Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Turisztikai desztináció- menedzsment és klaszter Tóthné Bánszki Zsuzsa Észak-magyarországi Regionális Fejlesztési Ügynökség Kht.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Turisztikai desztináció- menedzsment és klaszter Tóthné Bánszki Zsuzsa Észak-magyarországi Regionális Fejlesztési Ügynökség Kht."— Előadás másolata:

1 Turisztikai desztináció- menedzsment és klaszter Tóthné Bánszki Zsuzsa Észak-magyarországi Regionális Fejlesztési Ügynökség Kht.

2 Meghatározások Turisztikai klaszter Egy konkrét turisztikai formához, termékhez kapcsolódó szolgáltató szervezetek önkéntes együttműködése bizonyos közös célok elérése érdekében. TDM Azon tevékenységek összessége, amelyek egy desztináció (térség) számára ahhoz szükségesek, hogy látogatókat vonzzon, és számukra az ottani tartózkodás során tökéletes utazási élményt nyújtson úgy, hogy a látogatóforgalom gazdasági és környezeti hatásai a desztináció közössége számára előnyösek legyenek, ma és hosszú távon egyaránt.

3 Jogi forma Turisztikai klaszter Nem minden esetben jön létre új jogi személyiségű szervezet. Működhet csak egy együttműködési megállapodás, szindikátusi, konzorciumi szerződés keretében is. Ha létre jön a jogi forma, akkor az általában egyesület. TDM Minden esetben létre jön egy önálló jogi személyiségű szervezet (turisztikai egyesület, szövetség), és annak munkaszervezete (non profit kft.)

4 A tagság Turisztikai klaszter A tagság összetételére nézve sem korlátozások, sem kötelező elemek nincsenek meghatározva. Bárki tag lehet. TDM A turisztikai egyesületnek minden esetben tagjai: a helyi önkormányzat és a település turisztikai szolgáltatói, valamint a szakmai és civil szervezetek.

5 Tevékenység Klaszter Kutatás, innováció, marketing (közös arculat, pozícionálás, termékfejlesztés, kommunikáció, értékesítés), humán erőforrás fejlesztés (tanfolyamok,képzések), pályázás. TDM A turizmus egészének a menedzselésére jön létre, a desztináció tervezésével, fejlesztésével, és általában a működtetésével kapcsolatos valamennyi tevékenység a feladatkörébe tartozik. DESZTINÁCIÓ-MENEDZSER

6 Turisztikai desztináció-menedzsment pályázat A pályázat célja: Javuljon a térség turisztikai ismertsége, Nőjön a turizmus jövedelemtermelő-képessége, Gazdaság-élénkítés, Munkahelyteremtés. Új térségi-szakmai együttműködési modell,

7 Új feladatok megjelenése: A turisztikai fejlesztések összehangolt tervezése, Kutatás, igényfelmérés, stabil adatbázisok, Humánerőforrás-fejlesztés, képzés Értékesítés – közvetítés, Minőségbiztosítás, Új kommunikációs csatornák, Összehangolt informatikai fejlesztések

8 ÉMOP pályázat 2.3.1 Várható eljárásrend: Egyfordulós, de előzetes regisztrációhoz kötött Rendelkezésre álló forrás: 1,1 mrd. Ft Várható komponensek: Desztináció-menedzsment (helyi és térségi), Klaszterek, Turisztikai IT-fejlesztés

9 Hogyan készüljünk a pályázatra? 1.Ne a pályázatra készüljünk – hanem egy új, hatékony a térség turizmusát szervező, irányító, működtető rendszer kialakítására. 2. Keressük meg azokat a partnereket, akikkel ezt közös érdekeink alapján hosszú távon működtetni fogjuk.

10 Vegyük számba, amink van… a vonzerőinket, a látogatók számát, a szállásférőhelyeinket (kereskedelmi és magán) az eltöltött vendégéjszakák számát, az IFA-t, a szolgáltatásokat, az eddigi beruházásainkat, és hatásukat, a rendezvényeinket, a szakembereinket… és azt, hogy mennyit költünk külön-külön és együttesen a turizmusra

11 …és ami hiányzik ahhoz, hogy még több vendég jöjjön hozzánk, még több mindent lásson, még több időt töltsön, még több pénzt költsön nálunk. Ezért hozzuk létre közösen a desztináció- menedzsment szervezetet! A pályázat ehhez nyújt majd segítséget.

12 Köszönöm megtisztelő figyelmüket! Tóthné Bánszki Zsuzsa banszki.zsuzsa@norda.hu


Letölteni ppt "Turisztikai desztináció- menedzsment és klaszter Tóthné Bánszki Zsuzsa Észak-magyarországi Regionális Fejlesztési Ügynökség Kht."

Hasonló előadás


Google Hirdetések