Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Güanxi 1.Szept8 Bevezető beszélgetés 2.Szept15 Digitális generáció - Bevezetés 3.Szept22 Információ rulez - Crowdsourcing 4.Szept29 Memetika I. - Kulturális.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Güanxi 1.Szept8 Bevezető beszélgetés 2.Szept15 Digitális generáció - Bevezetés 3.Szept22 Információ rulez - Crowdsourcing 4.Szept29 Memetika I. - Kulturális."— Előadás másolata:

1 Güanxi 1.Szept8 Bevezető beszélgetés 2.Szept15 Digitális generáció - Bevezetés 3.Szept22 Információ rulez - Crowdsourcing 4.Szept29 Memetika I. - Kulturális evolúció 5.Okt5 Hálózat-elmélet I. – Kicsi a világ 1.Nov2 Prezentációk 2.Nov9 Emergencia – Emberi hangyaboly 3.Nov16 Hálózat-elmélet II. – Evolúciós rendszerek 4.Nov23 Felkészülés szeminárium 5.Nov30 Memetika II. – az emergens én 1.Dec2 Prezentációk Bevezetés az Emergenciába MOME 2009 őszi félév

2 Güanxi •Hogyan állták az Apache indiánok a spanyol aramada támadásait 200 éven át? •Hogyan rezeltette be a parányi Napster a globális zeneipar moguljait? •Hogyan nyomja le az önkétesekkel dolgozó Wikipedia az Encyclopedia Britannicát? •Hogyan nyomorítja meg a 15 fővel dolgozó Craigslist az USA helyi lapjait? •Hogyan él túl, sőt növekszik az Al Quaeda?

3 Güanxi •Az internet nemcsak a hálózatok hálózata, hanem főleg közösségek társulása. •Ad-hoc közösségek, állandó közösségek, kis és tömény, nagy és laza közösségek, termékek vagy médiumok, pártok és eszmék, játékok és nemjátékok köré szerveződő közösségek! •Tehát: Minden, ami digitális, minden dokumentum, fotó, video nem más, mint közösségi kommunikáció.

4 Güanxi •Média ökoszisztéma •Feedback: felhasználók nagy számban és mások által látható, befolyásolható módon vesznek igénybe szolgáltatásokat •Emergens rendszer •Az alulról épitkező média/világ gyakrabban hoz meglepetést •Új szolgáltatások, új funkciók, új módszerek jelentik az emergenciát a hálózatban

5 Güanxi •Sarnoff törvénye: a közönség értéke nő, számosságának növekedésével arányosan. •Metcalfe törvénye: a közösség értéke növekedésének négyzetével arányosan nő. •Reed törvénye: a közösségteremtő hálózat (group-forming network) értéke növekedésével exponenciálisan (2 n ) nő.

6 Güanxi •a web1.0 nagyrészt arról szólt, hogy számitógépeket kötöttünk össze, •a web2.0 arról szól, hogy emberek összekötik magukat egymással •szeretjük azt nézni amit a másik néz •szeretjük ha azt nézi a másik amit mi nézünk – amit mi alkotunk •szociális szoftver?? ÉN-szoftver! •egyetlen networköt épitünk, benne közösségek és gépek

7 Güanxi •A csimpánzzal közös ősünk kb. hatmillió éve élt, és sok adat alapján feltehető, hogy a csimpánzok életmódja változatlan maradt, amíg az ember kialakulásához vezető fajoké jelentősen megváltozott. A változások nagyon sokféle viselkedési formát érintenek és lényegében három dimenzió: a szocialitás, a csoporttevékenység szinkronizációja és a konstrukciós tevékenység mentén írható le. A fajspecifikus embertulajdonságoknak az előbbi három dimenzió mentén történő analízise egyértelműen mutatja, hogy az állatvilágból való kiemelkedésünket egy új, emergens tulajdonságnak, a közösség kialakítási képességünknek tulajdoníthatjuk. / Csányi Vilmos

8 Güanxi •Megosztás. Részesítés. •Kommunikáció és koordináció. •Közösítés. Közösségesítés. •Keresd (találd meg!) a közösséged!

9 Güanxi •Hacker ethic (vs. protestáns munkaetika) – újfajta, összeépült munkakultúra, kreatív, időben osztott együttműködő munkák •Elv : kooperálj, ne kontrollálj! •Modell : vmit fell kell adni! •Architektúra : közösségi részvétel •Jelenség : kollektív intelligencia

10 Güanxi •A közös legelők tragédiája vs. Web2.0: a közös legelők terjedése •Minél többen használnak egy jó Web2.0 alkalmazást, az annál értékesebb lesz •Hanem mert okosabb, jobb lesz.

11 Güanxi •Közösségi termelés megosztás segítségével •Kontribúcióhoz szükséges kapacitás tömeges •Kreativtás, intellektuális erőfeszítések •Hálózatos tanuló szervezetek: kooperáció-orientált megoldások céges kerektek között is •"Peer production" modularitás, granularitás •Decentralizált hatalom

12 Güanxi •Platform, ami integrálja a kontribuálókat, peer review-t, minőségi kontrolt és kooperáció-menedzsment- szolgáltatásokat nyújt

13 Güanxi •Maga a közösségi termelés kritikus, hosszú távú változás amelyet a Web2.0 elterjedése okoz •Több esetben hatékonyabb megoldást nyújthat, mint az állam vagy a piac •Alapját a tömeges használat, és az új használati formák, tudások, skill-ek terjedése adja •Egy óriási kihasználatlan kapacitás kialakulásával van tehát dolgunk

14 Güanxi •Interaktivitás és bevonás sokféle szintje •Mind új know-how, skill igényes •A termelő tudására épülő gazdasági rend felől haladunk az alkotó/fogyasztó tudására alapozó rendszer felé

15 Güanxi 1.Passzív fogyasztás 2.Self service 3.DIY 4.Co-design 5.Co-creation

16 Güanxi The Long Tail

17 Güanxi •a Web2.0 terjedése átalakítja a kontroll- viszonyokat és demokratizálja a keresletet •alacsony frekvenciájú de nagy számosságú keresletek kumulatíve túlnőhetik a kezdeti tömegesebb igényeket •a userek testreszabott termékeket várnak el •a kontroll a long tail felé mozdul •a bestsellerek mellett ki lehet és kell elégíteni a niche igényeket is

18 Güanxi A sokaság...  szétterül, mindenhol jelen van  figyelme rövid  tele van specialistákkal  nagyrészt szemetet gyárt  megtalálja a legjobb cuccokat

19 Güanxi

20

21

22

23

24

25

26

27

28 megválaszolandó kérdések Egy szolgáltatás leírásánál a következőekre legalább válaszoljon: •Core – mi a központi értéke •Contribute – kik és miért contribuálnak •Connect – hogyan és miért kapcsolódnak •Collaborate - hogyan működnek együtt •Create – mit és hogyan alkotnak –Min 1 max 2 oldal terjedelemben!

29 Güanxi 1 jó emergens szolgáltatáshoz •Válaszd meg jól a sokaságot •Válaszd meg jól a modellt (mit tesz a sokaság? szavaz, keres, alkot?) •Ajánlj fel megfelelő jutalmakat •Megfelelő belső erőforrásokkal indulj •A felvilágosult uralkodó szüksége (de csak morális és meggyőzési téren) •Egyszerű modularitás esszenciális •90% szemét, a jó 10%ot válassza ki a sokaság •A közösségnek mindig igaza van! •Az a fontos, amit a közösségnek adhatsz, nem az amit tőlük kaphatsz

30 Güanxi Feladatok tehát: •1 egyéni gyűjtés + 1 kiscsoportos alkotás, mindkettőt be kell mutatni 3 percben ill 8 percben •Blogcímen URL-eket megadni •http://emergenciakutatointezet.blogspot.com/http://emergenciakutatointezet.blogspot.com/

31 Güanxi •köszönöm a figyelmet •http://guanxi.hu/szekfuhttp://guanxi.hu/szekfu


Letölteni ppt "Güanxi 1.Szept8 Bevezető beszélgetés 2.Szept15 Digitális generáció - Bevezetés 3.Szept22 Információ rulez - Crowdsourcing 4.Szept29 Memetika I. - Kulturális."

Hasonló előadás


Google Hirdetések