Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az e-kereskedelem jövője Trendek a webáruházak fejlődésében 2013.10.01. Kulcsár István Róbert.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Az e-kereskedelem jövője Trendek a webáruházak fejlődésében 2013.10.01. Kulcsár István Róbert."— Előadás másolata:

1 Az e-kereskedelem jövője Trendek a webáruházak fejlődésében Kulcsár István Róbert

2 Az előadás tartalma Változások a piaci körülményekben, technológiában A vevőkiszolgálás új szintjei A vevők növekvő hatalma Szuperintelligens rendszerek Remarketing megoldások 5

3 A technológiai változások iránya  Növekvő sávszélesség, erősebb gépek  Erőforrásigényesebb technológiák használata  Videók és animációk növekvő használata  Ugyanakkor az internetes vevő egyre türelmetlenebb, egyre kevésbé hajlandó várakozni  Folyamatosan jelennek meg az új vásárlási felületek  Technológiák a teljesen „gördülékeny” vásárlásmenet elérésére -Flash megszűnt -Helyette Javascript alapú frameworkok

4 Gyorsulás és egyszerűsödés  Növekvő igény az egyszerűség és gyorsaság iránt  Öncélú „flashes” megoldások háttérbe szorulása  Törekvés a sztenderd rendszerekre  Flash alapú rendszerek nem tudtak utat törni az e-kereskedelemben  Növekvő sávszélességek ellenére egyre „karcsúbb”, és minimalisztikusabb oldalak

5 Mobil és egyéb felületek terjedése  Mobilra és/vagy tabletre optimalizált webáruházak  Flexibilis (responsive) designok

6 „SaaS” webáruházak elterjedése  SaaS = Software as a service – külső szolgáltatásként igénybe vehető  Bérelhető webáruházak – 2013-ra USA-ban webáruházaknak már 40%-a SaaS, és 90% használ valamilyen SaaS technológiát (http://www.bigfootretail.com/90-of-ecommerce-on-saas/)  Mindenhol ez történik, ahol „standardizálódnak” a szoftverek, pl. CRM, küldők, számlázók, stb.  Előnyei: folyamatos fejlődés, nem kell technológiával törődni, hosszú távon sokkal költséghatékonyabb  Nemzetközileg: Volusion.com, Shopify.com  Magyarországon: ShopRenter.hu

7 Hatékonyabb termékbemutatás  Hátrány az immateriális tulajdonsága a webnek  Egyre jobb megoldások ennek leküzdésére  Egyre több érzékszervi információ  Egyre több információ egy-egy termékhez  Videók növekvő használata

8 Hatékonyabb termékbemutatás Ae.com Knickerpicker.com

9 Hatékonyabb választás segítés  Egyre nagyobb segítség a választásban  Egydimenziós fastruktúrák ideje lejárt, sokkal nagyobb hangsúly a vevők logikáján  Hatékonyabb, gyorsabb szűrők  Videók alkalmazása itt is előfordul

10 Hatékonyabb választás segítés Buy.com videó alkalmazása Dell.com hatékony szűrő

11 Rugalmasabb vevőkiszolgálás  Éjszakai és hétvégi házhozszállítás  Több helyen átvehető termékek és termék-visszaadási lehetőség  Időzített kiszállítás előre megadott időpontban  Valós idejű ügyfélszolgálati chat megoldások

12 Perszonalizáció  Teljes marketing kommunikációra jellemző az egyre személyre szabottabb kommunikáció  Fizikai termékeknél is egyre gyakoribbak lesznek a testreszabási lehetőségek Dell.com Notebook konfiguráló Disney.com Saját kép feltöltési lehetőség

13 Perszonalizáció Oakley.com Egyedi szemüveg tervezés Nike.com Egyedi cipő tervezés

14 A vevők növekvő hatalma  Egyre növekő hangsúly más vevők véleményén  A vélemény megosztása egyre könyebb, a rossz és jó vélemények egyre gyorsabban terjednek  Itt is terjed a videó használat Bestbuy.com Videós vásárlói értékelés

15 A vevők növekvő hatalma  A vásárlói vélemények a 2. leginkább „bízott” információforrások

16 Social networking  A közösség növekvő hatalma egyre inkább érvényesülni fog az e- kereskedelemben is  Nő a „közösségi-hirdetések” száma  Pinterest.com  Nő a „Social proof” szerepe, egyre többen ellenőrzik pl. egy adott cég Facebook falát

17 4. Szuperintelligens rendszerek  Collaborative filtering széleskörű terjedése  Aktív: pl. Vásárlói értékelés alapján  Passzív: viselkedés alapján  Minták alapján javasol, teljesen „testreszabott” ajánlatok ad  Minél több információval rendelkezik a rendszer, annál precízebb ajánlásokat tud adni  Működik a főoldalon, a termékoldalon, ben, bárhol  Magyarországon: Scarab, Gravity

18 4. Szuperintelligens rendszerek Amazon.com Úttörő a collaborative filtering területén

19 5. Remarketing  „A vevő nem menekülhet”  Elmúltak azok az idők, mikor a felhasználó „nyom nélkül” tudott barangolni a neten  Ha egyszer be lett „címkézve”, onnantól mindenhol el tudjuk érni (portálokon, Youtube-n, Facebook-n, stb.)  Egyszeri látogatók tetszőlegesen újra elérhetőek

20 5. Remarketing

21 Köszönöm a figyelmet!


Letölteni ppt "Az e-kereskedelem jövője Trendek a webáruházak fejlődésében 2013.10.01. Kulcsár István Róbert."

Hasonló előadás


Google Hirdetések