Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

1 Dr. Lévai Zoltán Professor Emeritus 2014. 06. 20. Járműdinamika alapjai.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "1 Dr. Lévai Zoltán Professor Emeritus 2014. 06. 20. Járműdinamika alapjai."— Előadás másolata:

1 1 Dr. Lévai Zoltán Professor Emeritus Járműdinamika alapjai

2 M  a motor nyomatéka k  nyomaték-módosítás az erőátvitelben r – a kerék sugara  - az erőátvitel hatásfoka G – a jármű súlya   útellenállás-tényező, ami  = f.cos  + sin  ahol   útemelkedés szöge f  gördülési ellenállás tényezője W  légellenállástényező ahol c w – formatényező  – a levegő sűrűsége m  a jármű tömege v – a jármű sebessége   tehetetlenségi tényező A járműre ható erők egyensúlya: A – homlokfelület nagysága

3 Mi a tehetetlenségi tényező? ahol I k  a kerekek másodrendű nyomatéka ahol I m  a motor másodrendű nyomatéka

4 Új fogalom: dinamikai tényező (D) Valamint az idő és az út diagramja a sebesség függvényében: Ebből a gyorsulás:

5 Járműdinamikai számítások 3 fokozatú mechanikus sebességváltó esetén

6 A hidrodinamikus tengelykapcsoló nyomatékfelvétele:  – mérésekkel megállapított arányossági tényező ahol  - a folyadék sűrűsége D – a tengelykapcsoló átmérője n – a szivattyúkerék fordulatszáma Az összetartozó M, n és i H meghatározása: Mechanikus hidraulikus tengelykapcsoló:

7 7 7 Hidrodinamikus nyomatékváltó Karakterisztikája: Az összetartozó M, n és i H meghatározása hasonló a tengelykapcsolóéval („seprűdiagram”) azzal a különbséggel, hogy a k H nyomatékmódosítást is figyelembe kell venni.

8 8 8 A vonóerő-diagram Mechanikus fokozat Hidraulikus fokozat


Letölteni ppt "1 Dr. Lévai Zoltán Professor Emeritus 2014. 06. 20. Járműdinamika alapjai."

Hasonló előadás


Google Hirdetések