Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

9. fejezet Megjelenés a nemzetközi piacon

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "9. fejezet Megjelenés a nemzetközi piacon"— Előadás másolata:

1 9. fejezet Megjelenés a nemzetközi piacon
KKC–2008–V–08–08–33 Vállalkozói ismeretek fejlesztése az élelmiszer-gazdaságban ÖNELLENŐRZŐ KÉRDÉSEK 9. fejezet Megjelenés a nemzetközi piacon

2 1. Az árak alakulására napjainkban jellemző az árszínvonal-különbségek növekedése a különböző országokban. igaz hamis

3 1. Az árak alakulására napjainkban jellemző az árszínvonal-különbségek növekedése a különböző országokban. igaz hamis Megoldás: hamis

4 2. A nyersanyagok és a tömegáruk ma már a globalizált ágazatok, ezeknél az árképzés kiindulópontja csak a világpiaci ár lehet. igaz hamis

5 2. A nyersanyagok és a tömegáruk ma már a globalizált ágazatok, ezeknél az árképzés kiindulópontja csak a világpiaci ár lehet. igaz hamis Megoldás: igaz

6 3. A helyileg előállított szolgáltatásokban nem figyelhetők meg jelentős árkülönbségek.
igaz hamis

7 3. A helyileg előállított szolgáltatásokban nem figyelhetők meg jelentős árkülönbségek.
igaz hamis Megoldás: hamis

8 4. A külpiac kiválasztásának expanziós vagy szűkítésre épülő modellje a következő?
Ezzel a módszerrel a vállalkozás egy bázispiachoz (ez általában a hazai piac) hasonló országokat keres. Ez a koncepció arra épül, hogy a termék és a marketing-program külpiacra történő adaptálásának, kiterjesztésének költségei annál kisebbek, minél hasonlóbb a külpiac a bázispiachoz. Ezt a módszert szokás „a legközelebbi szomszéd” megközelítésnek is nevezni. expanziós szűkítéses

9 4. A külpiac kiválasztásának expanziós vagy szűkítésre épülő modellje a következő?
Ezzel a módszerrel a vállalkozás egy bázispiachoz (ez általában a hazai piac) hasonló országokat keres. Ez a koncepció arra épül, hogy a termék és a marketing-program külpiacra történő adaptálásának, kiterjesztésének költségei annál kisebbek, minél hasonlóbb a külpiac a bázispiachoz. Ezt a módszert szokás „a legközelebbi szomszéd” megközelítésnek is nevezni. expanziós szűkítéses Megoldás: expanziós

10 5. Melyek a franchise előnyei az átadó (jelölje „Á” betűvel), és melyek a vevő (jelölje „V” betűvel) számára? • gyors piacra jutási lehetőség külföldön is, komolyabb befektetés nélkül

11 5. Melyek a franchise előnyei az átadó (jelölje „Á” betűvel), és melyek a vevő (jelölje „V” betűvel) számára? • gyors piacra jutási lehetőség külföldön is, komolyabb befektetés nélkül Megoldás: Á

12 6. Melyek a franchise előnyei az átadó (jelölje „Á” betűvel), és melyek a vevő (jelölje „V” betűvel) számára? • a márka és a termék már bizonyítottan piacképes

13 6. Melyek a franchise előnyei az átadó (jelölje „Á” betűvel), és melyek a vevő (jelölje „V” betűvel) számára? • a márka és a termék már bizonyítottan piacképes Megoldás: V

14 7. Melyek a franchise előnyei az átadó (jelölje „Á” betűvel), és melyek a vevő (jelölje „V” betűvel) számára? • szakmai segítséget kap az átadótól

15 7. Melyek a franchise előnyei az átadó (jelölje „Á” betűvel), és melyek a vevő (jelölje „V” betűvel) számára? • szakmai segítséget kap az átadótól Megoldás: V

16 8. Melyek a franchise előnyei az átadó (jelölje „Á” betűvel), és melyek a vevő (jelölje „V” betűvel) számára? • a díjak pótlólagos jövedelmet jelentenek

17 8. Melyek a franchise előnyei az átadó (jelölje „Á” betűvel), és melyek a vevő (jelölje „V” betűvel) számára? • a díjak pótlólagos jövedelmet jelentenek Megoldás: Á

18 9. Bérmunka esetén az aktív vagy a passzív fél végzi a termék értékesítését?
aktív passzív

19 9. Bérmunka esetén az aktív vagy a passzív fél végzi a termék értékesítését?
aktív passzív Megoldás: aktív

20 licensz-értékesítés franchise
10. A licensz-értékesítés vagy a franchise lehetséges fizetési formái az alábbiak? • meghatározott összeg előre fizetése (down payment) a termék vagy technológia írott részének rendelkezésre bocsátásáért • további fizetések, amelyek ellentételeképpen a termék vagy technológia eléri az eladó által ígért teljesítményt • minimum royalty, garancia arra, hogy az eladó évente legalább ezt az összeget fogja kapni a vevőtől • folyamatos royalty az eladási ár százalékában kifejezve licensz-értékesítés franchise

21 Megoldás: licensz-értékesítés
10. A licensz-értékesítés vagy a franchise lehetséges fizetési formái az alábbiak? • meghatározott összeg előre fizetése (down payment) a termék vagy technológia írott részének rendelkezésre bocsátásáért • további fizetések, amelyek ellentételeképpen a termék vagy technológia eléri az eladó által ígért teljesítményt • minimum royalty, garancia arra, hogy az eladó évente legalább ezt az összeget fogja kapni a vevőtől • folyamatos royalty az eladási ár százalékában kifejezve licensz-értékesítés franchise Megoldás: licensz-értékesítés

22 11. A közvetett vagy a közvetlen kilépési forma előnyei az alábbiak?
• nem kell külkereskedelmi szervezetet létrehozni és működtetni • nem kell folyamatos külpiac-kutatást végezni • a kockázat jelentős része az értékesítőre hárul • a termelő azonnal hozzájut az áru ellenértékéhez így a külkereskedelmi tevékenység fajlagosan olcsóbbá válik közvetett közvetlen

23 11. A közvetett vagy a közvetlen kilépési forma előnyei az alábbiak?
• nem kell külkereskedelmi szervezetet létrehozni és működtetni • nem kell folyamatos külpiac-kutatást végezni • a kockázat jelentős része az értékesítőre hárul • a termelő azonnal hozzájut az áru ellenértékéhez így a külkereskedelmi tevékenység fajlagosan olcsóbbá válik közvetett közvetlen Megoldás: közvetett

24 12. A kis- és középvállalatok csak a külpiacra lépés legegyszerűbb formáira képesek.
igaz hamis

25 12. A kis- és középvállalatok csak a külpiacra lépés legegyszerűbb formáira képesek.
igaz hamis Megoldás: igaz

26 13. A kis- és középvállalkozások tőkereje nagy.
igaz hamis

27 Megoldás: hamis 13. A kis- és középvállalkozások tőkereje nagy.
igaz hamis Megoldás: hamis

28 14. A kkv-k a pillanatnyi előnyöket és az eseti lehetőségeket használják ki, aktívak, mozgékonyak.
igaz hamis

29 14. A kkv-k a pillanatnyi előnyöket és az eseti lehetőségeket használják ki, aktívak, mozgékonyak.
igaz hamis Megoldás: igaz

30 15. A kkv-k széles termékválasztékot kínálnak.
igaz hamis

31 Megoldás: hamis 15. A kkv-k széles termékválasztékot kínálnak.
igaz hamis Megoldás: hamis

32 16. A kkv-k célja egy-egy termék pillanatnyi profitesélyének a realizálása.
igaz hamis

33 16. A kkv-k célja egy-egy termék pillanatnyi profitesélyének a realizálása.
igaz hamis Megoldás: igaz

34 17. A kkv- számára megfelelő mértékű belső piac szükséges ahhoz, hogy jól kihasználják a termelés előnyeit. igaz hamis

35 17. A kkv- számára megfelelő mértékű belső piac szükséges ahhoz, hogy jól kihasználják a termelés előnyeit. igaz hamis Megoldás: hamis

36 18. Melyek a külpiacra történő kilépés proaktív és reaktív motivációi?
• versenynyomás proaktív reaktív

37 18. Melyek a külpiacra történő kilépés proaktív és reaktív motivációi?
• versenynyomás proaktív reaktív Megoldás: reaktív

38 19. Melyek a külpiacra történő kilépés proaktív és reaktív motivációi?
• telített hazai piac proaktív reaktív

39 19. Melyek a külpiacra történő kilépés proaktív és reaktív motivációi?
• telített hazai piac proaktív reaktív Megoldás: reaktív

40 20. Melyek a külpiacra történő kilépés proaktív és reaktív motivációi?
• technikai előny proaktív reaktív

41 20. Melyek a külpiacra történő kilépés proaktív és reaktív motivációi?
• technikai előny proaktív reaktív Megoldás: proaktív


Letölteni ppt "9. fejezet Megjelenés a nemzetközi piacon"

Hasonló előadás


Google Hirdetések