Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

2001. június 20. SAJTÓTÁJÉKOZTATÓ Magyar Infokommunikációs Jelentés.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "2001. június 20. SAJTÓTÁJÉKOZTATÓ Magyar Infokommunikációs Jelentés."— Előadás másolata:

1 2001. június 20. SAJTÓTÁJÉKOZTATÓ Magyar Infokommunikációs Jelentés

2 KÖSZÖNTŐ

3 Koncepció  A hazai telekommunikációs, informatikai és internetes vállalati piac tényadatokon alapuló, átfogó, naprakész és független szakértői elemzése  A helyi piac sajátosságainak figyelembe vételével összeállított tartalom [folyamatosan frissítve]  Félévente ismétlődő, összehasonlíthatóságot biztosító adatok [adatfelvétel után 2 hónappal]  Sztenderd információbázis a mindennapi döntésekhez  Felhasználóbarát, intelligens output  Következtetésekre és piacbecslésekre alkalmas adatok a keresleti piacról

4 Kutatás módszertana  nem arányosan rétegzett véletlen mintavétel  400 kisvállalat [10-49 fős]  400 középvállalat [ fős]  200 nagyvállalat [300+ fős]  perces telefonos és perces személyes interjúk  informatikai és távközlési vezetővel is  1 napos kérdezőbiztosi továbbképzés  interjúalanyok előzetes felkészítése az információigényre  többlépcsős adatellenőrzés és adatpótlás  információ visszacsatolás a résztvevőknek

5 Vállalati szféra számokban  Cégek száma:  kisvállalat [10-49 fős]  5538 középvállalat [ fős]  971 nagyvállalat [300+ fős]  Foglalkoztatottak száma: 2 millió 70 ezer  kisvállalatoknál: 630 ezer fő  középvállalatoknál: 695 ezer fő  nagyvállalatoknál: 745 ezer fő

6 A vállalati infokommunikációs piac nagysága 2001-ben 420 milliárd Ft

7 A jelentés tartalma és struktúrája Infokommunikáció Beszédcélú távközlés Informatika és adatkommunikáció Internet

8 Beszédcélú távközlés  telefonvonal-ellátottság  ISDN- és analóg vonalak aránya  telefonalközpontok típusa és funkcionalitása  távközlési kiadások volumene és struktúrája  költségcsökkentő megoldások elterjedtsége  VoIP-on keresztüli beszédforgalom nagysága  IP-telefon szolgáltatók piaci tevékenysége  call centerek elterjedtsége  üzleti mobiltelefon-használat jellemzői  mobil szolgáltatók piaci pozíciói  beruházási és fejlesztési tervek 2001-re

9 Informatika és adatátvitel  használatban lévő személyi számítógépek, noteszgépek és kézi számítógépek száma és márkája  operációs rendszerek részesedése alkalmazások szerint  helyi és távolsági hálózatok elterjedtsége és használatának jellemzői  legelterjedtebb adatátviteli technológiák  üzleti kommunikációs szolgáltatók piaci részesedése  felhasználói igények és szolgáltató-választás szempontjai  vállalati információs rendszerek elterjedtsége  informatikai szolgáltatások iránti igény  IT-költségvetés, tervezett beruházások volumene és struktúrája 2001-ben

10 Internet  internet-penetrációs szint és a fejlődés dinamikája  internet-használat vállalton belüli intenzitása  leggyakoribb felhasználási területek és korlátozások  elektronikus levélforgalom volumene és iránya  digitális aláírásra való felkészültség  Internet-hozzáférés típusa és kapacitása  Internet-szolgáltatók piaci részesedése  internetes adatbiztonsági megoldások  honlapok elterjedtsége és funkcionalitása  a honlap-fejlesztés és -menedzsment gyakorlati megvalósítása és költsége  beruházási tervek 2001-re

11 BESZÉDCÉLÚ TÁVKÖZLÉS

12 Vezetékes penetráció

13 Átlagos előfizetés szám

14 Előfizetések száma az alapsokaságban

15 Összes vezetékes csatorna száma és piaci súlya *Forrás: Távközlési piac – kínálati oldali elemzés, BellResearch, 2001 május Összes vezetékes csatorna Magyarországon: 3,79 millió db*

16 Alközpontok száma  Penetráció: 69,9%  Átlagos darabszám: 1,23 db

17 Mobiltelefonok száma és piaci súlya  Penetráció: 92,9%  Átlagos darabszám: 8,74 db *Forrás: Távközlési piac – kínálati oldali elemzés, BellResearch, 2001 május Összes mobiltelefon előfizetés Magyarországon: 3,65 millió db*

18 Távközlési költségvetés

19 Távközlési költségvetés struktúrája

20 Távközlési kiadások 2001-ben Összes kiadás: kb. 155 Mrd. Ft

21 Távközlési kiadások szerkezete

22 INFORMATIKA

23 Személyi számítógépek

24 Helyi hálózat* *A központi telephelyre vonatkozóan

25 Vállalatirányítási rendszerek* *Bázis: LB és MB

26 IT szolgáltatások igénybevétele

27 Komplex IT megoldások* *Bázis: LB

28 IT költségvetés tervezése

29 IT kiadások 2001-ben Összes IT kiadás: kb. 184,6 Mrd Ft

30 INTERNET

31 Internet-penetráció  április: 69,3%  végére: 80,1%

32 Internet-penetráció  elején: 62,2%  végére: 80,1% 2,1% 5,7% 14,9% 28,3% 44,4% 62,2% 80,1% 1996 előtt *

33 Sávszélesség  75,9% maximum 64 kbps

34 Adatátvitel  42,8% ISDN  36,3% analóg dial-up  13,4% bérelt vonal

35 HozzáférNem fér hozzá18,5%81,5% Hozzáfér Nem fér hozzá 65,3% 34,7% Internet-használat LB+MB Internet-kapcsolattalszámítógépes dolgozók

36 Van honlapjaNincs honlapja44,8%55,2% Van honlapja Nincs honlapja 31,6% 68,4% Honlap-penetráció Internet-kapcsolattal rendelkező cégek 10 fő feletti teljes vállalati sokaság

37 Honlap-penetráció  április: 31,6%  vége: 48,5%

38 Honlap-penetráció  intenzív növekedési fázis ! 0,5% 1,1% 3,3% 6,8% 15,5% 25,7% 48,5% 1996 előtt *

39 Honlap-fejlesztés Belső fejlesztés Kisvállalkozás vagy külsős szakember ISP Webdesign-cég Reklámcég Internetes tanácsadócég 44,8% 35,7% 8,1% 8,7% 2,4% 0,2%

40 Tartalom és szolgáltatás

41 Az Internet-hozzáférések piaca  2001: 14 milliárd Ft

42 További információk BellResearch [telecom-it-internet] H-1089 Budapest, Baross u Telefon: [+36-1] Telefax: [+36-1] Honlap: Think Consulting H-1016 Budapest, Naphegy tér 8. Telefon: [+36-1] Telefax: [36-1] Http//www.ictreport.hu


Letölteni ppt "2001. június 20. SAJTÓTÁJÉKOZTATÓ Magyar Infokommunikációs Jelentés."

Hasonló előadás


Google Hirdetések