Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

A holokauszt tanítása iskolámban Budapesti Fazekas Mihály Általános Iskola és Gimnázium Foki Tamás; 2012. Centropa szeminárium.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "A holokauszt tanítása iskolámban Budapesti Fazekas Mihály Általános Iskola és Gimnázium Foki Tamás; 2012. Centropa szeminárium."— Előadás másolata:

1 A holokauszt tanítása iskolámban Budapesti Fazekas Mihály Általános Iskola és Gimnázium Foki Tamás; Centropa szeminárium

2 Alkalmak, helyzetek  Történelem, társadalomismeret: 8. és 12. évfolyam- a tananyagba illesztve (1-2 óra)  A holokauszt áldozatainak emléknapja a 9. évfolyam számára (4-6 óra)  Magyar irodalom: Radnóti Miklós (12. évfolyam)  Képzettségek: a Yad Vashem Intézet (Jeruzsálem) 120 órás tanfolyamát 2 fő, a Wannsee-i Holokauszt Dokumentációs Központ (Németország) 60 órás tanfolyamát 1 fő végezte el.

3 A holokauszt áldozatainak emléknapja; április közepe; 9. évf.  Előadások, filmnézés- beszélgetés csoportokban  Kiállítás rendezés (9. o o.)- tárlatvezetés (12. osztályos önkéntesek a 9. osztályosoknak)  Kiállítás látogatás, feldolgozás (pl. Auschwitz- album, Történetek egy családi albumból- Holokauszt Emlékközpont, Páva u.)  Zsidó kultúra, hagyományok (és a holokauszt)- forgószínpad – 12. osztályosokkal  Identitásjátékok (és a holokauszt)- forgószínpad- 12. osztályosokkal

4

5

6 Rövid szempont lista- családkutatáshoz- 8. osztály 1. A család eredete: a dédszülőkig, ükszülőkig 2. Nagyszülők, szülők:  Születési és halálozási hely és idő- családfa  Név, névváltoztatás ok; Anyanyelv és más használt nyelvek  Iskolázottság és foglalkozás, munkahelyek, anyagi és pénzügyi körülmények  Lakás/ház: szobák száma, berendezés, víz, világítás, fűtés módja, gazdálkodás, kert, állatok  Öltözködés, viselet és divat  Vallásosság, politikai, társadalmi vagy kulturális tevékenységek  Családi történetek, legendák a családról, gyermekkorról  Mindennapi élet

7 Gyökerek!

8 Családtörténeti szempontok és tanulságok  Megjelenítés: 4-6 oldal; képek, képaláírások; rövid szövegek; tárgyak  Kiállítás a tárgyakból

9

10 A Centropa filmek feldolgozása csoportmunkában a 8. osztályban 1) Mindenki mindent lát, de a „saját” filmjére koncentrál. 2) Minden csoport kitölt egy lapot. 3) Csoportbeszámolók, megbeszélés. Kitöltendő:  A csoport tagjai:  Az epizód címe:  A szereplő(k) társadalmi helyzete:  A mesélő személyes tulajdonságai:  Fordulópont(ok) az életut(ak)ban:

11 Csoportmunka - haszon  Adaptivitás (tanulókhoz alkalmazkodó tanítás):  A látens tudást manifesztté tétele  A többlettudás hasznosítása tanórán  Szociális tanulás  Kooperáció  Motiváció  Reagálás a tévképzetekre, az előítéletekre  A tanár szerepe:  Készenlét  Megfigyelés  Beavatkozás

12

13 Történelemórán, a második világháború témakörében  Tárgyszerűen  Tényszerűen  Vitákra, dilemmákra figyelemmel  Források: szövegek, képek, filmek, filmrészletek (dokumentum és játékfilmek) feldolgozása és értékelése [esetleg családtörténeti adatok, dokumentumok, történetek beemelése]

14

15 Előítélet és önigazolás  Ha kárt okozunk más embereknek, embercsoportoknak igazolás magunk számára (bűntudatunk kiküszöbölésére) lekicsinylés (olyan tulajdonságokkal való felruházás, amely magyarázatot ad saját tetteinkre)


Letölteni ppt "A holokauszt tanítása iskolámban Budapesti Fazekas Mihály Általános Iskola és Gimnázium Foki Tamás; 2012. Centropa szeminárium."

Hasonló előadás


Google Hirdetések