Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Sokféleség−másság; azonosságtudat, identitás. Indián név Írjatok a névjegykártyára egy jelzős indián nevet, amelyről úgy gondoljátok, hogy leginkább jellemez.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Sokféleség−másság; azonosságtudat, identitás. Indián név Írjatok a névjegykártyára egy jelzős indián nevet, amelyről úgy gondoljátok, hogy leginkább jellemez."— Előadás másolata:

1 Sokféleség−másság; azonosságtudat, identitás

2 Indián név Írjatok a névjegykártyára egy jelzős indián nevet, amelyről úgy gondoljátok, hogy leginkább jellemez benneteket!

3 Különbözőség és azonosság 1. Az erős kávét szereti, és többször iszik belőle naponta. 2. Szereti az utazást, a különböző kultúrák, népek megismerését. 3. Családjában egyetlen gyermek volt. 4. Családjában vannak német (szász, sváb) származású ősök. 5. Tett látogatást külföldi iskolában. 6. Szeret sütni-főzni. 7. Nagyon sok viccet ismer, és gyakran meséli is azokat társaságban. 8. Nagyon szeret táncolni. 9. A teát kedveli, ismeri és élvezi a nagy teaválasztékot. 10. Inkább otthon szereti tölteni a szabadidejét, saját hobbijával, családja körében. 11. Többen voltak testvérek. 12. Nem találhatók a családjában német (szász, sváb) eredetű felmenők. 13. Soha nem járt más ország iskolájában. 14. Nem szeret sütni-főzni. 15. Nem szokott viccet mesélni, de kedveli azokat. 16. Nem szeret táncolni, vagy soha nem táncolt életében.

4 Családfa A földrajzi helyek és foglalkozások (változások) feltüntetése a családfán:  Családi stratégiák  Migráció és a mobilitás Beszélő nevek Vezetéknevek − származás; névváltoztató divatok, kényszerek Keresztnevek − névadásra vonatkozó szokások, hagyományok; történetek

5 INTERJÚ: CSALÁD, GYEREKKOR  Az elbeszélés ideje (Hol kezdődik az egyéni időszámítás? Melyik generáció jelenti a családi időszámítás kezdetét: szülők, nagyszülők, dédszülők. A családi emlékezet ideje: hány év?).  Milyen tartalmakat, motívumokat tartalmaz az elbeszélés: vallási-települési hovatartozás, nyílt-rejtett társadalmi feszültségek-konfliktusok (pl. apám református gazdacsaládból származott, anyám szegény katolikus családból).  Fordulópontszerű történelmi esemény (pl. háború, deportálás, kitelepítés stb.).  Fordulópontszerű családi esemény (pl. születés, halál), családi pozitív-negatív jellegzetességek, siker-küzdelem stb.  Ezekből mi volt következményszerűen jelen az elmesélő identitását alakító családi szocializációban?

6 Az önazonosság elemei  Érzékelés az érzékszerveinken át érvényesülő információk  Név  A rabszolgák név nélküliek voltak (a család a nevét a rabszolgatartótól kapta)  A börtönben (és a haláltáborokban) számmal jelölnek (-tek)  Becenév − Gúnynév − Ragadványnév  Rutinok, jellemző mindennapi szokásaink  Család dinasztiák, valakikhez tartozás  Gravitációs központok: gyerek, munka, cél (addikció)  Otthon, lakás ahol élünk, ahogy élünk (saját környezetünk)  Társadalom/közösség  Belső én, ahogy én látom magamat  Külső én, ahogyan engem látnak mások (visszajelzés)  Társadalomban betöltött szerep  Férfi/nő  Családban betöltött szerep  Falun élő/városban élő  Munka/pozíció  Szerepek → értékes, fontos vagyok (Nyugdíjasság – szerepek elvesztése)  Civilizáció  Közös múlt, művészet (zene, mozgás stb.)  Közös értékek, szokások (étkezési szokások, ünnepek stb.)  Emlékezet  Összeköti életünk különböző szakaszait, állandóságot biztosít a változásban.  Kollektív emlékezet

7 Családtörténet és társadalmi-földrajzi mozgás (Boreczky Ágnes) Kétféle család  Amellyel nap mint nap együtt élünk.  Szimbolikus család (Identitásunkat alakítja) A szimbolikus család működése:  Fontos személyek, szignifikáns mások (Első szint)  Családi ünnepek, szokások, rítusok, vakációk, albumok, dokumentumok (pl. levelezések, naplók) stb. (2. szint)  Mítoszok, eredettörténetek, történetek-epizódok (3. szint) − Narratívák  A családi rendszer egésze (4. szint)

8 A narratívákon keresztül közvetített tartalmak Szimbolikus család kiterjedése, beágyazottsága (vallá si, települési közösség, foglalkozási csoport stb.) A világ bejárhatósága – helyben maradás vö. migráció Kötődések, stratégiák Mesék, történetek, epizódok tartalma Idegen helyszínek, események, letűnt világok, foglalko- zások stb. ismerete Nagytörténelem és a személyes történelem találkozása, fordulópontjai Történetek logikája A történelem és a személyes lét alapdimenzióihoz való viszony (pl. folytonosság–változás, szabadság– determináció, hagyományőrzés–hagyományteremtés, autonómia–függés– kiszolgáltatottság stb.) Alkalmazkodás, viszonyulások, beállítódások (vesztes- győztes tudat, mozgékonyság–tehetetlenség– megtorpanások, idegenség, kívülállás, túlalkalmazkodás, konformitás, stb.) Minták, a történetek főszereplőiÉrtékek, szerepkészlet

9 Legitimáció – az identitások megerősítése és megkérdőjelezése az iskolában  Keressétek meg azokat a részeket a szövegben, amelyek a konfliktusokat érintik! Milyen jellegű konfliktusokról van szó (család, tanárok, társak, identitás stb.)?  Próbáljátok felidézni, hogy éltetek-e már át valami hasonlót, akár személyesen, akár testvéreken, barátokon keresztül?  Milyen megoldás lehetősége körvonalazódik az írás/interjú végén?  Milyen megoldás született a ti esetetekben?


Letölteni ppt "Sokféleség−másság; azonosságtudat, identitás. Indián név Írjatok a névjegykártyára egy jelzős indián nevet, amelyről úgy gondoljátok, hogy leginkább jellemez."

Hasonló előadás


Google Hirdetések