Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Magyar Controlling Egyesület Pécs, 2005 szeptember 29-30 Sunbooks Könyvkereskedelmi Kft. www.sunbooks.hu MCE Konferencia 2005 A controlling gyakorlata.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Magyar Controlling Egyesület Pécs, 2005 szeptember 29-30 Sunbooks Könyvkereskedelmi Kft. www.sunbooks.hu MCE Konferencia 2005 A controlling gyakorlata."— Előadás másolata:

1 Magyar Controlling Egyesület Pécs, 2005 szeptember Sunbooks Könyvkereskedelmi Kft. MCE Konferencia 2005 A controlling gyakorlata eBusiness controlling - a Sunbooks példáján Dr. Rényi Gábor vezérigazgató

2 Magyar Controlling Egyesület Pécs, 2005 szeptember Sunbooks Könyvkereskedelmi Kft. Tartalom  A hagyományos business jellemzői a magyar könyvpiacon  Az eBusiness könyvpiaci üzleti modell  Hogyan működik a Sunbooks rendszer?  Controlling a könyvkiadók számára  Controlling a könyvkereskedők számára  Controlling a logisztikai szolgáltató számára  Controlling a Sunbooks számára  A Sunbooks rendszer továbbfejlesztési irányai

3 Year Market Hype Technology Trigger Peak of Inflated Expectations Trough of Disillusionment Slope of Enlightenment InternetWWW Dot-com starts starts „e-business forever” Dot-com share fallout Investor disillusionment Business disillusionment „True” e-business emerges Optimized e-business Forrás: Gartner Research Itt vagyunk most Az ötlet FelkészülésFelkészülés MegvalósításMegvalósítás IndulásIndulás eBusiness Ciklus

4 Magyar Controlling Egyesület Pécs, 2005 szeptember Sunbooks Könyvkereskedelmi Kft. A könyvpiac Kiadó Egyéb Kiadó Hypermarket Könyvesbolt Könyvtárak Wholesaler Nagy- kereskedő Nagy- kereskedő

5 Magyar Controlling Egyesület Pécs, 2005 szeptember Sunbooks Könyvkereskedelmi Kft. A könyvpiac problémái Mindenki mindent csinál – jelentős adminisztrációs terhek, – az áru útja követhetetlen Jellemző gyakorlat a bizományosi értékesítés –A kiadó finanszírozza az egész ellátási láncot A kereskedő sok helyről kénytelen beszerezni Látens áruhiány és felesleg egyszerre A könyv csak véletlenül van a megfelelő időben és helyen a szükséges mennyiségben!

6 Magyar Controlling Egyesület Pécs, 2005 szeptember Sunbooks Könyvkereskedelmi Kft. A könyvpiac – logisztikai káosz A kiadók: –Fenntartanak, vagy bérelnek raktárakat, személyzetet, szállítóeszközöket – jelentős fix költség –Egyedi, drága beszállítások a nyomdákból –A megrendelések teljesítése lassú, alacsony hatékonysággal A kiskereskedők: –8-10 helyről szerzik be a készleteket, az esetek többségében (60%) odautazva, 65 %-ban saját szállítóeszközzel A bolthálózatok: –Központosított beszerzés és elosztás – sokszor rugalmatlan –Éves költség 100 MFt nagyságrendű

7 Magyar Controlling Egyesület Pécs, 2005 szeptember Sunbooks Könyvkereskedelmi Kft. Az információ logisztikája Kínálati információk Keresleti és eladási információk KiadóKereskedő Minimális információt kap az eladási láncból: • jelentős késéssel • nagyon sok forrásból • pontatlanul Ezek feldolgozása költséges Üzenetei esetlegesen jutnak el a kereskedőkhöz Az információk esetlegesen, feldolgozhatatlan formában jutnak el hozzá Az információhoz jutás jelentős költségekkel/emberi ráfordítással jár Megterhelő információszolgáltatási kötelezettségek Információhiány mindenkinél!

8 Magyar Controlling Egyesület Pécs, 2005 szeptember Sunbooks Könyvkereskedelmi Kft. Sunbooks Business Modell Kiadóitevékenységek Eladás Vevők minőségi kiszolgálása Adminis ztráció Raktározás Logisztika Értékesítés Rendelés feldolgozás Pénzbeszedés Finanszírozás, stb. Beszerzés Szállítás Finanszírozás Marketing, Adminisztráció KIADÓKIADÓKERESKEDŐKERESKEDŐ Verseny-semleges B2B szolgáltató, aki átveszi és professzionális szolgáltatásként nyújt profilidegen feladatokat

9 Magyar Controlling Egyesület Pécs, 2005 szeptember Sunbooks Könyvkereskedelmi Kft. Információk ICT Hálózat Pénzügy Tőke Logisztika Gyorsaság Szuper- Marketek Könyvesbolt hálózatok Független könyvesboltok Kiadók Teams Képességek Sunbooks működési modell

10 Magyar Controlling Egyesület Pécs, 2005 szeptember Sunbooks Könyvkereskedelmi Kft. Szervezeti struktúra Vezérigazgató Logisztikai Folyamat Monitoring Operatív Igazgató Operatív Igazgató Marketing KAM-5 Key Account Manager KAM-5 Key Account Manager TEK - Területi- képviselők (Boltok, Könyvtárak, Iskolák, stb) KAM-4 KAM-3 KAM-2 KAM-1 Általános Vezig.h eBusiness Stratégia Fejlesztési Vezig.h eBusiness Stratégia Fejlesztési Vezig.h Polcszerviz KAM Support Informatika Szám- vitel Pénz- ügy Tervezés Elemzés Tervezés Elemzés KIM Kiadói menedzserek KIM Kiadói menedzserek Gazdasági Vezig.h

11 Magyar Controlling Egyesület Pécs, 2005 szeptember Sunbooks Könyvkereskedelmi Kft. Így működik a Sunbooks logisztika

12 Magyar Controlling Egyesület Pécs, 2005 szeptember Sunbooks Könyvkereskedelmi Kft. Sunbooks ICT rendszer architektúrája Net.Commerce MQ Series Tranzakciós rendszer DB2 adatbázis motor DB2 adatbázis motor AIX operációs rendszer AIX operációs rendszer Web browser Internet

13 Magyar Controlling Egyesület Pécs, 2005 szeptember Sunbooks Könyvkereskedelmi Kft. Eredmények A KIADÓI KAPCSOLATOK SZÁMÁNAK ALAKULÁSA

14 Magyar Controlling Egyesület Pécs, 2005 szeptember Sunbooks Könyvkereskedelmi Kft. Eredmények Ahogy egy kereskedő megismeri, kitapasztalja a rendszer előnyeit, beszerzéseinek egyre nagyobb részét bonyolítja rajtunk keresztül AZ ELADÁSI PONTOK SZÁMÁNAK ALAKULÁSA

15 Magyar Controlling Egyesület Pécs, 2005 szeptember Sunbooks Könyvkereskedelmi Kft. Eredmények AZ ÉVES ELADÁSOK ALAKULÁSA Fogyasztói áron, Milliárd forintban

16 Magyar Controlling Egyesület Pécs, 2005 szeptember Sunbooks Könyvkereskedelmi Kft. Eredmények MEGRENDELÉSEK SZÁMÁNAK ALAKULÁSA

17 Magyar Controlling Egyesület Pécs, 2005 szeptember Sunbooks Könyvkereskedelmi Kft. Eredmények LEBONYOLÍTOTT TRANZAKCIÓK SZÁMA

18 Magyar Controlling Egyesület Pécs, 2005 szeptember Sunbooks Könyvkereskedelmi Kft. Eredmények KISZÁLLÍTOTT KÖNYVEK SZÁMA

19 Magyar Controlling Egyesület Pécs, 2005 szeptember Sunbooks Könyvkereskedelmi Kft. A könyvpiac változása  A piac jelentős változáson ment keresztül az elmúlt 5 év alatt  A dinamikus növekedés lelassult  Eladni egyre inkább csak a konkurencia rovására lehet  Erősödik a marketing jelentősége – ami elsősorban a kisebb kiadóknál finanszírozási gondokat jelent  Hálózatok és multik követelményei és árrés elvárásai egyre nőnek

20 Magyar Controlling Egyesület Pécs, 2005 szeptember Sunbooks Könyvkereskedelmi Kft. A könyvpiac változása  Multik expanziója: egyre kisebb áruházak, választék szűkül  Hálózatok központi beszerzése és boltellátása – itt is a választék szűkítés a tendencia  Egyre inkább csak a független könyvesboltok kínálnak széles választékot  A kiadók feladata (is), hogy segítse őket a versenyképességük fenntartásában, erősítésében

21 Magyar Controlling Egyesület Pécs, 2005 szeptember Sunbooks Könyvkereskedelmi Kft. Értékesítés a résztvevők szerint A FORGALOM ÖSSZETÉTELÉNEK ALAKULÁSA

22 Magyar Controlling Egyesület Pécs, 2005 szeptember Sunbooks Könyvkereskedelmi Kft. A kereskedők evolúciója AZ ÁTLAGOS SB PARTNER KERESKEDŐ „EVOLÚCIÓJA” A folyamat egy adott pillanatban minden kereskedőnél máshol tart

23 Magyar Controlling Egyesület Pécs, 2005 szeptember Sunbooks Könyvkereskedelmi Kft. Rendelési szokások RENDELÉSI GYAKORISÁG ALAKULÁSA A TELJES VEVŐÁLLOMÁNYBAN

24 Magyar Controlling Egyesület Pécs, 2005 szeptember Sunbooks Könyvkereskedelmi Kft. A független könyvesboltok jelentősége  Egyre inkább csak itt lehetséges a könyvek és az olvasók személyes összetalálkozása  Hozzáértő tulajdonos és/vagy személyzet  Személyesen ismerik a vevőket  A vevőkör igényei szerint kialakított, testre szabott választék  Nem feltétlenül a forgási sebesség az egyedüli mérce  Gyorsan tudnak reagálni a vevői igényekre  Megszerezhető a lojalitásuk nemcsak a szállító, hanem a kiadó felé is

25 Magyar Controlling Egyesület Pécs, 2005 szeptember Sunbooks Könyvkereskedelmi Kft. Mi gyorsíthatja a folyamatot?  Piaci hatások, tendenciák  Nagykereskedők erős orientációja a kiskereskedelem irányába  Sunbooks  Minél teljesebb körű áruellátás (időt szabadít fel, beszerzési költségeket takarít meg)  Információ közvetítés (elektronikusan és hagyományos úton egyaránt  Nemzetközi tendenciák, gyakorlat megismertetése  Jó és rossz példák megismertetése  Területi képviselők folyamatos képzése nem utazó ügynökök, hanem személyes tanácsadók Egyedül nem megy! Mindegyikhez szükséges a kiadó szoros (és értő) együttműködése

26 Magyar Controlling Egyesület Pécs, 2005 szeptember Sunbooks Könyvkereskedelmi Kft. A Sunbooks értékesítés és marketing  Az információk egy csatornán, standardizált formában eljutnak mindenkihez:  Hatékony eszköz a kiadói marketing támogatására  Új minőség a könyvesboltok információhoz jutásában  On-line riportok testre szabott formában:  Mindenki teljes részletességgel és on-line láthatja a privát adatait  Publikus adatok: elemzések, statisztikák  Esélyegyenlőség  Minden tekintetben azonos feltételek az összes résztvevő számára  Választék, választék, választék !!!

27 Magyar Controlling Egyesület Pécs, 2005 szeptember Sunbooks Könyvkereskedelmi Kft. A Sunbooks finanszírozás  A kiadónak:  Átveszi az értékesítés kockázatát  Mentesül a pénz sok helyről való beszedésétől  Saját maga szabályozza az árengedményeket  A könyvesboltnak:  Egyedileg megállapított hitelkeretek  Rugalmasan választható fizetési kondíciók  Szabályozott visszáruzási lehetőség  Kevés befektetéssel nagy választék tartható  Csak az eladott könyvek után kell fizetnie

28 Magyar Controlling Egyesület Pécs, 2005 szeptember Sunbooks Könyvkereskedelmi Kft. Controlling információk szolgáltatása A kiadók számára:  Árbevétel megoszlása cikkenként,vevőnként és értékesítési csatornánként  Készletek on-line monitorozása, azon belül bizományosi készletek alakulása, készletek forgási sebessége, elfekvő készletek, készlet kiadók általi feltöltése on-line monitorozás alapján  Havi fogyásjelentések, készletjelentés, elektronikus formában  Értékesítés akciókon keresztül, csak elektronikusan végzett változások hatására, a legnagyobb leértékelt áruk piaca az országban  Változó árengedmények beállításának lehetősége, ezen keresztül a kereslet befolyásolása  Elő- és utánrendelések figyelése, piackutatás

29 Magyar Controlling Egyesület Pécs, 2005 szeptember Sunbooks Könyvkereskedelmi Kft.

30 Magyar Controlling Egyesület Pécs, 2005 szeptember Sunbooks Könyvkereskedelmi Kft. Controlling információk szolgáltatása A könyvesboltok számára:  On-line rendelés sokoldalú keresési funkciókkal, visszaigazolással és árral együtt, készletfoglalás biztosítja az értékesítés biztonságát a kiskereskedő számára  Hitelkeret felhasználás – túllépés esetén rendelés nem lehetséges  Havi fogyásjelentések elektronikus közlése, visszáru elszámolás rendszere  Rendelhetőség és készlet információk, last minute, akciós készletek  Rendszeres információ a kiadók terveiről  Értékesítési top listák, mások vásárlási szokásairól szóló aggregált adatok elemzése  Beérkezett áruk listája publikus, emlékeztet a szükséges vásárlásra

31 Magyar Controlling Egyesület Pécs, 2005 szeptember Sunbooks Könyvkereskedelmi Kft.

32 Magyar Controlling Egyesület Pécs, 2005 szeptember Sunbooks Könyvkereskedelmi Kft. Controlling információk szolgáltatása A logisztikai partner számára:  On-line ki- és beszállítási rendelések  Készletek on-line, real-time egyeztetése, elszámolása  Rendelések teljesítésének mértéke (átfutási idő)  Reklamációk kezelése  Előrendelések, akciók, katalógus termékek, belistázások előrejelzése a raktározási technológia befolyásolására

33 Magyar Controlling Egyesület Pécs, 2005 szeptember Sunbooks Könyvkereskedelmi Kft. A Sunbooks controlling rendszere Jellemzői:  Minden munkatárs és vezető megkapja on-line azokat az információkat, amelyek a hatékony munkavégzéséhez szükségesek – személyre szabott információk  A logisztikai lánc mentén a folyamatok (rendelések, projektek) eredményességének és költségeinek mérése szükséges  Legfontosabb erőforrás az „ember” és az információs rendszer, melynek költségei meghatározóak az összköltségen belül – mérni szükséges  A tervezés – tekintettel az állandó változásra, a sok szereplőre és a sokféle termékre – keret jellegű, stratégiai irányok meghatározása történik a piaci szereplők részvételével, szállítókkal és vevőkkel egyaránt, – a dinamikus tervezés módszereinek sajátos alkalmazása  Tervszámok lebontása értékesítési csatornákra, cikkcsoportokra, kiemelt kiadókra és vevőkre tételesen, míg a többire összevontan történik  Az érdekeltségi rendszer részben a tervhez képest elért forgalomhoz, részben a cég eredményességéhez kapcsolódik  Aggregált és részletes adatok (adatlefúrás) minden szinten

34 Magyar Controlling Egyesület Pécs, 2005 szeptember Sunbooks Könyvkereskedelmi Kft. Köszönöm a figyelmüket ! Kérdések ?


Letölteni ppt "Magyar Controlling Egyesület Pécs, 2005 szeptember 29-30 Sunbooks Könyvkereskedelmi Kft. www.sunbooks.hu MCE Konferencia 2005 A controlling gyakorlata."

Hasonló előadás


Google Hirdetések