Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

A megújult magyar repülőgépipar helyzete és stratégiai céljai 2011-től

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "A megújult magyar repülőgépipar helyzete és stratégiai céljai 2011-től"— Előadás másolata:

1 A megújult magyar repülőgépipar helyzete és stratégiai céljai 2011-től
Hideg Mihály HAIF Elnök A megújult magyar repülőgépipar helyzete és stratégiai céljai 2011-től Termékfejlesztés,diverzifikáció és együttműködés

2 1. A XXI. századi Magyar Repülőipar működési modellje

3 Minisztériumok, NKH, NIH, Hatóságok
A XXI. századi Magyar Repülőipar működési modellje Minisztériumok, NKH, NIH, Hatóságok Kormányzat lobby Támogatások Pályázatok Pályázatok Együttműködés Alapítás Alapítás Stratégiaalkotás szakértők Együttműködés Termékfejlesztés Alkalmazott kutatás tanszékek, kutatók vállalkozások Az eredményességet a diverzifikáció, minőségfejlesztés és az együttműködés biztosítja

4 Az iparág fejlődésének főbb állomásai
2009 Corvus, Idea-Aircraft, Avana Industries, BHE kft, Dioferr kft., új gépeket mutat be 2007 A HATP Hungarian Aerospace Technology Platform megalakulása A HAC létrehozása a Hungarian Aviation Industry Foundation által 2006 A Corvus Aircraft kft. bemutatja első kompozit gépét 2005 HAIF megkezdi a beszállítói hálózat létrehozását 2004 Megalakul a HAIF non-profit szervezete 2003 2002 Zöldmezős beruházás: Hungaerotech kft és Flamespray kft 2001 Zöldmezős beruházások LH Technik Budapest és Elektrometall kft 1999 A Halley kft bemutatja első Apollo Fox ultrakönnyű gépét 1999 A GE Engine Services létrehozza zöldmezős beruházását A kezdeti lendületet a zöldmezős beruházások és a sportgép fejlesztés biztosította… 4

5 Az iparág fejlődésének főbb állomásai- folyt.
Együttműködési megállapodás a Repülőgépipari és Hajóipari klaszter között 2012 Meglezdődik a Hungarocopter repülési tesztelése 2012 Bemutatkozik az Apolló Gyro az Aero 2012 kiállításon 2012 Corvus 16 mill.$ zöldmezős JV-t indít Kínában 2012 2012 Bemutatkozik a Corvus Fusion kompozit gépe 2012 A Diehl Aircabin Hungary megnyitja kompozit gyárát 2011 Elkészül az első Nemzeti Légügyi Stratégia - NLS 2010 A Corvus Racer debütál Kanadában a Red Bull Air Race-en 2010 Az EL-TECH Center Aerospace R&D megnyitása Budapesten 2011 végére 30 vállalatunk szerezte meg a repülőipari AS9100 B tanúsítást 5

6 Apollo Fox ’ Eger BHX -03 ‘08 - Budapest Avana Larus ’09 - Tököl 2 üléses sportgép Robotrepülőgép 5 üléses kétéltű repülőgép Hydropteron ‘09 - Miskolc Apollo Gyro ’12 - Eger Corvus Fusion ’12 - Ballószög 2 üléses kétéltű sportgép 2 üléses autogyro 2 üléses műanyag sportgép A komplex termékfejlesztés nem csak multinacionális környezetben lehetséges 6

7 Az iparág szerkezete Tervezés/fejlesztés Alkatrészgyártás Sportgép fejlesztés Ejtőernyő gyártás Hőlégballon gyártás Karbantartás/javítás Képzés Consulting Alkatrész eladás Szerszám gyártás Kalibrálás Engineering HR szolgáltatás Átalakítás Marketing Ipari szervezet Az alkatrészgyártó cégek számának növelése érdekében a HAIF elindította az Aerospace Supplier Initiative Program-ot Decemberében. Többnyire autóipari és elektronikai alkatrész-gyártó cégek érdeklődtek a prog-ram iránt. 2006-ban megalakult a Magyar Repüléstechnikai Klaszter 2007 végén a HAIF kezdemé- nyezésére elindult az AS/EN 9100 Repüléstechnikai Minőségirányítási offset prog-ram 3x10 cég részvételével, állami támogatással. Az iparág szerkezete már érett, alkalmas az innovatív termékek fejlesztésére

8 2. A Magyar Repüléstechnikai Klaszter bemutatása

9 2.1. A Magyar Repüléstechnikai Klaszter (MRK) szervezete
Az MRK a HAIF szervezésében 2006 elején alakult 4 magyar sportgép fejlesztő által: Corvus Aircraft Kft. – UL & LSA sportrepülőgép fejlesztő és gyártó Halley Kft. – UL sportrepülőgép fejlesztő és gyártó Composite One Kft. - prototípus és sportgépfejlesztő Hungarocopter Kft. – helikopter fejlesztő Társult tagok: Tervezés & Mérnöki szolgáltatások (7) Idea Aircraft Kft. – Sportgép tervezés & prototípus fejlesztés eCon Engineering Kft. – CAE szolgáltatások CAD-Terv Engineering Kft. – CAD&Catia tervezés Delta-Tech Kft. – szerszámok & célgépek tervezése C3D Kft. – CAE szolgáltatások Meshining Engineering Kft. – CAE szolgáltatások CFD Engineering Kft. – CAE szolgáltatások Gyors prototípus készítés (2) Varinex Informatikai Rt. Technoplast Kft.

10 Alkatrészgyártás (11). Sulczer Hungaerotech Kft. – forgácsolás
Alkatrészgyártás (11) Sulczer Hungaerotech Kft. – forgácsolás Dendrit Kft. – forgácsolás Borsodi Műhely Kft. – forgácsolás Avana Industries Kft. – kompozit alkatrészek Produktum Kft. – aluminium szerkezetek Ostorhazi Kft. – speciális bevonatok Elektro-Metall Paks Kft.– kábelkorbácsok Eltec Hungary Kft. – kábelkorbácsok Gravitas 2000 Kft.- forgácsolás ABF Bowdentechnika kft. – bowdenek Macher Kft. - kábelkorbácsok Szoftver fejlesztés (3) Allied-Visions Kft. – szimulátor tréning szoftver Aviatronic Kft. – elektronika, szoftver ARTIFEX Ltd. – training és szimulációs rendszerek A tagok egymást kiegészítő technológiái teszik lehetővé a komplex fejlesztéseket

11 2.2. A Klaszter céljai A magyar repülőipar fejlődésének és felzárkózásának a felgyorsítása A legjobb alkatrész gyártó és fejlesztő cégek diverzifikálása a repülőiparba A repülőipari és a kapcsolódó társiparágak hálózatának a kialakítása Új magyar fejlesztésű kis méretű légi járművek létrehozása a globális piacra Ezen járművek kis- és közepes sorozatú gyártásának szervezése Olyan komplementer képességek kialakítása, mely lehetővé teszi a magyar cégek bekapcsolódását a nagygépes rendszerek fejlesztésébe Méretgazdaságosság és szinergiák elérése hálózatfejlesztés útján a tervezés, fejlesztés, gyártás, képzés, logisztika, minőségirányítás (AS 9100), IT, marketing és tanusítások területén Modern vezetési módszerek bevezetése a KKV szektorba – six sigma, lean manufacturing Nemzetközi kapcsolatok bővítése és fejlesztése Drága külföldi beszállítók kiváltása olcsóbb hazai beszállítókkal A magyar részvétel növelése az EU finanszírozású fejlesztési projektekben A Repüléstechnikai Klaszter az iparág fejlesztésének legfontosabb eszköze

12 3. A Magyar Űr- és Repüléstechnikai Platform bemutatása

13 3.1 A Hungarian Aerospace Technology Platform létrehozása
Alapítva: 2007 November Alapítók: 2 Egyetemi tanszék (BUTE, ELTE) 1 Kutatóintézet (KFKI AEKI,) 4 Vállalkozás: Bonn Hungary Electronics Kft. SGF Kft. BL Electronics Kft. Slot Consulting Kft. Hungarian Aviation Industry Foundation Társult tagok száma: 31 A repülő- és űripar fontos húzóiparágként integrálják más high-tech iparágak termékeit

14 3.2 Hungarian Aerospace Technology Platform - Célok
Főbb célok: Nemzeti repülő- és űrtechnikai kutatási stratégia kidolgozása, koordinálása Alkalmazott kutatással kiszolgálni a repülő- és űripar fejlesztéseit Felzárkóztatni a magyar aerospace technológiai szintet az EU szintjére Segíteni az iparági technológiai transzfert Segíteni a legjobb kutató szervezeteket az aerospace iparágba való diverzifikációban Repülés- és űrtechnikai eszközök kifejlesztésének és tesztelésének koordinálása Integrált kutatási projektek kezdeményezése Új K&F kapcsolatok kezdeményezése és kialakítása az EU tagállamokkal, és más régiókkal A repülés- és űrtechnikai cégek együttműködése biztosítja rendszerfejlesztéseinket

15 A DABAS fedélzeti rendszer bármilyen sportgépbe is adaptálható
3.3. Főbb pályázati eredményeink: Az SGF kft. által kifejlesztett rendszer a repülés közbeni terhelések mérésére szolgál Leszállás után az adatokat egy notebookra lehet letölteni Az adatok numerikus kiértékelését és grafikus megjelenítését egy szintén saját fejlesztésű szoftver végzi Élettartam, kifáradás előrejelzésre is használható a rendszer A DABAS központi fedélzeti egysége A DABAS fedélzeti rendszer bármilyen sportgépbe is adaptálható

16 A BXAP 13 robotrepülőgép exportja 2011 végén kezdődik
3.3. Főbb pályázati eredményeink: (folyt) A BHE Electronics által kifejlesztett robotrepülőgép főbb tulajdonságai: nagyfelbontású videokép átvitel opcionális infrakamera képátvitel hazai fejlesztésű robotpilóta GPS navigáció 500 fordulópontos útvonaltervezés valós idejű útvonalmódosítás 3.15 m szárnyfesztáv összsúly 7.5 kg hasznos teher 3 kg (kamerák) sebesség: km/h max. repülési idő 1 óra polgári és katonai változat info:http://www.bhe-mw.eu/?page=rd A BXAP 13 robotrepülőgép exportja 2011 végén kezdődik

17 3.4. Főbb pályázati eredményeink: EL-TECH Center Budapest – Újpesti Ipari Park
Elektronikai fejlesztő központ, 2010 nyarától – itt működik a HATP központja is

18 3.5. A közelmúlt főbb EU pályázati részvételeink:
FP7 keretprogramban: SINBAD: Safety improved by new functionality for better awareness on airport approach and departure traffic domain, BEARINGS: New generation of aeronautical bearings for extreme environmental constraints, X3-NOISE: Aircraft external noise research network and coordination, ADDSAFE: Advanced fault diagnosis for safer flight guidance and control, PPlane: Personal plane: assessment and validation of pioneering concepts for personal air transport systems, AEROPORTAL: Support for European aeronautical, SMEs, CEARES: Central European aeronautical research initiative GABRIEL: Integrated Ground and on-Board system for Support of the Aircraft Safe Take-off and Landing CleanSky programban: BME Clean Sky 032: Resin, Laminate and Industrial Nanoparticles Application

19 3.6. A Nemzeti Légügyi Stratégia NLS főbb vonatkozó célkitűzései:
A General Aviation „forradalom” lehetőségeinek kihasználása – sportgépek, kétéltű kisgépek fejlesztése és gyártása Kisméretű UAV/UAS robotrendszerek fejlesztése Elektronikai- beágyazott rendszerek fejlesztése Hazai motorgyártáshoz JV partner bevonása Integrálódás az EU FP7/8, SESAR, CleanSky programjaiba Más járműipari alágazatokkal közös KFI projektek indítása – hajóipar, autóipar Beszállítók folyamatos fejlesztése – minőségirányítás, termelékenység Nemzetközi stratégiai szövetségek útján növekedés és piacszerzés Stratégiai „Mentor” ország bevonása az iparág gyorsabb felzárkózásához Céljaink eléréséhez az NLS-ben javasolt „Take Off” program elindítása szükséges

20 Fókuszterületek a repülőgépek fejlesztésében, gyártásban és kutatásban
Közös járműipari kutatási területek: Anyagtudományok Beágyazott elektronikai rendszerek - Érzékelők Biztonság Fókuszterületek a repülőgépek fejlesztésében, gyártásban és kutatásban

21 Hideg Mihály M.B.A. M.Sc. Tel:+36 1 2941351 Fax:+36 1 2941351
Kapcsolat : Hideg Mihály M.B.A. M.Sc. Elnök Tel: Fax: Mob: Web: 21

22 Mellékletek

23 Az Apollo Fox az első ultralight gépünk - 1999-től gyártjuk Egerben

24 A Corvus Racer 540 versenygépünk Kanadában debütált 2010 nyarán

25 A legújabb Corvus Fusion kompozit gépünk az Aero 2012 kiállításon debütált

26 A Bonn Hungary Electronics BHX-03 típusjelű elektromos meghajtású UAV-je

27 A Hydropteron vízi tesztelése
Felszállás A leszállás megkezdése A vízreérés pillanata Beúszás a kikötőbe A Hydropteron vízi tesztelése

28 Az Apollo Gyro az Aero 2012 szakkiállításon mutatkozott be 2012-ben

29 Legújabb zöldmezős beruházás a Diehl Aircabin Hungary kft nyírbátori kompozit üzeme

30 In April 2012 Corvus Hungary LLc
In April Corvus Hungary LLc. CEO Imre Katona has signed the JV agreement with the CAIB at Xi'an. Corvus China Composite Industries will be founded to build up a 10,000 sqm plant in Yanliang to manufacture composite airframes and later the assembly of the Corvus Fusion LSA.

31 Együttműködési megállapodás aláírása a két fejlesztő klaszter között
Götz Sándor és Hideg Mihály klaszter menedzserek 2012 november 20.-án írták alá a megállapodást A Hajóipari és Repülőipari klaszter együtt fogja fejleszteni a kétéltű repülőgépeket

32 A kompozit szerkezetű Avana Larus még tesztelésre vár

33 A Hungarocopter intenzív repülési tesztjei 2012-ben kezdődtek meg

34 A HAIF honlapjáról rövid videoklipek tölthetők le gépeinkről: www.haif.org

35 100 éves a magyar motoros repülés
„… Nem elég álmodozni. Egy nagy-nagy álom kell! Nem elég megérezni, de felismerni kell! Nem elég sejteni, hogy milyen kor jön el; jövőnket - tudni kell! Nem elég a célt látni; járható útja kell! Nem elég útra lelni, az úton menni kell! Egyedül is! Elsőnek, elől indulni el! Nem elég elindulni, de mást is hívni kell! S csak az hívjon magával, aki vezetni mer!...” Váci Mihály. Még nem elég! Adorján János 1910 Az első magyar repülőgép A Libelle „replica” 2010


Letölteni ppt "A megújult magyar repülőgépipar helyzete és stratégiai céljai 2011-től"

Hasonló előadás


Google Hirdetések