Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaEdit Patakiné Megváltozta több, mint 10 éve
1
2001. június 20. SAJTÓTÁJÉKOZTATÓ Magyar Infokommunikációs Jelentés
2
KÖSZÖNTŐ
3
Koncepció A hazai telekommunikációs, informatikai és internetes vállalati piac tényadatokon alapuló, átfogó, naprakész és független szakértői elemzése A helyi piac sajátosságainak figyelembe vételével összeállított tartalom [folyamatosan frissítve] Félévente ismétlődő, összehasonlíthatóságot biztosító adatok [adatfelvétel után 2 hónappal] Sztenderd információbázis a mindennapi döntésekhez Felhasználóbarát, intelligens output Következtetésekre és piacbecslésekre alkalmas adatok a keresleti piacról
4
Kutatás módszertana nem arányosan rétegzett véletlen mintavétel 400 kisvállalat [10-49 fős] 400 középvállalat [50-299 fős] 200 nagyvállalat [300+ fős] 30-40 perces telefonos és 60-90 perces személyes interjúk informatikai és távközlési vezetővel is 1 napos kérdezőbiztosi továbbképzés interjúalanyok előzetes felkészítése az információigényre többlépcsős adatellenőrzés és adatpótlás információ visszacsatolás a résztvevőknek
5
Vállalati szféra számokban Cégek száma: 31633 25124 kisvállalat [10-49 fős] 5538 középvállalat [50-299 fős] 971 nagyvállalat [300+ fős] Foglalkoztatottak száma: 2 millió 70 ezer kisvállalatoknál: 630 ezer fő középvállalatoknál: 695 ezer fő nagyvállalatoknál: 745 ezer fő
6
A vállalati infokommunikációs piac nagysága 2001-ben 420 milliárd Ft
7
A jelentés tartalma és struktúrája Infokommunikáció Beszédcélú távközlés Informatika és adatkommunikáció Internet
8
Beszédcélú távközlés telefonvonal-ellátottság ISDN- és analóg vonalak aránya telefonalközpontok típusa és funkcionalitása távközlési kiadások volumene és struktúrája költségcsökkentő megoldások elterjedtsége VoIP-on keresztüli beszédforgalom nagysága IP-telefon szolgáltatók piaci tevékenysége call centerek elterjedtsége üzleti mobiltelefon-használat jellemzői mobil szolgáltatók piaci pozíciói beruházási és fejlesztési tervek 2001-re
9
Informatika és adatátvitel használatban lévő személyi számítógépek, noteszgépek és kézi számítógépek száma és márkája operációs rendszerek részesedése alkalmazások szerint helyi és távolsági hálózatok elterjedtsége és használatának jellemzői legelterjedtebb adatátviteli technológiák üzleti kommunikációs szolgáltatók piaci részesedése felhasználói igények és szolgáltató-választás szempontjai vállalati információs rendszerek elterjedtsége informatikai szolgáltatások iránti igény IT-költségvetés, tervezett beruházások volumene és struktúrája 2001-ben
10
Internet internet-penetrációs szint és a fejlődés dinamikája internet-használat vállalton belüli intenzitása leggyakoribb felhasználási területek és korlátozások elektronikus levélforgalom volumene és iránya digitális aláírásra való felkészültség Internet-hozzáférés típusa és kapacitása Internet-szolgáltatók piaci részesedése internetes adatbiztonsági megoldások honlapok elterjedtsége és funkcionalitása a honlap-fejlesztés és -menedzsment gyakorlati megvalósítása és költsége beruházási tervek 2001-re
11
BESZÉDCÉLÚ TÁVKÖZLÉS
12
Vezetékes penetráció
13
Átlagos előfizetés szám
14
Előfizetések száma az alapsokaságban
15
Összes vezetékes csatorna száma és piaci súlya *Forrás: Távközlési piac – kínálati oldali elemzés, BellResearch, 2001 május Összes vezetékes csatorna Magyarországon: 3,79 millió db*
16
Alközpontok száma Penetráció: 69,9% Átlagos darabszám: 1,23 db
17
Mobiltelefonok száma és piaci súlya Penetráció: 92,9% Átlagos darabszám: 8,74 db *Forrás: Távközlési piac – kínálati oldali elemzés, BellResearch, 2001 május Összes mobiltelefon előfizetés Magyarországon: 3,65 millió db*
18
Távközlési költségvetés
19
Távközlési költségvetés struktúrája
20
Távközlési kiadások 2001-ben Összes kiadás: kb. 155 Mrd. Ft
21
Távközlési kiadások szerkezete
22
INFORMATIKA
23
Személyi számítógépek
24
Helyi hálózat* *A központi telephelyre vonatkozóan
25
Vállalatirányítási rendszerek* *Bázis: LB és MB
26
IT szolgáltatások igénybevétele
27
Komplex IT megoldások* *Bázis: LB
28
IT költségvetés tervezése
29
IT kiadások 2001-ben Összes IT kiadás: kb. 184,6 Mrd Ft
30
INTERNET
31
Internet-penetráció 2001. április: 69,3% 2001. végére: 80,1%
32
Internet-penetráció 2000. elején: 62,2% 2001. végére: 80,1% 2,1% 5,7% 14,9% 28,3% 44,4% 62,2% 80,1% 1996 előtt199619971998199920002001*
33
Sávszélesség 75,9% maximum 64 kbps
34
Adatátvitel 42,8% ISDN 36,3% analóg dial-up 13,4% bérelt vonal
35
HozzáférNem fér hozzá18,5%81,5% Hozzáfér Nem fér hozzá 65,3% 34,7% Internet-használat LB+MB Internet-kapcsolattalszámítógépes dolgozók
36
Van honlapjaNincs honlapja44,8%55,2% Van honlapja Nincs honlapja 31,6% 68,4% Honlap-penetráció Internet-kapcsolattal rendelkező cégek 10 fő feletti teljes vállalati sokaság
37
Honlap-penetráció 2001. április: 31,6% 2001. vége: 48,5%
38
Honlap-penetráció intenzív növekedési fázis ! 0,5% 1,1% 3,3% 6,8% 15,5% 25,7% 48,5% 1996 előtt199619971998199920002001*
39
Honlap-fejlesztés Belső fejlesztés Kisvállalkozás vagy külsős szakember ISP Webdesign-cég Reklámcég Internetes tanácsadócég 44,8% 35,7% 8,1% 8,7% 2,4% 0,2%
40
Tartalom és szolgáltatás
41
Az Internet-hozzáférések piaca 2001: 14 milliárd Ft
42
További információk BellResearch [telecom-it-internet] H-1089 Budapest, Baross u. 133. Telefon: [+36-1] 477 01 00 Telefax: [+36-1] 477 01 01 Email: info@bellresearch.com Honlap: www.bellresearch.com Think Consulting H-1016 Budapest, Naphegy tér 8. Telefon: [+36-1] 225-8150 Telefax: [36-1] 225-8154 Http//www.ictreport.hu
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.