Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Competitive NanoMedicines for the Global Market ITDH, 2009, Január 21. A projektgenerálás módszertana a klaszterekben Name:Lisziewicz Zsolt, PhD Position:Chief.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Competitive NanoMedicines for the Global Market ITDH, 2009, Január 21. A projektgenerálás módszertana a klaszterekben Name:Lisziewicz Zsolt, PhD Position:Chief."— Előadás másolata:

1 Competitive NanoMedicines for the Global Market ITDH, 2009, Január 21. A projektgenerálás módszertana a klaszterekben Name:Lisziewicz Zsolt, PhD Position:Chief Operating Officer Company:Genetic Immunity Tel: , Website:www.geneticimmunity.com

2 Competitive NanoMedicines for the Global Market ITDH, 2009, Január 21. Fogalmak Projekt : •Időben korlátos •Erőforrásokban behatárolt •Meghatározott feladatokra elvégzésére irányuló tevékenység. DE : •Dedikált felelősség •Monitorozás, indikátorok, mérhetőség •Menedzsment •ISO?!

3 Competitive NanoMedicines for the Global Market ITDH, 2009, Január 21. Fogalmak Projekt generálás : A projekt paramétereit meghatározó döntéselőkészítő tevékenység. Klaszter : szakmai szinergiákat kiaknázó, egymást kiegészítő infrastruktúrával és tevékenységgel rendelkező szervezetek szövetsége. •Innovatív cégek •Akadémiai/egyetemi kutatóbázisok •Dedikált és sate-of-art infrastruktúra •Integrált tudás kritikus tömege (biológia, kémia, IT, orvosi, közgadasági, menedzsment stb.)

4 Competitive NanoMedicines for the Global Market ITDH, 2009, Január 21. JL #4 Genetic Immunity AkadémiaEgyetemek Technológia gyógyszerfejlesztés Termék és technológia értékesítés Nanomedicina alkalmazások Allergia, Chlamydia, HPV,... Nanotechnológia alkalmazott kutatás Technológia fejlesztés 1.USA és EU szakértők 2.KKV termékfejlesztés és gyártás 3.IT integrált tudásbázis Beépített tudás: *Funded by Hungarian Innovation Grant (NKTH): Nanomedicina Klaszter

5 Competitive NanoMedicines for the Global Market ITDH, 2009, Január 21. Alapelvek „ A jó ötlet legfőbb biztosítéka a sok ötlet.” Linus Pauling

6 Competitive NanoMedicines for the Global Market ITDH, 2009, Január 21. Alapelvek „ A kínálat megteremti a keresletet” Say törvénye A kielégítetlen kereslet maga a piac. (Unmet need) Jean Baptiste Say ( ) alkotta meg az “entrepreneur” fogalmát

7 Competitive NanoMedicines for the Global Market ITDH, 2009, Január 21. Ötletelés Belső igények: •Hatékonyságnövelés •Új tevékenységek •Külső szolgáltatások kiváltása • Külső igények: •Partnerek/ügyfelek •Hatósági előírások •Új tudományos/piaci/”politikai” események •Versenytársak által generált •

8 Competitive NanoMedicines for the Global Market ITDH, 2009, Január 21. Motiváció Klaszter belső: •Publikáció •Szabadalom •Bevétel • Klaszteren kívüli : •Pályázati indikátorok •Hatósági előírások •Befektetői elvárások (meglévő, vagy feltételezett) •Versenyképesség növelő • Ellenérdekeltség????

9 Competitive NanoMedicines for the Global Market ITDH, 2009, Január 21. Döntéshozatal Ember! Idő! Pénz!

10 Competitive NanoMedicines for the Global Market ITDH, 2009, Január 21. A második legfontosabb dolog Kommunikáció! Kommunikáció! Kommunikáció! Kommunikáció! Kommunikáció! Kommunikáció! Kommunikáció! Kommunikáció! Kommunikáció!

11 Competitive NanoMedicines for the Global Market ITDH, 2009, Január 21. A legfontosabb

12 Competitive NanoMedicines for the Global Market ITDH, 2009, Január 21. DNS gyártás Ötlet : •Külső nyomás: piacon nem beszerezhető Motiváció: •Termék minősége/mennyisége •Hatósági előírások •Befektetők elvárásai •Versenyképesség növelés •Piaci igény (unmet need) Döntéshozatal : OK •Saját technológia – OK •Emberi erőforrás – OK •Pénz – saját forrás OK •Idő

13 Competitive NanoMedicines for the Global Market ITDH, 2009, Január 21. DermaPrep CE jelölés Ötlet : •Belső igény: terméket a piacra •Külső igény: kereslet! Motiváció: •Hatósági „követelmény” •Profit •Versenyképesség növelés •Pályázati indikátor Döntéshozatal : OK •Saját technológia – OK •Emberi erőforrás – OK •Pénz – pályázati forrás OK •Idő – 2008 december

14 Competitive NanoMedicines for the Global Market ITDH, 2009, Január 21. GMP végtermék gyártás Ötlet : •Belső igény: terméket a piacra •Külső igény: hatósági előírás Motiváció: •Saját technológia – de piacon elérhető kapacitás •Versenyképesség növelés?? •Pályázati indikátor?? Döntéshozatal : NEM •Saját technológia – NEM •Emberi erőforrás – NINCS •Pénz – befektető VAN •Idő –

15 Competitive NanoMedicines for the Global Market ITDH, 2009, Január 21. HPV elleni nanomedicina Ötlet : •Külső igény: megelőző vakcina van, terápiás nincs •Belső igény: platform technológia alkalmazása Motiváció: •Új termék •Hatósági előírások •Versenyképesség növelés •Piaci igény (unmet need) Döntéshozatal : OK •Saját technológia – OK •Emberi erőforrás – OK •Pénz – saját forrás OK •Idő

16 Competitive NanoMedicines for the Global Market ITDH, 2009, Január 21. The Game is not over! Insert coin to continue!


Letölteni ppt "Competitive NanoMedicines for the Global Market ITDH, 2009, Január 21. A projektgenerálás módszertana a klaszterekben Name:Lisziewicz Zsolt, PhD Position:Chief."

Hasonló előadás


Google Hirdetések