Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

1 Középpontban az egészségtudatosság CSR Best Practice Pályázat MPRSZ Szakmai Klub Suhajda Krisztina Corporate Communication Manager.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "1 Középpontban az egészségtudatosság CSR Best Practice Pályázat MPRSZ Szakmai Klub Suhajda Krisztina Corporate Communication Manager."— Előadás másolata:

1 1 Középpontban az egészségtudatosság CSR Best Practice Pályázat MPRSZ Szakmai Klub Suhajda Krisztina Corporate Communication Manager

2 2 December , 2003 Elhízás Egyre növekvő probléma • Világszerte több mint 1 milliárd ember túlsúlyos • Gyermekkori elhízás drámai növekedése

3 3 A fogyasztók össze vannak zavarodva Média Növekvő igény a személyes wellness iránt Demográfiai és életstilus trendek A kiskereskedelmi szektor növekvő érdeklődése Élelmiszeripar Politika

4 Australia Finland UK Ireland Hungary Netherlands Denmark Germany Sweden Belgium France Brazil Switzerland Czech Rep. Spain Malaysia Japan S. Korea Indonesia Canada EELHIZOTT TÚLSÚLYOS USA ELHIZOTT 0 % Túlsúly (BMI = ) és elhízás (BMI = >30) Source : Nestlé Survey (2002) of National Official Statistics FÉRFIAK NŐK Magyarország: Gyerekek: minden 5. túlsúlyos, minden 10. elhízott Felnőttek: 60% túlsúlyos vagy elhízott

5 5 A fogyasztók keresik a megoldást Hogyan táplálkozhatnék kiegyensúlyozottabban, miközben a kedvenc ételeimet és italaimat fogyasztom?

6 6 Célunk, hogy a fogyasztók megbízható táplálkozástudományi partnere legyünk… 1. Termékeink tápanyag- összetételének optimalizálása / tökéletesítése Termékek 2. A fogyasztók támogatása az informált élelmiszerválasztásban és ezáltal a kiegyensúlyozottabb életmódban Kommunikáció

7 7 3. Dolgozóink táplálkozástudományi oktatása Kollégáink 4. A táplálkozástudományi kutatások eredményeinek összegyűjtése és alkalmazása Tudomány Célunk, hogy a fogyasztók megbízható táplálkozástudományi partnere legyünk…

8 8 …ebben mindig is partnerek voltunk… 1867: Henri Nestlé megalkotja a "Farine Lactée„-t csecsemők, idősek és betegek számára 1882: Julius Maggi tápláló leveseket készít dolgozó anyák számára Joseph Rowntree csokoládé italokat ajánlott az alkohol alternatívájaként

9 9 …és ez a hosszú távú stratégiánk is… • Erős, világszerte ismert márkák • Széles termékpaletta • A táplálékpiramis minden szintjén

10 10 …mindenhol a világban –Több, mint 100 országban –A világ legnagyobb élelmiszeripari vállalata –A leginkább tisztelt élelmiszeripari vállalat (Forbes, Fortune 03, FT surveys) –511 gyár 86 országban –32 milliárd termék eladása évente

11 11 Hogyan valósítjuk meg mindezt?

12 12 1 Az íz és a tápérték folyamatos fejlesztése: 60/40+ Elsőbbség az íz és tápérték terén

13 13 • 60/40: Fogyasztói teszt – a termékek vak érzékszervi értékelése (cél: a fogyasztók legalább 60%-a a Nestlé termékét találja finomabbnak a konkurens termékkel szemben) • +: Laboratóriumi teszt – a termékek tápanyag- összetételének laboratóriumi meghatározása, összevetése a nemzetközi táplálkozási irányelvekkel 1 Az íz és a tápérték folyamatos fejlesztése: 60/40+

14 14 Táplálkozási iránytű: segíti a fogyasztókat a döntésben 2

15 15  tápanyag- összetétel  gasztronómiai, táplálkozás-élettani érdekességek, információk Táplálkozási iránytű: 2007 év végére a termékek 90%-án 2

16 16 INBÉ – Irányadó Napi Beviteli Érték A termékcsomagolás elején Egy fogyasztásra javasolt adag energiatartalma az irányadó napi beviteli érték arányában. 1

17 17 INBÉ – Irányadó Napi Beviteli Érték A termékcsomagolás hátoldalán Bővített tápértékjelölés (energia, fehérje, szénhidrát, cukor, zsír, telített zsír, rost, nátrium) 100 g termékben 1 fogyasztásra javasolt adagban Az INBÉ arányában 1

18 18 2 A tápérték optimalizálása szigorú belső irányelvek alapján CSÖKKENTÉS (zsír, cukor, só...) HOZZÁADÁS (teljes kiőrlésú gabona, stb.) NÖVELÉS (kálcium, zöldségek, rostok, fehérje)

19 19  R&D vezető pozícióban az élelmiszer- és a táplálkozástudomány területén Táplálkozástudományi kutatások 1 Nestlé Research Centre (alapvető tudományos kutatások) Lausanne (CH) Egyéb központok: Tours (FR) / St. Louis (US) 9 Termékfejlesztési Központ (PTCs) Singen (D), Konolfingen, Orbe (CH), Beauvais, Lisieux, Nestlé Waters (FR), New Milford, St. Louis (US), York (GB) 7 Kutató & Fejlesztő Központ (RnD’s) Amiens (FR), Marysville, Solon (US), Shanghai (CN), Singapore (SG), 483 külső tudományos együttműködés, 208 publikáció és 17 szabadalom ban 3

20 20 Nestlé Kutatóközpont 3 A tudomány, a táplálkozás és a fogyasztó találkozása SúlykontrollIdőskori egészség Szépség és egészség Növekedés és fejlődés Megfelelő emésztés Teljesítmény Védelem

21 21 Táplálkozási tréningprogram a dolgozóknak 4 ‘Nutritional Quotient’ tréning Egészséghetek Személyreszabott tanácsadás Minden nap friss gyümölcs és ásványvíz Sport támogatása

22 22 Nutrikid - már 2200 általános iskolában, reklámmentesen 5

23 23 Nestlé Életmód Központ A fogyasztók partnere az egészségtudatos, kiegyensúlyozott életmód kialakításában Hiteles, professzionális, reklámmentes 5

24 24 Együttműködés a táplálkozástudományi szakmával 6 • Magyar Dietetikusok Országos Szövetsége • Országos Élelmiszerbiztonsági és Táplálkozástudományi Intézet • Országos Egészségfejlesztési Intézet • Cordi Kht. (Magyar Tudományos Akadémia)

25 25... összefoglalás • Folyamatosan figyelemmel kísérjük a fogyasztók igényeit a táplálkozás és egészség terén • Termékeinket úgy fejlesztjük és újítjuk meg, hogy az íz és tápérték terén is kiemelkedőek legyenek • Oktatásal és kommunikációval segítünk fogyasztóinknak az egészséges, kiegyensúlyozott életmód kialakításában • Kutatóbázisunk a fejlődés alapja

26 26


Letölteni ppt "1 Középpontban az egészségtudatosság CSR Best Practice Pályázat MPRSZ Szakmai Klub Suhajda Krisztina Corporate Communication Manager."

Hasonló előadás


Google Hirdetések