineering Kft. – CAE szolgáltatások Gyors prototípus készítés (2) Varinex Informatikai Rt. Technoplast Kft.

10 Alkatrészgyártás (11) Sulczer Hungaerotech Kft. – forgácsolás Dendrit Kft. – forgácsolás Borsodi Műhely Kft. – forgácsolás Avana Industries Kft. – kompozit alkatrészek Produktum Kft. – aluminium szerkezetek Ostorhazi Kft. – speciális bevonatok Elektro-Metall Paks Kft.– kábelkorbácsok Eltec Hungary Kft. – kábelkorbácsok Gravitas 2000 Kft.- forgácsolás ABF Bowdentechnika kft. – bowdenek Macher Kft. - kábelkorbácsok Szoftver fejlesztés (3) Allied-Visions Kft. – szimulátor tréning szoftver Aviatronic Kft. – elektronika, szoftver ARTIFEX Ltd. – training és szimulációs rendszerek A tagok egymást kiegészítő technológiái teszik lehetővé a komplex fejlesztéseket

11 2.2. A Klaszter céljai 1.A magyar repülőipar fejlődésének és felzárkózásának a felgyorsítása 2.A legjobb alkatrész gyártó és fejlesztő cégek diverzifikálása a repülőiparba 3.A repülőipari és a kapcsolódó társiparágak hálózatának a kialakítása 4.Új magyar fejlesztésű kis méretű légi járművek létrehozása a globális piacra 5.Ezen járművek kis- és közepes sorozatú gyártásának szervezése 6.Olyan komplementer képességek kialakítása, mely lehetővé teszi a magyar cégek bekapcsolódását a nagygépes rendszerek fejlesztésébe 7.Méretgazdaságosság és szinergiák elérése hálózatfejlesztés útján a tervezés, fejlesztés, gyártás, képzés, logisztika, minőségirányítás (AS 9100), IT, marketing és tanusítások területén 8.Modern vezetési módszerek bevezetése a KKV szektorba – six sigma, lean manufacturing 9.Nemzetközi kapcsolatok bővítése és fejlesztése 10.Drága külföldi beszállítók kiváltása olcsóbb hazai beszállítókkal 11.A magyar részvétel növelése az EU finanszírozású fejlesztési projektekben A Repüléstechnikai Klaszter az iparág fejlesztésének legfontosabb eszköze

12 3. A Magyar Űr- és Repüléstechnikai Platform bemutatása

13 3.1 A Hungarian Aerospace Technology Platform létrehozása Alapítók: • 2 Egyetemi tanszék (BUTE, ELTE) • 1 Kutatóintézet (KFKI AEKI,) • 4 Vállalkozás: Bonn Hungary Electronics Kft. SGF Kft. BL Electronics Kft. Slot Consulting Kft. • Hungarian Aviation Industry Foundation Alapítva: 2007 November A repülő- és űripar fontos húzóiparágként integrálják más high-tech iparágak termékeit Társult tagok száma: 31

14 3.2 Hungarian Aerospace Technology Platform - Célok Főbb célok: • Nemzeti repülő- és űrtechnikai kutatási stratégia kidolgozása, koordinálása • Alkalmazott kutatással kiszolgálni a repülő- és űripar fejlesztéseit • Felzárkóztatni a magyar aerospace technológiai szintet az EU szintjére • Segíteni az iparági technológiai transzfert • Segíteni a legjobb kutató szervezeteket az aerospace iparágba való diverzifikációban • Repülés- és űrtechnikai eszközök kifejlesztésének és tesztelésének koordinálása • Integrált kutatási projektek kezdeményezése • Új K&F kapcsolatok kezdeményezése és kialakítása az EU tagállamokkal, és más régiókkal A repülés- és űrtechnikai cégek együttműködése biztosítja rendszerfejlesztéseinket

15 A DABAS fedélzeti rendszer bármilyen sportgépbe is adaptálható •Az SGF kft. által kifejlesztett rendszer a repülés közbeni terhelések mérésére szolgál •Leszállás után az adatokat egy notebookra lehet letölteni •Az adatok numerikus kiértékelését és grafikus megjelenítését egy szintén saját fejlesztésű szoftver végzi •Élettartam, kifáradás előrejelzésre is használható a rendszer 3.3. Főbb pályázati eredményeink : A DABAS központi fedélzeti egysége

16 3.3. Főbb pályázati eredményeink : (folyt) A BXAP 13 robotrepülőgép exportja 2011 végén kezdődik A BHE Electronics által kifejlesztett robotrepülőgép főbb tulajdonságai: • nagyfelbontású videokép átvitel • opcionális infrakamera képátvitel • hazai fejlesztésű robotpilóta • GPS navigáció • 500 fordulópontos útvonaltervezés • valós idejű útvonalmódosítás • 3.15 m szárnyfesztáv • összsúly 7.5 kg • hasznos teher 3 kg (kamerák) • sebesség: km/h • max. repülési idő 1 óra • polgári és katonai változat info:

17 Elektronikai fejlesztő központ, 2010 nyarától – itt működik a HATP központja is 3.4. Főbb pályázati eredményeink: EL-TECH Center Budapest – Újpesti Ipari Park

18 3.5. A közelmúlt főbb EU pályázati részvételeink: FP7 keretprogramban: SINBAD: Safety improved by new functionality for better awareness on airport approach and departure traffic domain, BEARINGS: New generation of aeronautical bearings for extreme environmental constraints, X3-NOISE: Aircraft external noise research network and coordination, ADDSAFE: Advanced fault diagnosis for safer flight guidance and control, PPlane: Personal plane: assessment and validation of pioneering concepts for personal air transport systems, AEROPORTAL: Support for European aeronautical, SMEs, CEARES: Central European aeronautical research initiative GABRIEL: Integrated Ground and on-Board system for Support of the Aircraft Safe Take-off and Landing CleanSky programban: BME Clean Sky 032: Resin, Laminate and Industrial Nanoparticles Application

19 3.6. A Nemzeti Légügyi Stratégia NLS főbb vonatkozó célkitűzései: • A General Aviation „forradalom” lehetőségeinek kihasználása – sportgépek, kétéltű kisgépek fejlesztése és gyártása • Kisméretű UAV/UAS robotrendszerek fejlesztése • Elektronikai- beágyazott rendszerek fejlesztése • Hazai motorgyártáshoz JV partner bevonása • Integrálódás az EU FP7/8, SESAR, CleanSky programjaiba • Más járműipari alágazatokkal közös KFI projektek indítása – hajóipar, autóipar • Beszállítók folyamatos fejlesztése – minőségirányítás, termelékenység • Nemzetközi stratégiai szövetségek útján növekedés és piacszerzés „Mentor” • Stratégiai „Mentor” ország bevonása az iparág gyorsabb felzárkózásához Céljaink eléréséhez az NLS-ben javasolt „Take Off” program elindítása szükséges

20 Közös járműipari kutatási területek: - Anyagtudományok - Beágyazott elektronikai rendszerek - Érzékelők - Biztonság Fókuszterületek a repülőgépek fejlesztésében, gyártásban és kutatásban

21 Kapcsolat : Hideg Mihály M.B.A. M.Sc. Elnök Tel: Fax: Mob: Web:

22 Mellékletek

23 Az Apollo Fox az első ultralight gépünk től gyártjuk Egerben

24 A Corvus Racer 540 versenygépünk Kanadában debütált 2010 nyarán

25 A legújabb Corvus Fusion kompozit gépünk az Aero 2012 kiállításon debütált

26 A Bonn Hungary Electronics BHX-03 típusjelű elektromos meghajtású UAV-je

27 A Hydropteron vízi tesztelése FelszállásA leszállás megkezdése A vízreérés pillanata Beúszás a kikötőbe

28 Az Apollo Gyro az Aero 2012 szakkiállításon mutatkozott be 2012-ben

29 Legújabb zöldmezős beruházás a Diehl Aircabin Hungary kft nyírbátori kompozit üzeme

30 In April 2012 Corvus Hungary LLc. CEO Imre Katona has signed the JV agreement with the CAIB at Xi'an. Corvus China Composite Industries will be founded to build up a 10,000 sqm plant in Yanliang to manufacture composite airframes and later the assembly of the Corvus Fusion LSA.

31 A Hajóipari és Repülőipari klaszter együtt fogja fejleszteni a kétéltű repülőgépeket Együttműködési megállapodás aláírása a két fejlesztő klaszter között Götz Sándor és Hideg Mihály klaszter menedzserek 2012 november 20.-án írták alá a megállapodást

32 A kompozit szerkezetű Avana Larus még tesztelésre vár

33 A Hungarocopter intenzív repülési tesztjei 2012-ben kezdődtek meg

34 A HAIF honlapjáról rövid videoklipek tölthetők le gépeinkről:

35 „… Nem elég álmodozni. Egy nagy-nagy álom kell! Nem elég megérezni, de felismerni kell! Nem elég sejteni, hogy milyen kor jön el; jövőnket - tudni kell! Nem elég a célt látni; járható útja kell! Nem elég útra lelni, az úton menni kell! Egyedül is! Elsőnek, elől indulni el! Nem elég elindulni, de mást is hívni kell! S csak az hívjon magával, aki vezetni mer!...” Váci Mihály. Még nem elég! Adorján János 1910 Az első magyar repülőgép A Libelle „replica” éves a magyar motoros repülés


Letölteni ppt "A megújult magyar repülőgépipar helyzete és stratégiai céljai 2011-től Termékfejlesztés,diverzifikáció és együttműködés Hideg Mihály HAIF Elnök."

Hasonló előadás


Google Hirdetések