Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadások a következő témára: "JÁSZKISÉRRŐL KÁRPÁTALJÁRA Történelmünk nyomában Kárpátalján - nemzettudat formáló kirándulás -"— Előadás másolata:

1 JÁSZKISÉRRŐL KÁRPÁTALJÁRA Történelmünk nyomában Kárpátalján - nemzettudat formáló kirándulás -

2 A Bethlen Gábor Alapkezelő Zrt. „Határtalanul!” programja keretében jászkiséri iskolások is meglátogathatták a határon túli magyar területeket. Iskolánk ötvenegy tanulójának május 7-11-e közötti kárpátaljai kirándulását az alapkezelő 1 millió 427 ezer forinttal támogatta. A diákok szállása Mezőgecsén volt, innen kiindulva járták be a magyarság történelmének jelentős emlékhelyeit, erősítve magyarságtudatukat.

3 1. nap

4 Az első napon a beregsurányi határátlépést követően Beregszász látnivalóival ismerkedtek meg tanulóink. A Beregvidéki Múzeum kiállítótermeiben Beregszász múltját, a városnéző séta során a város jelenét tanulmányozhatták. A városnézést egy kis feladattal zártuk, melynek során csoportokban, adott csillagpontokat kellett a gyerekeknek megtalálniuk, és ott csoportképet készíteniük.

23 2. nap

24 A második napon a tiszacsomai Honfoglalási Emlék- és Szoborparkot látogattuk meg a helyi fiatalokkal közösen, ahol emlékműsort adtunk és koszorúztunk is. Ezután adtuk át diákjaink könyvadományát és iskolánk számítógép adományát a helyi könyvtárnak. Délután közös faültetésre és kispályás focimérkőzésekre került sor. Mind a fiúk, mind a lányok megmérkőztek. Vacsora előtt számháborúval zártuk a sportos napot. Este bátorságtúra volt a településen belül, majd a tábortűz melletti nyársalás közben beszéltük meg a napi eseményeket.

49 3. nap

50 Harmadik nap Csetfalván a katolikus és a református templomot, majd Tiszaújlakon a Rákóczi-szabadságharc első győztes csatájának emlékére állított turulos emlékművet néztük meg. Az emlékműnél tanulói kiselőadás hangzott el. Ezután Nagyszőllősön Bartók Béla és Perényi Zsigmond szobránál hangzott el tanulói kiselőadás, majd megtekintettük a Perényi kastélyt. A következő állomás a Kárpátok bércei között megbúvó Szinevéri-tó volt, ahol újabb kiselőadást hallgattunk meg.

67 4. nap

68 Negyedik nap Munkáccsal ismerkedtünk. Először a várat néztük meg, majd a város főterén sétálva megnéztük Munkácsy Mihály emléktábláját, a városházát és a Rákóczi-rezidenciát. A várost elhagyva a Vereckei-hágó felé indultunk. Útközben koszorút helyeztünk el a sztálini rezsim áldozatainak emlékművénél Szolyván. A Vereckei-hágónál lévő millecentenáriumi emlékműnél műsort adtak diákjaink és koszorút is elhelyeztünk. Este totót töltöttek ki a tanulók, majd a mezőgecsei fiatalok kultúrműsorát néztük meg, amit táncház követett.

88 5. nap

89 Ötödik nap elbúcsúztunk szállásadóinktól és a településtől. Nevickén meglátogattuk a várromot, majd Ungváron a várat. A várban a Kárpátaljai Honismereti Múzeum és Képtár kiállításait néztük meg. A szomszédos skanzenben Kárpátalja népi építészeti hagyományaival ismerkedtünk meg, majd tettünk egy sétát a városban. Határátlépés után Záhonyban még megtekintettük az Eurokapu Logisztikai Központot.

100

101

102

Letölteni ppt "JÁSZKISÉRRŐL KÁRPÁTALJÁRA Történelmünk nyomában Kárpátalján - nemzettudat formáló kirándulás -"