Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

DESZTINÁCIÓK A BEUTAZTATÓK SZEMSZÖGÉBŐL MUISZ - Magyar Utazásszervezők és Utazásközvetítők Szövetsége Erdei Bálint – elnökségi tag, MUISZ, (Budapest és.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "DESZTINÁCIÓK A BEUTAZTATÓK SZEMSZÖGÉBŐL MUISZ - Magyar Utazásszervezők és Utazásközvetítők Szövetsége Erdei Bálint – elnökségi tag, MUISZ, (Budapest és."— Előadás másolata:

1 DESZTINÁCIÓK A BEUTAZTATÓK SZEMSZÖGÉBŐL MUISZ - Magyar Utazásszervezők és Utazásközvetítők Szövetsége Erdei Bálint – elnökségi tag, MUISZ, (Budapest és Közép-Magyarország Bizottság) – ügyvezető, Cityrama Utazási Iroda

2  I. Beutaztatás  II. Népszerű desztinációk  III. A piac átalakulása az utóbbi években  IV. MUISZ bemutatása  V. További lehetőségek

3 I. A. Kiutaztatás I. B.Beutaztatás II. Belföldi Utazásszervezés (I. Nemzetközi, II. Belföldi )

4 Sarokszámok a beutaztatásban, avagy miből és kikből élünk • Budapest : összes külföldi vendégéjszaka 58%-a • Budapest : külföldiektől származó szállásdíj bevétel 70%-a (68,4 Mrd Ft). (forrás: NGM) • Budapest: külföldiek átlagos tartózkodási ideje: 2,4 nap (forrás: MTzRT) • Budapest : Egy kiadható szobára jutó szobaárbevétel: REVPAR- mutató (Revenue per Available Room) 2013-ban 42,6 EUR (Prága: 49,7 EUR, Bécs: 67,2 EUR) • Átlagárak/szoba: Budapest, Bécs, Berlin

5 FIT: Citybreak Több napos csoportos programok Országjárások Belföldi utaztatás Konferenciaturizmus Zöld turizmus Szállodahajók vendégköre Ki a potenciális vendégem? SPORT

6 A legnépszerűbb Budapest környéki desztinációk Félnapos programok:  Szentendre Artist’s village, Museums (egyszerű megközelíthetőség)  Gödöllő Royal Palace, Queen Elisabeth, Sissi  Etyek Wine Region  Tata Castle, Old Lake, Golf

7 Egész napos programok:  Dunakanyar  Puszta  Balaton A legnépszerűbb Budapest környéki desztinációk

8 Mitől lesz eladható egy program (desztináció)? • Ár • Ismertség, népszerűség • Elérhetőség (közel Budapesthez) • Kiváló szolgáltatások, attrakció(k) • Jó marketing (Tripadvisor, Facebook ereje) • Gasztronómia • Jó elnevezés (Gödöllő, Sissi Palace, Magic Hungary) (osztrák példa: Salzkammergut: szolgáltatók összefogása, közös programok és katalógusok Utazási Irodák ezekből dolgoznak) • Ár-érték arány

9 Változások a beutazó turizmusban

10 Az Utazási Irodák szerepe • Alapítás, működés: szigorú jogszabályi feltételek • Szakképzett vezetők és referensek • Külföldi kapcsolatrendszer, értékesítési csatornák • Részvétel kül- és belföldi szakmai- és közönségvásárokon (MZRT) • A szervezet, amely összefog: MUISZ

11 Legfontosabb külföldi vásárok WTM London – kizárólag szakmai ITB Berlin szakmai és közönség FITUR Madrid szakmai és közönség évi épített kiállítások HelyszínKiállítás neveIdőpontjaJellege NorvégiaOslo Reiselivsmesse n január szakma/nagykö zönség NémetországStuttgartCMT január nagyközönség HollandiaUtrechtVakantiebeurs január szakma/nagykö zönség Ausztria Bécs Ferien Messe Wien január szakma/nagykö zönség Csehország BrnoGo/Regiontour január nagyközönség FinnországHelsinkiMatka január szakma/nagykö zönség Spanyolország MadridFITUR január szakma/nagykö zönség Ausztria Linz Ferien Messe Linz január nagyközönség SzlovákiaPozsonyITF Slovakiatour január 30.- február 2. szakma/nagykö zönség NémetországHamburgReisen2014. február 5-9.nagyközönség BelgiumBrüsszel Salon des Vacances február szakma/nagykö zönség OlaszországMilánóBIT február szakma/nagykö zönség NémetországMünchenf.re.e február nagyközönség Csehország PrágaHoliday World február nagyközönség SzerbiaBelgrádIFT február 27- március 2. szakma/nagykö zönség NémetországBerlinITB március szakmai/nagykö zönség RomániaBukarestTTR március szakma/nagykö zönség OroszországMoszkva MITT március szakma/nagykö zönség Svédország Götebor g TUR március szakma/nagykö zönség NémetországFrankfurtIMEX május szakmai Oroszország MoszkvaLEISURE szeptember szakmai FranciaországPárizsIFTM Top Resa szeptember szakmai UkrajnaKijevUkraine-ITM október szakmai/nagykö zönség Egyesült KirályságLondonWTM november szakmai Spanyolország Barcelon a EIBTM november szakmai

12 MUISZ = Magyar Utazásszervezők és Utazásközvetítők Szövetsége • 40 év tapasztalat • 2014: kb utazási iroda, éves összforgalom: milliárd HUF ennek 80-85%-a: MUISZ tagirodák • Tevékenység:  jogszabályok véleményezése, kezdeményezése  Javaslattétel: turizmus törvény, Magyarország turizmus stratégia, Fővárosi Turisztikai Kerekasztal  Továbbképzések, előadások  Együttműködési megállapodások: MTzRT, NIT Hungary, MSZSZ, MISZ, MÜPA, QBE, Királyi Kastély NGM Turisztikai Államtitkárság  Networking: Beutaztatók – Szolgáltatók  Study Tour-ok kezdeményezése

13 MUISZ tagság: Rendes tagok: utazási irodák (utazásszervezők, utazásközvetítők) Rendkívüli tagok: bárki, kül- és belföldi szervezetek, szállodák, egyesületek, szolgáltatók, éttermek, biztosítók Előnyök: networking, erősödő lobbitevékenység

14 Javaslat a desztináció és a szolgáltatások jobb megismertetéséhez:  Study Tour-ok, attrakciók bemutatása  Program- és csomagajánlatok eljuttatása az utazási irodákhoz

15 KÖSZÖNÖM A FIGYELMET! MUISZ elérhetősége:


Letölteni ppt "DESZTINÁCIÓK A BEUTAZTATÓK SZEMSZÖGÉBŐL MUISZ - Magyar Utazásszervezők és Utazásközvetítők Szövetsége Erdei Bálint – elnökségi tag, MUISZ, (Budapest és."

Hasonló előadás


Google Hirdetések