Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Mobilszolgáltatók mobilkereskedelmi együttműködésének eredményei.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Mobilszolgáltatók mobilkereskedelmi együttműködésének eredményei."— Előadás másolata:

1 Mobilszolgáltatók mobilkereskedelmi együttműködésének eredményei

2 Tartalomjegyzék •Operátori összefogás •Új szereplő: Vodafone •Mobil vásárlás eredmények •Megvásárolható termékek •Szolgáltatás közös továbbfejlesztése •Közös kommunikációs kampányok •Ügyfélkör jellemzői •Növekedés üteme •Tapasztalatok összegzése •Mobil fizetés

3 Operátori összefogás - MobilVásárlás Kezdetek Operátori összefogás Kereskedők Vásárlók Termékjellemzők 2004 Pannon és T-Mobile még külön rendszeren 2004 Pannon és T-Mobile még külön rendszeren Közös platform (T-Mobile és Pannon, 2005) Vodafone autópálya-matrica vásárlás indul (2007) 10 millió potenciális ügyfél Közös platform (T-Mobile és Pannon, 2005) Vodafone autópálya-matrica vásárlás indul (2007) 10 millió potenciális ügyfél Új ügyfélkör elérése Költséghatékonyság Innovativitás Új ügyfélkör elérése Költséghatékonyság Innovativitás Egyszerű hozzáférés Gyors vásárlás Biztonságos Egyszerű hozzáférés Gyors vásárlás Biztonságos Termék-rendelés: SMS-en / WAP-on / Internet-en keresztül Fizetés: telefonszámlával együtt Általános előfizetéssel és kártyás előfizetéssel rendelkezők számára is elérhető (Pannon, T-Mobile) Termék-rendelés: SMS-en / WAP-on / Internet-en keresztül Fizetés: telefonszámlával együtt Általános előfizetéssel és kártyás előfizetéssel rendelkezők számára is elérhető (Pannon, T-Mobile)

4 Vodafone: új szereplő a mobil vásárlás és fizetés terén? Németország Touch&travel NFC tesztüzem Németország Touch&travel NFC tesztüzem Írország, Egyesült Királyság Digitális és egyéb termékek Írország, Egyesült Királyság Digitális és egyéb termékek Egyesült Királyság Operátori együttműködés mikro-fizetés mobilszámláról Egyesült Királyság Operátori együttműködés mikro-fizetés mobilszámláról Dél-Afrika Mobil átutalás, készpénzfelvétel Dél-Afrika Mobil átutalás, készpénzfelvétel Egyiptom Feltölthető számla átutalási és készpénzfelvétel funkciókkal Egyiptom Feltölthető számla átutalási és készpénzfelvétel funkciókkal Franciaország Operátori együttműködés internetes fizetésre mobilszámláról Franciaország Operátori együttműködés internetes fizetésre mobilszámláról

5 A Vodafone lépését motiváló tényezők VALÓS ÜGYFÉLIGÉNY Digitális és fizikai termékek, valamint szolgáltatások vásárlása mobilon keresztül július végétől havidíjas előfizetők számára elérhető az autópálya-használati jogosultság vásárlás SMS-ben 2.Nyitás a mobilszolgáltatói együttműködés felé, műszaki és üzleti felkészülés további szolgáltatások indítására

6 Operátori összefogás - MobilVásárlás Termékek és Szolgáltatások értékesítése mobiltelefonon keresztül •számlás és kártyás előfizetők számára •hitelkeret és univerzális egyenleg terhére •a rendszerhez csatlakozott kereskedőktől Szolgáltatás megrendelésére, regisztrációra nincs szükség •előfizetői szerződés megkötésétől igénybe vehető Termékek és szolgáltatás értékesítése •viszonteladói konstrukció •kereskedőktől történő számlázás átvállalása •garancia a rendszeren történt tranzakciók értékének kifizetésére Közös szolgáltatásfejlesztés és kommunikáció

7 Termékek Belépőjegyek Autópálya-matrica Parkolás Hírdetés-feladás Szerencsejáték Online vásárlás Ajándék Újság-előfizetés MobilVásárlási rendszer Online Mozi TAXI Gyorsétterem Tömegközlekedés Elindított szolgáltatásokBevezetésre kerülő szolgáltatások Több mint tranzakció havonta Közös informatikai háttérrendszer Átlátható működés a partnerek és az ügyfelek részére

8 Szolgáltatásfejlesztés: Autópálya-matrica D1 4 napos matrica Szolgáltatás bővítése május •motoros matrica, •havi matrica, •heti matrica Ügyfelek kényelmét szolgáló új funkciók: •mobilon vásárolt matrica érvényességének lekérdezése •„info” szócska elküldése SMS- ben

9 Kommunikációs kampány: Autópálya-matrica Ideje • Célja •új típusú matricák (napi, havi, motoros) népszerűsítése •új ügyfelek szerzése •tranzakciószám növelése Média •Sajtó •Óriásplakát •Rádió Eredmények •25%-kal növekedett a felhasználók száma •40%-os növekedés tranzakciószámban •az új felhasználók azóta is folyamatosan vásárolnak matricát

10 Szolgáltatásfejlesztés: Lottó Szolgáltatás egyszerűsítése – május: •rövid hívószám bevezetése: 1756 •ingyenes IVR bevezetése a szolgáltatásról: 1756 •legnépszerűbb játékok egyszerűsítése: •1 hetes, kézi, joker nélküli ötös-, hatos- és skandináv lottó beküldése: kódok nélkül egy SMS-ben a megjátszani kívánt számokat vesszővel elválasztva •1 hetes, gépi, joker nélküli ötöslottó fogadás: üres SMS elküldése a 1756-ra Új játékok bevezetése •Góltotó, Sportfogadás, Kenó, Puttó Jövőbeli tervek •Kifejezetten csak mobilon játszható szerencsejátékok kifejlesztése

11 Kommunikációs kampány: Lottó Ideje • Célja •1756-os szám bevezetése •egyszerű új fogadások •új ügyfelek szerzése Média •Sajtó •CityLight poszter •Online •Rádió Eredmények •30%-os növekedés a tranzakciószámban •32%-os növekedés az ügyfélszámban •1 főre eső havi tranzakciók száma növekedett •Nagy számú visszatérő vásárló

12 Ügyfélkör jellemzői A mobil-vásárló ügyfelek több mint 80%-a azonos jellemzőkkel bír: •20 évei végén jár vagy pályakezdő •Tudja, hogyan kell a mobilját új dolgokra használni és nyitott is az új dolgok kipróbálására. •„Nem az ár számít, hanem a kényelem és a hasznosság!” •Sokat telefonál, és általában magas a telefonszámlája. •Legalább 1 évvel a többi szegmens előtt jár készülék és értéknövelt szolgáltatás használat tekintetében is. •Szereti a kényelmet, ezért fogékony a kényelmet nyújtó termékek megvásárlására.

13 Szolgáltatásfejlesztés: dinamikus SIM, univerzális egyenleg Dinamikus SIM kártyák folyamatos cseréje •SIM kártyára telepített alkalmazás, mely a megfelelő formátumban elkészíti és a megfelelő telefonszámra elküldi a vásárlást kezdeményező SMS-t – ügyfélnek kényelmesebb •Autópálya-matricák, Szerencsejátékok, Parkolás •Több mint ügyfélnél ilyen kártya •10x gyakoribb vásárlás, ha ilyen a SIM Univerzális egyenleg •Prepaid ügyfeleknek számára lehetséges, hogy ugyanabból az egyenlegből mobil vásárolni és telefonálni is tudjanak

14 Növekedés üteme

15 Előnyök Exponenciálisan növekvő tranzakciószámok OPERÁTOROK •Összefogás •Egységes vásárlási folyamatok •Közös informatikai háttér fejlesztése és üzemeltetése •Közös szolgáltatásfejlesztés •Közös kommunikáció OPERÁTOROK •Összefogás •Egységes vásárlási folyamatok •Közös informatikai háttér fejlesztése és üzemeltetése •Közös szolgáltatásfejlesztés •Közös kommunikáció PARTNEREK •10 millió potenciális ügyfél •Egyszerű kommunikáció ügyfelek felé •Költségkímélő, informatikailag 1 ponton kell csak a rendszer- hez csatlakozni •Elégedettebb ügyfelek •Alacsonyabb költségek mellett, nagy hatékonyságú kommunikáció PARTNEREK •10 millió potenciális ügyfél •Egyszerű kommunikáció ügyfelek felé •Költségkímélő, informatikailag 1 ponton kell csak a rendszer- hez csatlakozni •Elégedettebb ügyfelek •Alacsonyabb költségek mellett, nagy hatékonyságú kommunikáció MobilVásárlási tapasztalatok összegzése

16 MOBILVÁSÁRLÁS •Mobilszolgáltatók ügyfelei digitális és fizikai termékeket vásárolnak •Vásárlási limit és univerzális egyenleg •Korlátozott számban elérhető termékek és szolgáltatások viszonteladása •Alacsony értékű tranzakciók (5000 Ft alatt) •Minden ügyfél számára elérhető MOBILVÁSÁRLÁS •Mobilszolgáltatók ügyfelei digitális és fizikai termékeket vásárolnak •Vásárlási limit és univerzális egyenleg •Korlátozott számban elérhető termékek és szolgáltatások viszonteladása •Alacsony értékű tranzakciók (5000 Ft alatt) •Minden ügyfél számára elérhető MOBILFIZETÉS •10 millió potenciális ügyfél •Mobilszolgáltatók ügyfelei termékekért és szolgáltatásokért fizetnek, összegeket utalnak át •Folyó- illetve hitelszámla •Mobilszolgáltatók által márkázott szolgáltatás •Nagy értékű tranzakciók •Szerződéskötés szükséges MOBILFIZETÉS •10 millió potenciális ügyfél •Mobilszolgáltatók ügyfelei termékekért és szolgáltatásokért fizetnek, összegeket utalnak át •Folyó- illetve hitelszámla •Mobilszolgáltatók által márkázott szolgáltatás •Nagy értékű tranzakciók •Szerződéskötés szükséges Vásárlás Fizetés Költség-csökkenés Számlázás az operátor és bank között Széles termék- és szolgáltatás paletta Nagy összegű fizetések lehetősége Átmenet folyamata

17 •Mindig kéznél van, bármikor használható •Kényelmes- használatával könnyebben hozzájuthat „kötelező” szolgáltatásokhoz •Gyors fizetés tranzakció •Azonnali pénzadási – pénz fogadási lehetőség •Költések utólag kiegyenlíthetők – nincs hitelbírálati procedúra •Biztonságos •A pénzügyi szolgáltatást egy bank nyújtja •T-Mobile és Pannon: közös termékkoncepció és kereskedői bázis • Fizetési rendszer üzemeltetője – Operátorok által irányított MPP Ügyfélelőnyök Termékjellemzők Partnerek •Mobiltelefon és hitelszámla összekapcsolása •Interneten •Kereskedőknél •Egymás közötti pénzküldésre •Közmű szolgáltatóknál MobilFizetés

18 Köszönjük a figyelmet !


Letölteni ppt "Mobilszolgáltatók mobilkereskedelmi együttműködésének eredményei."

Hasonló előadás


Google Hirdetések