Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az e-kereskedelem jövője

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Az e-kereskedelem jövője"— Előadás másolata:

1 Az e-kereskedelem jövője
Az e-kereskedelem jövője Trendek a webáruházak fejlődésében Kulcsár István Róbert 1

2 Az előadás tartalma 1 Változások a piaci körülményekben, technológiában 2 A vevőkiszolgálás új szintjei 3 A vevők növekvő hatalma 4 Szuperintelligens rendszerek 5 Remarketing megoldások

3 1.1. A technológiai változások iránya
Növekvő sávszélesség, erősebb gépek Erőforrásigényesebb technológiák használata Videók és animációk növekvő használata Ugyanakkor az internetes vevő egyre türelmetlenebb, egyre kevésbé hajlandó várakozni Folyamatosan jelennek meg az új vásárlási felületek Technológiák a teljesen „gördülékeny” vásárlásmenet elérésére Flash megszűnt Helyette Javascript alapú frameworkok

4 1.2. Gyorsulás és egyszerűsödés
Növekvő igény az egyszerűség és gyorsaság iránt Öncélú „flashes” megoldások háttérbe szorulása Törekvés a sztenderd rendszerekre Flash alapú rendszerek nem tudtak utat törni az e-kereskedelemben Növekvő sávszélességek ellenére egyre „karcsúbb”, és minimalisztikusabb oldalak

5 1.3. Mobil és egyéb felületek terjedése
Mobilra és/vagy tabletre optimalizált webáruházak Flexibilis (responsive) designok

6 1.4. „SaaS” webáruházak elterjedése
SaaS = Software as a service – külső szolgáltatásként igénybe vehető Bérelhető webáruházak – 2013-ra USA-ban webáruházaknak már 40%-a SaaS, és 90% használ valamilyen SaaS technológiát (http://www.bigfootretail.com/90-of-ecommerce-on-saas/) Mindenhol ez történik, ahol „standardizálódnak” a szoftverek, pl. CRM, küldők, számlázók, stb. Előnyei: folyamatos fejlődés, nem kell technológiával törődni, hosszú távon sokkal költséghatékonyabb Nemzetközileg: Volusion.com, Shopify.com Magyarországon: ShopRenter.hu

7 2.1. Hatékonyabb termékbemutatás
Hátrány az immateriális tulajdonsága a webnek Egyre jobb megoldások ennek leküzdésére Egyre több érzékszervi információ Egyre több információ egy-egy termékhez Videók növekvő használata

8 2.1. Hatékonyabb termékbemutatás
Ae.com Knickerpicker.com

9 2.2. Hatékonyabb választás segítés
Egyre nagyobb segítség a választásban Egydimenziós fastruktúrák ideje lejárt, sokkal nagyobb hangsúly a vevők logikáján Hatékonyabb, gyorsabb szűrők Videók alkalmazása itt is előfordul

10 2.2. Hatékonyabb választás segítés
Dell.com hatékony szűrő Buy.com videó alkalmazása

11 2.3. Rugalmasabb vevőkiszolgálás
Éjszakai és hétvégi házhozszállítás Több helyen átvehető termékek és termék-visszaadási lehetőség Időzített kiszállítás előre megadott időpontban Valós idejű ügyfélszolgálati chat megoldások

12 2.4. Perszonalizáció Teljes marketing kommunikációra jellemző az egyre személyre szabottabb kommunikáció Fizikai termékeknél is egyre gyakoribbak lesznek a testreszabási lehetőségek Disney.com Saját kép feltöltési lehetőség Dell.com Notebook konfiguráló

13 2.4. Perszonalizáció Nike.com Oakley.com Egyedi cipő tervezés
Egyedi szemüveg tervezés

14 3.1. A vevők növekvő hatalma
Egyre növekő hangsúly más vevők véleményén A vélemény megosztása egyre könyebb, a rossz és jó vélemények egyre gyorsabban terjednek Itt is terjed a videó használat Bestbuy.com Videós vásárlói értékelés

15 3.2. A vevők növekvő hatalma
A vásárlói vélemények a 2. leginkább „bízott” információforrások

16 3.3. Social networking A közösség növekvő hatalma egyre inkább érvényesülni fog az e- kereskedelemben is Nő a „közösségi-hirdetések” száma Pinterest.com Nő a „Social proof” szerepe, egyre többen ellenőrzik pl. egy adott cég Facebook falát

17 4. Szuperintelligens rendszerek
Collaborative filtering széleskörű terjedése Aktív: pl. Vásárlói értékelés alapján Passzív: viselkedés alapján Minták alapján javasol, teljesen „testreszabott” ajánlatok ad Minél több információval rendelkezik a rendszer, annál precízebb ajánlásokat tud adni Működik a főoldalon, a termékoldalon, ben, bárhol Magyarországon: Scarab, Gravity

18 4. Szuperintelligens rendszerek
Amazon.com Úttörő a collaborative filtering területén

19 5. Remarketing „A vevő nem menekülhet”
Elmúltak azok az idők, mikor a felhasználó „nyom nélkül” tudott barangolni a neten Ha egyszer be lett „címkézve”, onnantól mindenhol el tudjuk érni (portálokon, Youtube-n, Facebook-n, stb.) Egyszeri látogatók tetszőlegesen újra elérhetőek

20 5. Remarketing

21 Köszönöm a figyelmet!


Letölteni ppt "Az e-kereskedelem jövője"

Hasonló előadás


Google Hirdetések