Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

TÁMOP-4.1.2.E-13/1/KONV-2013-0011 „A 21. század követelményeinek megfelelő, felsőoktatási sportot érintő differenciált, komplex felsőoktatási szolgáltatások.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "TÁMOP-4.1.2.E-13/1/KONV-2013-0011 „A 21. század követelményeinek megfelelő, felsőoktatási sportot érintő differenciált, komplex felsőoktatási szolgáltatások."— Előadás másolata:

1 TÁMOP-4.1.2.E-13/1/KONV-2013-0011 „A 21. század követelményeinek megfelelő, felsőoktatási sportot érintő differenciált, komplex felsőoktatási szolgáltatások fejlesztése a Dél-alföldi Régió felsőoktatásában” PEDAGÓGUS TOVÁBBKÉPZÉS TAPASZTALATAI Készítette: Hajdúné dr. Petrovszki Zita

2 TÁMOP-4.1.2.E-13/1/KONV-2013-0011 „Új eszközök a mindennapos testnevelés szolgálatában” témájú pedagógus továbbképzésen az alábbi órákat tartottam: Egyensúlyfejlesztő gyakorlatok Fit-ball labdán Erősítő gyakorlatok gimnasztikai labdával Funkcionális tréning Cross Fitt A testnevelés tanítása során nagyon fontos, hogy a gyerekek érdeklődését fenntartva, az új eszközökkel, edzésmódszerekkel szinte észrevétlenül tudjuk fejleszteni a motoros képességeiket az életkornak megfelelően. Ezekkel az eszközökkel végzett gyakorlatok kihívást jelentenek minden tanuló számára.

3 TÁMOP-4.1.2.E-13/1/KONV-2013-0011 Egyensúlyfejlesztő gyakorlatok Fit-ball labdán A testnevelés tanítás folyamán kevés olyan eszköz áll a rendelkezésre, amely ilyen hatásosan és használata közben szinte minden pillanatban fejlesztené a koordinációs képességeket, mint a Fit-ball. Gyakorlatok hatásai: fejleszti az egyensúlyozási képességet javítja a testtartást erősíti a stabilizáló izmokat

4 Gyakorlatok végezhetők: Egyénileg Párokban Csoportosan A gyakorlatok elvégzése nem jár félelem érzettel inkább vidámságot csal elő a gyerekeknél. Mind az egyéni, mind a társas gyakorlatok eredményes kivitelezése ösztönzi a tanulókat a folyamatos próbálkozásra, szívesen végzik a gyakorlatokat. A gyakorlatokat különböző kh.-ből végeztük, a könnyebbtől a nehezebben végrehajtható felé haladva. Egyéni, páros és csoportos gyakorlatokat is kipróbáltunk. TÁMOP-4.1.2.E-13/1/KONV-2013-0011 A gyakorlatok eredményes végzéséhez nagyon fontos a megfelelő labdaméret kiválasztása, amely alapjául a testmagasság szolgál: Testmagasság: Labdaátmérő: 140 – 155 cm 55 cm 155 – 172 cm65 cm 172 – 185 cm75 cm

5 TÁMOP-4.1.2.E-13/1/KONV-2013-0011 Erősítő gyakorlatok gimnasztikai labdával Sokoldalúan felhasználható eszköz: erősítő gyakorlatok gerinctorna rehabilitáció kialakult mozgásszervi panaszokkal élők tornáztatása A labdákkal végezhetők tisztán egyensúly gyakorlatok, kizárólag erősítő gyakorlatok és a kettő erőteljes kombinációjával egyidejűleg mindkettő. Ezek a kombinált gyakorlatok jelentik a többletet más - váratlan szituációkat nem tartalmazó - erősítő gyakorlatokhoz képest, így a mozgáskoordináció is nagymértékben fejlődik. A labdák használatával megoldható a testnevelés órák egyik kiemelt feladata, a minden izomcsoportra kiterjedő, életkori sajátosságoknak megfelelő erőfejlesztés => a labda a gyakorlatok könnyítésére és ugyanakkor nehezítésére is alkalmas

6 TÁMOP-4.1.2.E-13/1/KONV-2013-0011 Az erősítő gyakorlatokat mindenképpen alapos bemelegítést követően alkalmazzuk Törekedjünk a fokozatosságra, könnyebb gyakorlattal kezdjünk az összetettebb felé haladva Egy - egy gyakorlatot 4x8-as ismétlés számmal, illetve izomcsoportonként legalább 3-4 féle gyakorlatot végezzünk egy alkalommal. Törekedjünk a szimmetrikus végrehajtásra az ismétlésszámok tekintetében Az adott izom erősítését kövesse nyújtás Gyakorlatokra vonatkozó módszertan A gyakorlatokat testrészek alapján csoportosítva végeztük, külön bontva alsó illetve felső tagozatosak számára. Kar izmok Törzs izmok (has, hát, mell izom) Láb izmok

7 TÁMOP-4.1.2.E-13/1/KONV-2013-0011 Funkcionális tréning Definíció Rendeltetésszerűen használt mozdulatok céltudatos és helyes gyakorlása Nem külön izomcsoportokra – összetett gyakorlatokkal egyszerre több izomcsoport Teljes mozgásterjedelem, 3 síkban Cél az adott gyakorlat kivitelezésében szereplő összes izom működésének összehangolása és erősítése, helyes testtartás

8 TÁMOP-4.1.2.E-13/1/KONV-2013-0011 Gyakorlatok hatása Kondicionális és koordinációs képességek A mozgáshoz kapcsolt idegrendszeri működés fejlesztése Fokozott anyagcsere Szív és érrendszer Prevenció (proprioceptiv tréning) Rehabilitáció (proprioceptiv tréning) Testtartás javítása

9 GyakorlataiEszközökkelEgyensúlyEgyéb Saját testsúllyal TÁMOP-4.1.2.E-13/1/KONV-2013-0011

10 Cross Fitt Erő-állóképesség Meghatározott gyakorlatok, meghatározott sorrendben, megadott ismétlésszámmal vagy idő intervallummal Folyamatosság => cardiorespiratorikus rendszer Nagy gyakorlatkészlet: - eszközzel – eszköz nélkül (Testnevelésóra keretein belül elsősorban: kézi súlyzó, medicin labda, súlyozott tornabot, ugrókötél, gumikötél, gumiszalag, kötél, zsámoly, bordásfal, pad, tornász gyűrű stb.) - teremben - szabadban

11 Főként gimnasztikai gyakorlatokat alkalmaznak, de számos sportág mozgáskészletéből merít, mint például atlétika, súlyemelés evezés, torna Összetett és igen alapos felkészültséget igényel, de a gyakorlatok könnyíthetők így beépíthetővé válhat a testnevelés órák mozgásanyagába. –Egyéb eszközök alkalmazása –Skálázás lefelé –Ismétlésszám helyett időalapú verzió Fontos, hogy mindig korosztálynak megfelelő legyen a terhelés! TÁMOP-4.1.2.E-13/1/KONV-2013-0011 a WOD közel azonos legyen, terhelést és intenzitást módosítjuk, magát a programot nem

12 Workout of the Day (WOD), ’a nap edzése’ –Angie, Barbara, Elizabeth, Chelsea, Diane, Fran….. –Fran: 21-15-9 guggolásból felemelkedve vállból nyomás és a húzódzkodás https://www.youtube.com/watch?v=IVBgKB4Gnswhttps://www.youtube.com/watch?v=IVBgKB4Gnsw –Cindy: 20 percen át kell az 5 húzódzkodást, 10 fekvőtámaszt és 15 guggolást tartalmazó kört ismételni https://www.youtube.com/watch?v=wxpLcQeALDo https://www.youtube.com/watch?v=wxpLcQeALDo TÁMOP-4.1.2.E-13/1/KONV-2013-0011 A funkcionális tréning és a cross fitt edzésmódszerek bemutatása elméletben, video anyagokkal szemléltetve történt, valamint egyes eszközöket ki lehetett próbálni különböző gyakorlatok során.

13 Konklúzió A pedagógus továbbképzésről számos pozitív visszajelzés érkezett. Véleményem szerint nagy örömmel próbálták ki a résztvevő óvónők, tanítók, tanárok a bemutatott új eszközöket. Felkeltették az érdeklődésüket és sokan csak itt találkoztak először ezekkel az innovatív eszközökkel. Sokan jelezték, hogy az itt látott módszerekkel bővült a gyakorlatok repertoárja, amiből meríthetnek az óráik során. Sajnos a pozitívumok mellett mégis volt negatívum, hiszen szomorúan említették a gyakorló kollégák, hogy sajnos az ő iskolájukban nemhogy az új eszközökre nincs anyagi támogatás, de még a meglévő szerek javítása is gondot okoz. TÁMOP-4.1.2.E-13/1/KONV-2013-0011

14 Pedagógus továbbképzés: SPORTTUDOMÁNY A MINDENNAPOS TESTNEVELÉS SZOLGÁLATÁBAN Új sporttudományi laboreszközök bemutatása/mérési lehetőségek Elméleti és gyakorlati óra keretében sikerült bepillantást nyerni a résztvevőknek a sporttudományi mérőeszközök használatának lehetőségeibe, valamint ezeket a mérőműszereket helyettesíthető validált mérési teszteket is megismerhették. TÁMOP-4.1.2.E-13/1/KONV-2013-0011

15 TESTNEVELŐ INSTRUKTOR szakirányú továbbképzés 2 félév, 180 óra - 26 fő részvételével Oktatott tantárgyam: Rekreációs mozgások I. (zenés táncos mozgásformák és fittségi sportok) I. Félév, 6 óra – gyakorlati jegy II. Félév, 6 óra – gyakorlati jegy

16 KÖSZÖNÖM A FIGYELMET!


Letölteni ppt "TÁMOP-4.1.2.E-13/1/KONV-2013-0011 „A 21. század követelményeinek megfelelő, felsőoktatási sportot érintő differenciált, komplex felsőoktatási szolgáltatások."

Hasonló előadás


Google Hirdetések