Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Menedzsment és Vállalatgazdaságtan PhD Menedzsment alapok

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Menedzsment és Vállalatgazdaságtan PhD Menedzsment alapok"— Előadás másolata:

1 Menedzsment és Vállalatgazdaságtan PhD Menedzsment alapok
Dr. Gyökér Irén egyetemi docens 2015 tavasz

2 Mi az, minek? Ki a menedzser? Minek ez nekünk szakmailag?
Köznapi haszon?

3 Korunk kihívásai Globalizáció Iparágak átrendeződése
Dr. Gyökér Irén - Szervezeti viselkedés Korunk kihívásai Globalizáció Iparágak átrendeződése Információs forradalom Versenyképesség – Minőség Elhúzódó válság

4 Dr. Gyökér Irén - Szervezeti viselkedés
A szervezet … emberek közös tevékenysége révén kialakult társadalmi formáció, olyan rendszer, amelynek működése emberi cselekvéseken keresztül valósul meg cél(ok) megvalósítása, (eredményesség) túlélés, fennmaradás hatékonyság MENEDZSMENT

5 A menedzsment definíciója
Dr. Gyökér Irén - Szervezeti viselkedés A menedzsment definíciója Egy szervezetben fellelhető emberi, pénzügyi, fizikai és információs erőforrások tervezésének, szervezésének, vezetésének és irányításának folyamata a szervezet céljainak eredményes és hatékony megvalósítása érdekében.

6 Menedzsment funkciók Tervezés Szervezés Irányítás Vezetés
Dr. Gyökér Irén - Szervezeti viselkedés Menedzsment funkciók Tervezés Szervezés Irányítás Vezetés Visszacsatolás

7 Tervezés Célok kitűzése, elérésük módjának eldöntése Előrejelzés
Dr. Gyökér Irén - Szervezeti viselkedés Tervezés Célok kitűzése, elérésük módjának eldöntése Előrejelzés Vállalati politikák kialakítása Célkitűzés Program kidolgozása Ütemterv kidolgozása Költségvetés kidolgozása Eljárások kidolgozása

8 Dr. Gyökér Irén - Szervezeti viselkedés
Szervezés Feladatok és erőforrások egymáshoz rendelése, a működés strukturálása Munkakörök kialakítása Erőforrások biztosítása Kapcsolatok létrehozása Szervezeti felépítés kialakítása

9 Dr. Gyökér Irén - Szervezeti viselkedés
irányítás Követelmények előírása, teljesülésük ellenőrzése, beavatkozások Követelmények megfogalmazása Mérés Értékelés Beavatkozás

10 vezetés A szervezet tagjai viselkedésének befolyásolása
Dr. Gyökér Irén - Szervezeti viselkedés vezetés A szervezet tagjai viselkedésének befolyásolása Munkaerő biztosítás Képzés, fejlesztés Felügyelet Döntéshozatal Motiváció Tanácsadás Kommunikáció

11 Interperszonális szerepek
Dr. Gyökér Irén - Szervezeti viselkedés Menedzseri szerepek Információs szerepek Interperszonális szerepek Információ gyűjtő Információelosztó Szóvivő Képviselő Kapcsolattartó Vezető Döntési szerepek Vállalkozó Zavarelhárító Erőforráselosztó Tárgyaló

12 Dr. Gyökér Irén - Szervezeti viselkedés
Menedzser = vezető ? (Kotter)

13 Kotteri felfogás: vezető vs. menedzser
Célkitűzés Tervezés, költségvetés, erőforrás allokálás Jövőkép kialakítás, Változási stratégiák Feltétel-biztosítás Szervezés, rendszerek kialakítása, az emberi erőforrások menedzselése Maga mellé állít, kommunikál, meggyőz, elfogadtat Végrehajtás Problémamegoldás, irányítás Motiválás, inspirálás, megerősítés A sikeresség kritériuma Hatékonyság, komplex rendszerek, szervezett folyamatok Eredményesség, a környezet kihívásainak felismerése és sikeres változás

14 Menedzseri készségek Technikai készségek Humán készségek
Dr. Gyökér Irén - Szervezeti viselkedés Menedzseri készségek Technikai készségek Konceptuális készségek Humán készségek

15 hatalomforrások Jutalom Kényszerítés Legitimitás Szakértelem Karizma
Dr. Gyökér Irén - Szervezeti viselkedés hatalomforrások Jutalom Kényszerítés Legitimitás Szakértelem Karizma

16 A menedzsment szintjei
Dr. Gyökér Irén - Szervezeti viselkedés A menedzsment szintjei Felsőszintű menedzsment (Stratégiai szint) Középszintű menedzsment (Technikai szint) Alsó szintű menedzsment (Működési szint)

17 A menedzsment külső környezete
Közvetett (távoli) környezet Közvetlen környezet Menedzsment

18 Indirekt környezet elemei
Törvények, szabályozók Politikai erők Gazdasági erők Technológia Kulturális és társadalmi hatások Nemzetközi kapcsolatok

19 (hasonló, új és helyettesítő termékek)
Közvetlen környezet Versenytársak (hasonló, új és helyettesítő termékek) Szállítók Szervezet Vevők Erőforrások (emberek)

20 A menedzsment területei
A munka és a szervezet Termelés és szolgáltatás Emberek

21 Munka és a szervezet menedzsmentje
Hogyan növelhető az egyének teljesítménye a munkavégzés során? Hogyan növelhető a szervezetek teljesítménye? Szabályok Szervezeti struktúrák

22 Az emberek menedzselése
Munkaszervezés Emberi kapcsolatok elemzése és felhasználása Magatartástudományi ismertek alkalmazása a menedzsmentben

23 A termelés és a működés menedzselése
Tudományos eszközök alkalmazása a menedzseri döntésekben Számszerűsítés Matematikai, statisztikai modellek alkotása és felhasználása Számítástechnika

24 Vezetők vizsgálódásainak tárgya
Dr. Gyökér Irén - Szervezeti viselkedés 18 Vezetők vizsgálódásainak tárgya Az egyes emberek beállítódása, viselkedése a munkában, Az egyes egységekben vagy az egész szervezetben lejátszódó fontosabb történések, valamint A szűkebb és tágabb környezet eseményei.

25 A menedzsment ismeretek tanulásának haszna
Dr. Gyökér Irén - Szervezeti viselkedés A menedzsment ismeretek tanulásának haszna Segít a teljesítmények létrejöttének és növelésének megértésében. Segíti az egyén fejlődését, empátiás készségének növekedését. Szakmai alapozás: növeli a tudást, sokszor csak később jelenik meg a gyakorlati haszna. (SIKERES VIZSGA!!!)


Letölteni ppt "Menedzsment és Vállalatgazdaságtan PhD Menedzsment alapok"

Hasonló előadás


Google Hirdetések