Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

A Kerékpáros Műszaki Szabályozás elemei - vitaindító Bodor Ádám a Közlekedési, Hírközlési és Energiaügyi Miniszter kerékpáros ügyekért felelős megbízottja.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "A Kerékpáros Műszaki Szabályozás elemei - vitaindító Bodor Ádám a Közlekedési, Hírközlési és Energiaügyi Miniszter kerékpáros ügyekért felelős megbízottja."— Előadás másolata:

1 A Kerékpáros Műszaki Szabályozás elemei - vitaindító Bodor Ádám a Közlekedési, Hírközlési és Energiaügyi Miniszter kerékpáros ügyekért felelős megbízottja Budapest, 2008.05.28

2 Témák •Mi a célja a műszaki szabályozásnak? •Milyen új szakmai elvárásokat támasztunk? •Kinek készült? •Mi legyen benne és mi ne? •Megfelel-e az elvárásoknak a ma hatályos UME?

3 Mi a célja a műszaki szabályozásnak? 1.Meghatározza a kerékpáros forgalom biztonságos, gyors, kényelmes levezetéséhez szükséges infrastrukturális elemek meghatározó paramétereit / kereteit. 2.Meghatározza, hogy mikor mely műszaki megoldást kell alkalmazni.

4 Milyen új szakmai elvárásokat támasztunk az új UME-vel szemben? I. 1.Hálózattervezés lépéseit és a hálózati és egyéb tervek részleteit tételesen ismertető rész legyen az UME-ban. 2.A hálózatok létrehozása során alapvetően törekedni kell arra, hogy a gépjárművek és a kerékpárosok által közösen használt útfelületeken jelöljük ki, csak indokolt esetben válasszunk el. 3.Kerékpáros létesítmények kiválasztása során alkalmazandó paraméterek felülvizsgálata, pontosítása szükséges.

5 Milyen új szakmai elvárásokat támasztunk az új UME-vel szemben? II. 4. Rögzíteni kell mikor lehet eltérni a megadott paraméterek szerint kötelező műszaki megoldás alkalmazásától 5.A burkolatszélesség kiválasztásának előírásait pontosítani kell, más paraméterek figyelembevételét is szükséges előírni. 6.Definiálni annak a várható legnagyobb gyalogos forgalomnak a kategóriáját, amely mellett még tervezhető közös gyalog-kerékpárút. 7.Burkolatok, pályaszerkezet pontosítása (pl. térkő). 8.???

6 Kinek készül(t)? 1.Tervezők 2.Támogatók 3.Önkormányzatok közlekedésfejlesztési, szabályozási szakemberei 4.Civil szervezetek képzett szakemberei 5.???

7 Mi legyen benne és mi ne? Legyen benne: •Pontos meghatározás az egyes létesítménytípusok beavatkozások maximális és minimális technikai paramétereire •Pontos meghatározás a létesítménytípus kiválasztására •A legfontosabb „kivételek” szabályozása •A tervek, dokumentációk pontos tartalma •Az infrastrukturális fejlesztések folyamatának bemutatása •Hivatkozások más műszaki előírásokra Mi ne legyen benne: •Homályos megfogalmazások pl. „támpontot ad” •Részletező bemutatása különféle műszaki megoldásoknak (jó példák) •Másik UME-ban szabályozott, de kerékpáros létesítményként is értelmezhető esetek pl. Forgalomcsillapítás???

8 Megfelel-e az elvárásoknak a ma hatályos UME? 1.Nem, mert…

9 Összefoglalás 1.Mi a célja a műszaki szabályozásnak? 2.Kinek készült? 3.Mi legyen benne és mi ne? 4.Megfelel-e az elvárásoknak a ma hatályos UME?


Letölteni ppt "A Kerékpáros Műszaki Szabályozás elemei - vitaindító Bodor Ádám a Közlekedési, Hírközlési és Energiaügyi Miniszter kerékpáros ügyekért felelős megbízottja."

Hasonló előadás


Google Hirdetések