Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

A „Z” generáció Készítette: Hardon Dávid 11.FK. Generációk felosztása • veteránok:1920-30-asévek • babyboom:1946-1964 • X generáció:1965-1975 • Y generáció:1976-1995.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "A „Z” generáció Készítette: Hardon Dávid 11.FK. Generációk felosztása • veteránok:1920-30-asévek • babyboom:1946-1964 • X generáció:1965-1975 • Y generáció:1976-1995."— Előadás másolata:

1 A „Z” generáció Készítette: Hardon Dávid 11.FK

2 Generációk felosztása • veteránok: asévek • babyboom: • X generáció: • Y generáció: • Z generáció:1995-

3 Fogalma • a mai évesek, akiket gyakran Y – illetve a fiatalabb tinédzser korosztályt – Z generációnak is neveznek • az 1995 után születettek

4 Jellemzői • a média által szocializálódnak • döntéshozóként gyakran befolyásolják szüleik vásárlási szokásait, kiadásait • céljuk, hogy kifejezzék önmagukat és egy választott csoporthoz való tartozásukat • fontos számukra a szabadidő, melyet legnagyobb részben a barátaikkal, illetve hasonló korú társaikkal töltenek el • a reklámok által könnyen befolyásolhatóak (médiafüggőség) • nyitottak az újdonságokra • rugalmas problémamegoldás • kiváló kommunikációs készség

5 Változások • új eszmék, ideológiák • új betegségek – bulémia nervosa: falási rohamok és az azt követő hánytatás – anorexia nervosa: kóros soványság – obesitas: kóros kövérség – ortorexia: csak szerinte egészséges ételek, italok fogyaztása – exorexia: túlzásba vitt edzés (sustanol) – drunkorexia: egész napi koplalást alkoholfogyasztással „kombinálják” – függőségek • dohányzás, alkohol, drog média hatása

6 Szexuális forradalom • homoszexualitás: saját neméhez vonzódik • biszexualitás: saját neméhez, illetve az ellenkező nemhez is vonzódik • metroszexualitás: külsejére túl sokat adó személy • retroszexualitás: külsejét elhanyagoló egyed

7 Szokások • Szabadidő eltöltése – Internet – televízió • Vásárlás – márkahűség – reklámok

8 Szabadidő eltöltése • Televízió • Internet • Szórakozás • Barátokkal, ismerősökkel sokszor a kötelességek rovására megy információ áradat (lehetetlen mindet rendszerezni, megőrizni)

9 Internethasználat (a grafikonról jól leolvasható, hogy a Z generáció használja a legtöbbet)

10 Vásárlás • A fiatalok szeretnek vásárolni, pénzt költeni, együttesen nagy a vásárlóerejük • Életükben nagy szerepe van a márkának Könnyen befolyásolhatók Reklámokkal célozzák meg őket Potenciális vásárlóréteg

11 Fontossági sorrend

12 Ezekből az állításokból jól látható, hogy a fiatalok nagyon fontosnak tartják a divatot és azon belül meghatározó szerepet játszik a márka. Ez utóbbit még önmaguk kifejezésére is szívesen használják vagy a környezetből való kitűnésre, ezt a szituációt a csoport majdnem minden második tagja kifejezetten szereti. Minden állításokkal való egyetértés, mint az jól látható az évek múlásával fokozottan csökken, így már a korcsoporton belül is jelentkezik egy 2-3%-os negatív irányú változás. A „Szeretek lépést tartani a divattal” állítás annyira generáció-specifikus, hogy már a néhány évvel idősebbek körében is 12,10%-kal kevesebben értenek egyet ezzel, ami így már csak néhány százalékkal magasabb a teljes lakosság átlagánál.

13 Márka fontosságának okai • Minőség: a márkázott termékek jobbak, jobb, minőségűek, tovább tartanak, modernek, a bizalom érzését nyújtják, ez a fiatalabbak és a képzettebbek számára fontos • Társadalmi-környezeti nyomás: amit mások irigyelnek, esetleg a csomagolás miatt, társadalmi környezet kényszeríti ki elsősorban a kevésbé iskolázottaknál és a fiataloknál jelentkezhet tipikus válaszként • Érzelmi okok: a márkázott termék szeretete szintén a fiatalokra és a nőkre a legjellemzőbb

14 Felhasznált források • okopannon_tari.pdf okopannon_tari.pdf • • • enerci-ppt enerci-ppt

15 Köszönöm a figyelmet!


Letölteni ppt "A „Z” generáció Készítette: Hardon Dávid 11.FK. Generációk felosztása • veteránok:1920-30-asévek • babyboom:1946-1964 • X generáció:1965-1975 • Y generáció:1976-1995."

Hasonló előadás


Google Hirdetések