Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

A jelen hibái, a jövő lehetőségei Karakó István Ügyvezető igazgató.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "A jelen hibái, a jövő lehetőségei Karakó István Ügyvezető igazgató."— Előadás másolata:

1 A jelen hibái, a jövő lehetőségei Karakó István Ügyvezető igazgató

2 Miért a web? Tükrözi a cég arculatát Igényesség Teljes értékű, aktuális információk Gyors, közvetlen elérés Webáruház esetén Nagyságrendekkel kisebb humán erőforrás igény Alacsonyabb raktározási költség Nem kell nagy mennyiségű készletet tárolni Jól „statisztikázható”, tervezhető készlet Mérhetőek a vásárlói igények (mire kerestek a legtöbben) Nincs földrajzi korlát, nem kell lokalizálódni Automatizálható folyamatok, rendszerösszekötések A dokumentum teljes tulajdona és know-how-ja a Webshark Kft tulajdonát képezi

3 Weboldal „gyártás” I. A dokumentum teljes tulajdona és know-how-ja a Webshark Kft tulajdonát képezi JelenIdeális állapot Felmerül az igény – kellene egy weboldalA webes megjelenés tervezése Célok, célcsoport, egyedi igények definiálása Fejlesztő cég keresés – ismeretségi kör, ismerősök, barátok javaslatai Fejlesztő cég keresés – szakmai katalógusok, ajánlás, webes keresés Fejlesztő cég kiválasztása – olcsó, gyorsFejlesztő cég kiválasztása – szakmai kompetencia, rugalmasság, szervezettség „kell egy weboldal”Igények pontos közös egyeztetése, célcsoport és célpiac definíció, brand bemutatás, design tervezés, koncepció terv részletes fejlesztési/működési leírás Weboldal fejlesztésFejlesztés az előre definiált ütemezés szerint

4 Weboldal „gyártás” II. A dokumentum teljes tulajdona és know-how-ja a Webshark Kft tulajdonát képezi JelenIdeális állapot Működés tesztelés több lépcsőben (fejlesztői, külső tesztelő, ügyfél) Oldal élesítés Továbbfejlesztési igények, javaslatok Keresőoptimalizálás Oldal felülvizsgálat, működés ellenőrzés, fejlesztési, ergonómiai átalakítások Semleges ügyfélElégedett, visszatérő ügyfél

5 Hogyan válasszunk fejlesztő céget? 1.Nézzünk utána az interneten 2.Kérjünk szakmai referenciákat, informálódjunk az ügyfelektől 3.Rögzítsük az igényeinket, elvárásainkat 4.Keressük meg a cégeket, kérjük egyedi árajánlatot Azonos műszaki tartalommal versenyeztessük a cégeket Figyeljünk a kreatív javaslatokra Nézzünk utána alaposan az üzemeltetési feltételeknek Legyünk tudatában, hogy egyedi vagy „dobozos” CMS rendszert kapunk-e? Mérlegeljük az ár/minőség/határidő viszonyt Nem mindig a nagy cég a jó cég! A dokumentum teljes tulajdona és know-how-ja a Webshark Kft tulajdonát képezi

6 Tervezzünk! 1.Írjuk le az alapötletet 2.Határozzuk meg a célokat 3.Definiáljuk a célpiacot 4.Tervezzünk közösen: Hogyan tudjuk elérni a célpiacot? Hogyan talál ránk a célpiac? Melyek a célpiacunk igényei? Hogyan tudjuk ezeket az igényeket legprofibb módon kiszolgálni? 5.Módosítsuk az alapelképzelést, és öntsük végleges formába 1.Menürendszer 2.Funkcionalitás, működésbeli elvárások A dokumentum teljes tulajdona és know-how-ja a Webshark Kft tulajdonát képezi

7 Bizalom Ha már fejlesztőt választottunk, bízzunk meg benne: Ő ismeri a webet, a trendeket, szokásokat Bízzuk rá a stratégiai tervezést Bízzuk rá a grafikai kialakítást Bízzuk rá az ergonómiai tervezést Hagyjuk, hogy új megoldásokat javasoljon Ha nem értünk egyet, hallgassuk meg az ellenérveket, de! Kizárólag a józan érvek alapján döntsünk! A dokumentum teljes tulajdona és know-how-ja a Webshark Kft tulajdonát képezi

8 Jellemző ügyfél hibák I. Alapvető generációs problémák (nincs tapasztalat és nyitottság), nem hisznek a webben Az ügyfél magának készíti az oldalt (grafika,színek kialakítás) Nincs üzleti terv és koncepció,megtérülés nincs tervezve Nincsenek kizárólag a weben publikált információk A web nem kínál olcsóbb, gyorsabb megoldást a bolti vásárlásoknál Nem szerveznek közösséget,nem motiválják a lojális vásárlókat (hűségkártya, kedvezmény rendszerek,stb.) Nincs delegálva munkatárs a fejlesztések koordinálására,eseti kommunikáció folyik A dokumentum teljes tulajdona és know-how-ja a Webshark Kft tulajdonát képezi

9 Jellemző ügyfél hibák II. Nem jelenítik meg az egyéb reklámhordozón a webcímet Nincs aktuális információ az oldalon Nem követik a törvényi szabályozásokat-vásárlási rendszerek Konkurencia utánzása a cél, értelem nélkül Nem odaillő megoldások alkalmazása-felesleges vagy bonyolult funkciók Alacsony költségkeret,de nincs viszonyítási alap sem, hogy miért ilyen alacsony Elavult oldalakat nem újítják meg; pedig a trendek, a felhasználói szokások már nem 3 évente,hanem folyamatosan változnak A dokumentum teljes tulajdona és know-how-ja a Webshark Kft tulajdonát képezi

10 Jellemző problémák Eleve kiforratlan arculati elemek Határidők kezelése - onnan indul a határidő, ha minden képi, és szöveges információ rendelkezésre áll Nem ad megfelelő minőségű anyagot (képi,video,szöveges)azt is csak nagyon lassan és sok részletben Az elvárások menet közben változnak A fejlesztés lezárt lépései után is kérnek módosítást A dokumentum teljes tulajdona és know-how-ja a Webshark Kft tulajdonát képezi

11 Jellemző technológiai hibák 1.Koncepció hiánya 2.Ergonómiai hiánya, káosz! 3.Optikai és logikai tagolás teljes hiánya 4.Színek, betűtípusok diszharmóniája 5.Indokolatlanul sok menüpont, átláthatatlan menürendszer 6.Template designok használata egyedi célokra 7.Böngésző inkompatibilitás 8.Ingyenes webáruházak 9.CMS-ek korlátai 10.Keresőoptimalizálási hiányosságok 11.Nincs hiteles statisztika A dokumentum teljes tulajdona és know-how-ja a Webshark Kft tulajdonát képezi

12 Honnan hová – magyar trendek I. A dokumentum teljes tulajdona és know-how-ja a Webshark Kft tulajdonát képezi

13 Köszönöm a figyelmet! H-9700 Szombathely, Semmelweis Ignác u. 2. Pf.:486Tel.: 94/514 333Fax: 94/514 339 e-mail: info@webshark.hu www.webshark.hu


Letölteni ppt "A jelen hibái, a jövő lehetőségei Karakó István Ügyvezető igazgató."

Hasonló előadás


Google Hirdetések