Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Megjegyzések Dinya László vitaindító tanulmányához

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Megjegyzések Dinya László vitaindító tanulmányához"— Előadás másolata:

1 Megjegyzések Dinya László vitaindító tanulmányához
MILYEN MARKETINGEK VANNAK? A társadalmi, a nonbusiness és a nonprofit marketing határvonalai Hetesi Erzsébet SZTE-GTK Megjegyzések Dinya László vitaindító tanulmányához MTA Marketingtudományi Bizottság vitaülése

2 „Köd terül a tájra, nem látni jól…kilátszik az élet a köd alól.”
(Weöres Sándor: Köd)

3 Milyen marketingek vannak?
Klasszikus (4P) marketing Ipari marketing, kereskedelmi marketing- B2B marketing Szolgáltatásmarketing Nemzetközi marketing Sportmarketing, egészségügyi marketing Holisztikus marketing On-line marketing Szolgáltatásközpontú marketing … stb. Társadalmi marketing, nonbusiness marketing, nonprofit marketing ???

4 Megjegyzések…pontokban
1. Üzleti és nem üzleti marketing…társadalmi beágyazottság… 2. Mit tudunk kezdeni a definiálásokkal? 3. Egy más megközelítés 4. A kutatások következtetéseiről 5. Merre tovább marketing?

5 1. Üzleti és nem üzleti marketing…társadalmi beágyazottság…
Klasszikus marketing paradigmák – piaci szemlélet – a szervezetek célja a profit és a növekedés Beágyazottság – Polányi Károly – új gazdaságszociológia – Mark Granovetter Új jelenségek a marketingben is - Kapcsolati marketing – hosszú távú együttműködés Nem „csupán” üzleti célú marketing – társadalmi, nonbusiness, nonprofit marketing

6 A FŐ KÉRDÉS: Tudjuk-e mi a társadalmi marketing, mi a nonbusiness marketing, mi a nonprofit marketing, és mi a különbség e kategóriák és definíciók között?

7 2. Mit tudunk kezdeni a definiálásokkal?
Social (társadalmi célú) marketing Societal (társadalmilag felelős) marketing (CSR) – fenntarthatóság Nonbusiness marketing Nonprofit marketing Melyikről szól a tanulmány? „..társadalmi, szociális problémák megoldása..., viselkedések megváltoztatása…, társadalmi érdekek szolgálata” – utóbbi nonprofit is Mi a közjó? Legitim a marketing vagy nem? Érdekeltek – ellenérdekeltek, externális következmények – társadalmi értékrend

8 NONBUSINESS MARKETING
„a nonbusiness marketing az üzleti marketing technikáinak alkalmazása a nonbusiness jellegű tevékenységek kapcsán, vagyis ugyanazokat az elveket felhasználva, amelyeket a termékek, vagy szolgáltatások értékesítésénél alkalmazunk.” (Dinya, 2015) Mi tekinthető nonbusiness tevékenységnek?

9 3. Egy másik megközelítés
A nonbusiness marketing más megközelítése ?????

10 Mi a nonbusiness marketing?
„…mindenütt jelen van, ahol a cél nem a rövidtávú profit, hanem a társadalmi jólét és jóllét elősegítése.”

11

12 4. A kutatások következtetéseiről
„…az országok társadalmi értékrendje és gazdasági versenyképessége nem függetlenek egymástól, és az összefüggésekre rámutatva további széleskörű, többszintű kutatási feladatok fogalmazhatók meg a társadalmi marketing terén.”

13 VALÓBAN EZ A TÁRSADALMI MARKETING JÖVŐBENI KÜLDETÉSE?
„Így egy „gap-elemzés” révén eldönthető, hogy például Magyarország értékrendjében mely jellemzőket lenne célszerű formálni, erősíteni (vagy tompítani), ami segíthetné a versenyképesség növelését. Ennek alapján pedig kidolgozható egy társadalmi értékrendet formáló, hosszú távú program, …amelynek megvalósítása révén társadalmunkat, amely értékrendjét tekintve még mindig a 21. század küszöbén toporog, átléptethetnénk végre ebbe a századba és alkalmassá tennénk a fejlettebb országokhoz történő valódi, és nem csak óhajok szintjén vissza-visszatérő felzárkózásra.” VALÓBAN EZ A TÁRSADALMI MARKETING JÖVŐBENI KÜLDETÉSE? BEÁGYAZOTTSÁG - FUNKCIONALIZMUS

14 5. Merre tovább marketing?
MAO CE TUNG – „virágozzék minden virág” - korlátozott eszmei sokszínűség

15 Merre tovább marketing??

16 Korlátozott sokszínűség?
Korlátlan sokszínűség?? KÖSZÖNÖM A FIGYELMET!


Letölteni ppt "Megjegyzések Dinya László vitaindító tanulmányához"

Hasonló előadás


Google Hirdetések