Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

E-Pénz és a mobilszolgáltatók Elektronikus pénz és mikrofizetések Berkes Tibor (Pannon) Boda Kálmán (T-Mobile)

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "E-Pénz és a mobilszolgáltatók Elektronikus pénz és mikrofizetések Berkes Tibor (Pannon) Boda Kálmán (T-Mobile)"— Előadás másolata:

1 e-Pénz és a mobilszolgáltatók Elektronikus pénz és mikrofizetések Berkes Tibor (Pannon) Boda Kálmán (T-Mobile)

2 Tartalomjegyzék •Mobilkereskedelem operátori fejlődése •MobilVásárlás szolgáltatás •Termékek és Szolgáltatások •Üzleti modell •Törvényi szabályozás •Operátori együttműködés •MobilFizetés szolgáltatás

3 Mobilkereskedelmi szolgáltatások operátori fejlődése Pannon és a T-Mobile •Elkülönült vásárlási rendszeren Operátori összefogás •Cél: Egységes vásárlási rendszer fejlesztése •Ügyfelek: Egyszerű, gyors, biztonságos vásárlás •Kereskedők: innovatív, költség-hatékony, új ügyfélkör MobilVásárlás szolgáltatás elindítása •Számlás és kártyás előfizetők •Impulzus vásárlás 2008 Vodafone csatlakozás •Autópálya-matrica vásárlás MobilFizetés Partnerintegráció

4 Mobil Vásárlás szolgáltatás Termékek és Szolgáltatások megvásárlása mobiltelefonon keresztül •Számlás és kártyás előfizetők számára •Hitelkeret és univerzális egyenleg terhére •Rendszerhez csatlakozott kereskedőktől •Kis összegű vásárlások Szolgáltatás igénybe vétele •Előfizetői szerződés megkötésétől igénybe vehető •Ismert és használt felületek (SMS, WAP, Internet) •Gyors, egyszerű, biztonságos vásárlási folyamat (alapvető mobil ismeretekkel) •Ügyfél oldali beruházás nem szükséges Egységes, kereskedelmileg működő Mobil Vásárlási rendszer •Közös szolgáltatásfejlesztés és kommunikáció

5 Termékek és Szolgáltatások Belépőjegyek Autópálya-matrica Parkolás Hirdetés-feladás Szerencsejáték Online vásárlás Ajándék Újság-előfizetés MobilVásárlási rendszer Online Mozi TAXI Gyorsétterem Tömegközlekedés Elindított szolgáltatásokBevezetésre kerülő szolgáltatások Több mint tranzakció havonta Közös informatikai háttérrendszer Átlátható működés a partnerek, ügyfelek részére

6 Üzleti modell Viszonteladói konstrukció •Termék szolgáltatás megvásárlása a kereskedőtől a vásárlás pillanatában •Virtuális továbbértékesítés az előfizetők felé Garancia a tranzakciók kiegyenlítésére •Biztonság a kereskedő részére •Operátori kockázat a tranzakciók ellenértékének begyűjtésére Operátori számlázás •Számlás előfizetők •Megvásárolt termékek hitelkeretből a havi számla terhére •Kártyás előfizetők •Univerzális egyenleg (bankautomaták, InternetBank, TeleBank, bemutatótermek) •Számla az ügyfélszolgálaton keresztül igényelhető

7 Törvényi szabályozás Hitelkeret és univerzális egyenleg •Nem e-Pénz Elektronikus Hírközlési Törvény •A mobilszolgáltató nevében vásárolt áruk és szolgáltatások továbbértékesítésének és továbbszámlázásának lehetősége •Eht § (3) Korlátozott termékkör •Törvényi szabályozás a továbbértékesíthető termékek körére •Nem lehet mindent továbbértékesíteni

8 Szolgáltatásfejlesztés: Autópálya-matrica SZOLGÁLTATÁSFEJLESZTÉS •Operátori fejlesztés •Gyors, egyszerű, impulzus vásárlás •D1 4 napos matrica SZOLGÁLTATÁSFEJLESZTÉS •Operátori fejlesztés •Gyors, egyszerű, impulzus vásárlás •D1 4 napos matrica SZOLGÁLTATÁS BŐVÍTÉSE •2007. május •D1M motoros •D1 heti •D1 havi SZOLGÁLTATÁS BŐVÍTÉSE •2007. május •D1M motoros •D1 heti •D1 havi KÉNYELMI FUNKCIÓK •Díjmentes IVR •„Info” szó az autópálya-matrica érvényességének lekérdezésére KÉNYELMI FUNKCIÓK •Díjmentes IVR •„Info” szó az autópálya-matrica érvényességének lekérdezésére

9 Kommunikációs kampány: Autópálya-matrica Ideje • Célja •új típusú matricák (napi, havi, motoros) népszerűsítése •új ügyfelek szerzése •tranzakciószám növelése Média •Sajtó •Óriásplakát •Rádió Eredmények •25%-kal növekedett a felhasználók száma •40%-os növekedés tranzakciószámban •az új felhasználók folyamatosan vásárolnak matricát

10 Szolgáltatásfejlesztés: Lottó Szolgáltatás egyszerűsítése – május •Rövid hívószám: 1756 •Díjmentes IVR: 1756 •Legnépszerűbb játékok egyszerűsítése: •1 hetes, kézi, joker nélküli ötös-, hatos- és skandináv lottó: kódok nélkül, vesszővel elválasztva SMS-ben a megjátszani kívánt számokat •1 hetes, gépi, joker nélküli ötöslottó fogadás üres SMS elküldése a 1756-ra Új játékok bevezetése •Góltotó, Sportfogadás, Kenó, Puttó Jövőbeli tervek •Kifejezetten csak mobilon játszható szerencsejátékok kifejlesztése

11 Kommunikációs kampány: Lottó Ideje • Célja •1756-os szám bevezetése •egyszerű új fogadások •új ügyfelek szerzése Média •Sajtó •CLP •Online •Rádió Eredmények •30%-os növekedés a tranzakciószámban •32%-os növekedés az ügyfélszámban •1 főre eső havi tranzakciók száma növekedett •Nagy számú visszatérő vásárló

12 Ügyfélnövekedés üteme

13 Ügyfélkör jellemzői •20-as évei végén jár, vagy pályakezdő •Nyitott is az új dolgok kipróbálására •A kényelem és a hasznosság az elsődleges szempont •Sokat telefonál, magas a telefonszámlája •Legalább 1 évvel a többi szegmens előtt jár készülék és értéknövelt szolgáltatás használat tekintetében is •Szereti a kényelmet, ezért fogékony a kényelmet nyújtó termékek megvásárlására

14 Dinamikus SIM, univerzális egyenleg Dinamikus SIM kártyák folyamatos cseréje •SIM kártyára telepített alkalmazás, mely a megfelelő formátumban elkészíti és a megfelelő telefonszámra elküldi a vásárlást kezdeményező SMS-t – ügyfélnek kényelmesebb •Autópálya-matricák, Szerencsejátékok, Parkolás •Több mint ügyfélnél ilyen kártya •10x gyakoribb vásárlás, ha ilyen a SIM Univerzális egyenleg •Prepaid ügyfeleknek számára lehetséges, hogy ugyanabból az egyenlegből mobil vásárolni és telefonálni is tudjanak

15 Előnyök Exponenciálisan növekvő tranzakciószámok OPERÁTOROK •Összefogás •Egységes vásárlási folyamatok •Közös informatikai háttér fejlesztése és üzemeltetése •Közös szolgáltatásfejlesztés •Közös kommunikáció OPERÁTOROK •Összefogás •Egységes vásárlási folyamatok •Közös informatikai háttér fejlesztése és üzemeltetése •Közös szolgáltatásfejlesztés •Közös kommunikáció PARTNEREK •10 millió potenciális ügyfél •Egyszerű kommunikáció ügyfelek felé •Költségkímélő, informatikailag 1 ponton kell csak a rendszer- hez csatlakozni •Elégedettebb ügyfelek •Alacsonyabb költségek mellett, nagy hatékonyságú kommunikáció PARTNEREK •10 millió potenciális ügyfél •Egyszerű kommunikáció ügyfelek felé •Költségkímélő, informatikailag 1 ponton kell csak a rendszer- hez csatlakozni •Elégedettebb ügyfelek •Alacsonyabb költségek mellett, nagy hatékonyságú kommunikáció MobilVásárlási tapasztalatok összegzése

16 MobilFizetés: új szolgáltatás A szolgáltatás során az ügyfelek mobiltelefonjához (SIM kártyájukhoz) virtuálisan egy bankszámlát kapcsolódik, mely bankszámlához hitelkeret tartozik. Termékek megvásárlásához elegendő, ha az ügyfélnél van a mobiltelefonja. •Mobil telefon, mint fizetőeszköz •Minden Pannon, vagy T-Mobile szerződött ügyfél használhatja a szolgáltatást •Számos felhasználási forma: •Kényelmi szolgáltatásokhoz (vonatjegy vásárlás előre) •Személyes vásárláskor (bankkártya és készpénz használata helyett) •Közműszámla fizetésére •Ügyfelek közötti pénzküldésre használható •Ügyfél szegmens által meghatározott hitelkeret jár az ügyfeleknek •A vásárlás összegének kiegyenlítése utólag történik •A fizetési tranzakciók on-line módon, azonnal jóváírásra kerülnek

17 Köszönjük a figyelmet !


Letölteni ppt "E-Pénz és a mobilszolgáltatók Elektronikus pénz és mikrofizetések Berkes Tibor (Pannon) Boda Kálmán (T-Mobile)"

Hasonló előadás


Google Hirdetések