Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

TÁMOP 5.5.6-08-0002 Biztosítás a fogyasztókért Dr. Pintér György Az INDRA egyesület elnöke.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "TÁMOP 5.5.6-08-0002 Biztosítás a fogyasztókért Dr. Pintér György Az INDRA egyesület elnöke."— Előadás másolata:

1 TÁMOP Biztosítás a fogyasztókért Dr. Pintér György Az INDRA egyesület elnöke

2 TÁMOP Fogyasztói dilemák •Az egyik oldalon a nagyvonalú, magas szinten integrált, ma már általában nemzetközi tőke hátterű pénzügyi szolgáltató •másik oldalon az általában szakmailag sem eligazodni, sem élethelyzetükhöz képest racionálisan választani nem tudó fogyasztó •Mit tehet a fogyasztó? Megvédi saját magát, vagy keresi az integrációt a szövetségeseket

3 TÁMOP A biztosítási szolgáltatások •1. A biztosítás kezdete, fejlődése: •- a felosztó-kirovó rendszer, majd •- a modern veszélyközösségi módszer. •A kieljesedés: A biztosítás aztán nemzetközivé vált, miután egy-egy nagykár terhét egy biztosító anyagi ereje elégtelen volt viselni. Így meg kellett osztani a kockázatot több biztosító között. Viszontbiztosítás!

4 TÁMOP A biztosítás társadalmi jelentősége: •A fogyasztók szempontjából •A nemzetgazdaság szempontjából A biztosítás különleges területe a szolgáltató és a „fogyasztó” kapcsolatának. A biztosítás révén a fogyasztó biztonságot kér, az első találkozás tartalma ez. A következő találkozáskor már azt várja, hogy biztosítója megértse helyzetét, és tanúsítson legalább együttérzést a szenvtelen közömbösség és az elutasítás lehetőségeinek keresése helyett.

5 TÁMOP A biztosítás akkor hatékony, ha a biztosítási esemény bekövetkeztével esedékesé váló kártérítésből a biztosított a kárát helyre tudja állítani. Képes erre?

6 TÁMOP A kárrendezések fajtái: A folyó biztosítási díjfizetések terhére: • - kárkifizetések, •- életbiztosítási (baleseti, rokkantsági, haláleseti) kárkifizetések • Az életbiztosítási lejárati vagy visszavásárlási kifizetések,

7 TÁMOP A biztosíthatóság feltételei : •Azonos vagy hasonnemű veszélyközösség létrehozása. •Új, jövőbeni kártokozó esemény lehetősége. •Leendő veszélyközösségi tagok szerzése, feltételei, célja (díjak) •A veszélyközösséget szervező intézmény létrehozása (Rt., Kft., Szövetség, Egyesület stb.) • A kockázat felmérhetősége: •tömeg-nagyság •- törvényszerűségen alapuló (statisztikai) módszer (nagy számok törvénye)

8 TÁMOP A veszélyközösség működési elvei: •A kockázat kiegyenlítés, ami azt jelenti, hogy egy veszélyközösségen belül huzamosabb időintervallumot tekintve a bekövetkezett károk összege a befolyt díjak összege alatt marad. •Az egyenértékűség: a ráfordításokat (kárkifizetések, költségek, nyereség) a tagok között, kockázatuk arányában kell felosztani, hogy a tagok által befizetett összes díj fedezze a biztosító összes ráfordítását. •Kockázatarányosság, ami alatt azt kell érteni, hogy más veszélyközösség alapjából a hiányt nem lehet kiegyenlíteni

9 TÁMOP A veszélyközösségek alapjainak belső szerkezete •kárkifizetések, •jogszabály (BIT) által előírt tartalékképzés, •belső (engedélyezett!) tartalékok (élet- baleset), •viszontbiztosítási kötelezettségek, •költségvetési nem adószerű befizetések (PSZÁF 2 ‰, felügyeleti díj), •belső biztosítási szövetségi kárrendezési alapképzés

10 TÁMOP Gyakorlati veszélyközösségi szerződések elemzése. •Vagyoni jellegű biztosítások: • családi ház, lakás, hétvégi ház biztosításainak általános szerződési feltételei • gépjármű biztosítások: – casco, –kötelező gépjármű felelősségbiztosítás. •Nem vagyoni jellegű biztosítások: •élet- és balesetbiztosítások (járadék), •vegyes: pl. utasbiztosítások általános feltételei.

11 TÁMOP Köszönöm a figyelmüket !


Letölteni ppt "TÁMOP 5.5.6-08-0002 Biztosítás a fogyasztókért Dr. Pintér György Az INDRA egyesület elnöke."

Hasonló előadás


Google Hirdetések