Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Felsőoktatási fejlesztések a közötti európai uniós támogatási időszakban Pécs, Fonyó Attila közigazgatási tanácsadó.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Felsőoktatási fejlesztések a közötti európai uniós támogatási időszakban Pécs, Fonyó Attila közigazgatási tanácsadó."— Előadás másolata:

1 Felsőoktatási fejlesztések a 2014-2020 közötti európai uniós támogatási időszakban Pécs, 2016.09.19 Fonyó Attila közigazgatási tanácsadó

2 Stratégiai célok a felsőoktatás területén Fokozatváltás a felsőoktatásban stratégia és Nemzeti Reform Program főbb felsőoktatási célkitűzései: A felsőfokú vagy annak megfelelő végzettséggel rendelkezők arányának (a 30-34 évesek körében) 34 százalékra növelése A lemorzsolódók, a végzettség nélkül a felsőoktatásból kilépők arányának csökkentése Műszaki és informatikai (STEM / MTMI) hallgatók részarányának növelése a hallgatók között, 27%-ról 40%-os arány közelébe Munkaerőpiacon elvárt készségek elsajátításának beépítése a képzési folyamatba Digitális kompetenciák bővítése Duális képzés bevezetése és kiterjesztése Doktori képzés és a fokozatszerzés hatékonyabbá tétele 2

3 Stratégiai célok a (felsőoktatási) kutatási terén Kiemelt cél a K+F+I ráfordítások jelentős megemelése a GDP 1,8%-ára. kiemelt kormányzati cél a K+F+I rendszer működéséhez szükséges kutatói állomány létszámának növelése. A hazai célkitűzés 40%-os növekedéssel számol 7 év alatt Felsőoktatás specifikus célok: felsőoktatási kutatás szolgáltatások bővítése, vállalati megrendelések kielégítése alapfinanszírozásban / finanszírozás számítási módjában a kutatási dimenzió megjelenítése, erősítése külső források: H2020, Strukturális Alapok felhasználása és a lehívás hathatóságának javítása kutatói utánpótlást biztosító programok indítása 3

4 EFOP Elvárt fejlesztési eredmények Legalább 4 új képzési központ létesül felsőoktatási szempontból alulszolgáltatott helyeken A felsőoktatásba való bekerülést és bennmaradást támogató programokban 11.500 fő jelentkező és hallgató fog részt venni, egyéni támogatást kapni Kutatói utánpótlást támogató programokban 8.500 hallgató fog részt venni A Campus Mundi mobilitási programban külföldi részképzésben 6.700 hallgató vesz részt. Az új képzési formában, azaz duális képzésben adott évben végzettséget szerző hallgatók száma 2023-ra évi 2.100 fő lesz Doktori fokozatszerzések száma megnő, a konvergencia régiókban 645 főről évi 800-ra, országosan 1207 főről évi 1.600 főre növeljük a sikeresen disszertációt védők számát 4

5 EFOP 3. prioritás – Képzés fejlesztés „Értéklánc-alapú” megközelítés Korai pálya- orientáció Képzők képzése (általános és középiskolai tanárok) Egyetemi előkészítő képzések, „0. évfolyam” Intézményi kampányok, beiskolázás Bennmaradást támogató programok, Oktatási innováció: kimenetek bővítése, gyakorlat-orientáltság Gyakorló szakemberek bevonása Felkészítés a céges környezetben történő munka-végzésre 5 II. EFOP 3.4.3 Felsőoktatási intézményi fejlesztések a felsőfokú oktatás minőségének és hozzáférhetőségének együttes javítása érdekében I. EFOP 3.4.4 A felsőoktatási intézmények felkészítő és pályaorientációs tevékenységeinek támogatása, MTMI40 III. EFOP 3.5.1. Duális és kooperatív felsőfokú képzések, felsőoktatási szakképzési és szakirányú továbbképzések fejlesztése és lebonyolítása

6 EFOP Felsőoktatási Képzés fejlesztés Az EFOP 3.4.4 konstrukció a felsőoktatásba való bekerülést szolgálja: tapasztalatszerző és szakmai ismeretet biztosító képzések, ferlzárkoztató évfolyamok működtetése (8 Mrd Ft) felsőoktatásba való bekerülést és bennmaradást támogató programokban résztvevők száma: 4 900 fő Az EFOP 3.4.3 konstrukció támogatja a komplex intézményi fejlesztéseket az oktatás hatékonyabbá tétele és a már bent lévő hallgatók eredményes végzettség szerzése érdekében, felsőoktatásban való bennmaradást elősegítő felzárkóztató, kiegészítő programok; oktatási innováció; képzés és tartalomfejlesztés; tanulás támogató szolgáltatások bővítése; területi szolgáltatásbővítés; nemzetköziesítés révén. (24 Mrd Ft) felsőoktatásba való bekerülést és bennmaradást támogató programokban résztvevők száma: 5 950 fő Az EFOP 3.5.1 konstrukció intézményi fejlesztései a duális képzéseket valamint a felsőoktatási szakok szakmai gyakorlatainak feltételrendszerét javítják, elősegítik a munka világában történő tapasztalat szerzést. (3,7 Mrd Ft) felsőoktatásba való bekerülést és bennmaradást támogató programokban résztvevők száma: 360 fő 6

7 EFOP 3. prioritás – Kutatási célú pályázatok 7 II. EFOP 3.6.2 Európa Kutatási Térség (ERA) Felsőoktatási intézményi konzorciumok – külföldi kutatóhelyek, egyetemek Tudományos kapcsolatrendszer, Horizon2020 eredményesség I. EFOP 3.6.1 Intelligens szakosodás Egyetem – környező vállalat K+F szolgáltatás, technológia és tudástranszfer III. EFOP 3.6.3. Hallgatói műhelyek, doktori iskolák, kutatói utánpótlás EGYETEM

8 EFOP Felsőoktatási Kutatás-fejlesztés EFOP 3.6.1 szolgálja intézményi projekteken keresztül az intelligens szakosodás keretében a felsőoktatási intézmények profiljának specializálását, a tudásnégyszög kiépítését, a felsőoktatási intézmények és vállalati együttműködések erősítését, felsőoktatási és más kutatóhelyek kapacitásaik összehangolását, a és a társadalmi innováció előmozdítását (20 Mrd Ft). Kutatói utánpótlást támogató programokban résztvevők száma: 2 000 fő EFOP 3.6.2 tematikusan szerveződő konzorciumok támogatása szolgálja az alapkutatások nemzetközi beágyazottságának növelését a Horizon2020 projektekben és az európai kutatási hálózatokban (pl. EIT), és egyéb programokban (pl. FET) való magas arányú részvétel elérése érdekében, a hazai és európai kutatóhelyek közötti kapcsolatok erősítésével (15,94 Mrd Ft). Kutatói utánpótlást támogató programokban résztvevők száma: 500 fő EFOP 3.6.3 (országos) intézményi projektek keretében a hallgatói tudományos műhelyek közvetlen és célzott támogatása szolgálja a doktori iskolák, szakkollégiumok, fejlesztői versenyek, műhelyek erősítését az oktatói és kutatói utánpótlás biztosítása érdekében (10,88 Mrd Ft). Kutatói utánpótlást támogató programokban résztvevők száma: 6 000 fő 8

9 EFOP 4.2.1. Felsőoktatási infrastruktúra fejlesztési program Keretösszeg: 29 Mrd Támogatott beruházási területek: A, oktatási eszköz fejlesztés, műszer és labor modernizálás, beleértve a hallgatók által használt könyvtári infrastruktúra megújítását B, a három klinikával rendelkező felsőoktatási intézmény (SZTE, PTE, DE) esetében kötelező az orvosi- és egészségtudományi képzésekhez szükséges skill központok, valamint laborok, hallgatói terek átalakításának, bővítésének megvalósítása; opcionális tevékenység az orvosi – gyógyszerészeti elméleti tömb létrehozása. C, új telephely létrehozása felsőoktatási szempontból alulszolgáltatott helyeken. D, Alkotóház, kutatóház, tudáscentrum létesítése, bővítése. 9

10 EFOP 4.2.1. Felsőoktatási infrastruktúra fejlesztési program Keretösszeg: 29 Mrd Támogatott beruházási területek: A, oktatási eszköz fejlesztés, műszer és labor modernizálás, beleértve a hallgatók által használt könyvtári infrastruktúra megújítását B, a három klinikával rendelkező felsőoktatási intézmény (SZTE, PTE, DE) esetében kötelező az orvosi- és egészségtudományi képzésekhez szükséges skill központok, valamint laborok, hallgatói terek átalakításának, bővítésének megvalósítása; opcionális tevékenység az orvosi – gyógyszerészeti elméleti tömb létrehozása. C, új telephely létrehozása felsőoktatási szempontból alulszolgáltatott helyeken. D, Alkotóház, kutatóház, tudáscentrum létesítése, bővítése. 10

11 Felsőoktatás fejlesztés 2014-2020 EFOP pályázatok Felhívás azonosító jele Felhívás neve Felhívás keretösszege (Mrd Ft) Státusz És megjelenési tervek EFOP-3.4.3 Felsőoktatási intézményi fejlesztések a felsőfokú oktatás minőségének és hozzáférhetőségének együttes javítása érdekében 24,00 TÁRSADALMI EGYEZTETÉSEN Megjelenés: 2016. Október Beadás: 2016. December EFOP-3.4.4 A felsőoktatási intézmények felkészítő és pályaorientációs tevékenységeinek támogatása, MTMI40: a matematikai, természettudományos, informatikai, műszaki szakokra való jelentkezést és bennmaradást támogató programok 8,00 FEMCS lezárult 2016. November 2017. Január EFOP-3.5.1 Duális és kooperatív felsőoktatási képzések, felsőoktatási szakképzési és szakirányú továbbképzések fejlesztése és lebonyolítása 3,70 FEMCS lezárult 2016. Október 2016. December EFOP-3.6.1Intelligens szakosodást szolgáló intézményi fejlesztések20,00 Megjelent. 2016. Május Beadás: 2016: Szeptember EFOP-3.6.2 Tematikus kutatási hálózati együttműködések 15,40 FEMCS lezárult 2016. November 2017.Január EFOP-3.6.3 Felsőoktatási hallgatók tudományos műhelyeinek és programjainak támogatása 10,88 FEMCS lezárult 2016. November 2017. Január EFOP 4.2.1.Felsőoktatási infrastruktúra fejlesztési program29,00TÁRSADALMI EGYEZTETÉSEN 2016. Október 2016. December

12 Köszönöm a figyelmet!


Letölteni ppt "Felsőoktatási fejlesztések a közötti európai uniós támogatási időszakban Pécs, Fonyó Attila közigazgatási tanácsadó."

Hasonló előadás


Google Hirdetések