Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Készítette: Gondos Borbála

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Készítette: Gondos Borbála"— Előadás másolata:

1 Készítette: Gondos Borbála
A globalizáció, a turizmus és az életminőség kapcsolata, különös tekintettel Kínára és Oroszországra Készítette: Gondos Borbála Edutus Főiskola - Főiskolai tanársegéd Széchenyi István Egyetem – Regionális- és Gazdaságtudományi Doktori Iskola PhD. Hallgatója „OROSZ ÉS KÍNAI BEFEKTETŐK MAGYARORSZÁGON” 2012. Március 9.

2 A turizmusra ható globális folyamatok
Világgazdaság növekedése folyamatos: új „kistigrisek” Bővül a turizmus világpiaca: világméretű verseny Újabb desztinációk bekapcsolódása: versenyelőny alapja a minőség Tradíciók megőrzése „létszükséglet” Kereslet globalizációja egyben veszélyforrás is lehet

3 A globalizáció pozitív/negatív hatásai a turizmusra 1.
+ Megjelennek a világméretű hálózattal rendelkező szolgáltatók - A kis- és középvállalkozásoknak a multinacionális cégekkel kell felvenniük a versenyt + A nemzetközi láncok megjelenése a szolgáltatások sztenderdizálását eredményezi - Uniformizálódás, elvész a nemzeti karakter + A technikai fejlődés eredményeképp a világ minden pontja elérhető - Megnő a terrorizmus veszélye

4 A globalizáció pozitív/negatív hatásai a turizmusra 2.
+A világ turisztikai régiói átrendeződnek - A non-profit feladatok háttérbe szorulnak + Új desztinációk jelennek meg - Nő a területi koncentráció + Növekvő jövedelmek segítik a turizmusba való bekapcsolódást - Visszaesik a belföldi turizmus + Fejlett országok tapasztalatainak átvétele - Környező országokra kevesebb figyelem jut

5 A globalizáció pozitív/negatív hatásai a turizmusra 3.
+ A telekommunikáció fejlődése új marketing módszereket, eszközöket alakít ki - Több desztináció küzd ugyanannak a piaci szegmensnek a megnyeréséért + A turisták egyre tapasztaltabbak - A szervezett formákkal szemben a turizmus egyéni formáira helyeződik a hangsúly

6 A jövő nagy reménysége: Kína
Egyre előkelőbb helyen szerepel a statisztikákban 2013-ra a az egyik legnagyobb turisztikai piac lehet Egyre fontosabb küldő és fogadó ország 2020-as előrejelzések Kínaiak utazási szokásai

7 Oroszország Kedvelt úti célok: Egyiptom, Törökország, Thaiföld
Kiutazások, beutazások száma Orosz turisták jellemzői Turisztikai bevételek, befektetések

8 Turizmus és az életminőség kapcsolata
Nincs egységes definíció Turizmus, mint tevékenység szerepe Utazási szokások vizsgálata a két ország esetében

9 Összefoglalás Turisztikai kínálat növekedése, újabb területek bekapcsolódása Globalizáció pozitív/negatív hatása Egyre jelentősebb az Ázsia/Óceánia térség Kína és Oroszország jelenlegi és jövőbeli szerepe Globalizáció hatásaként minden változik

10 Köszönöm a figyelmet!


Letölteni ppt "Készítette: Gondos Borbála"

Hasonló előadás


Google Hirdetések