Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

TÁMOP E-13/1/KONV „A 21. század követelményeinek megfelelő, felsőoktatási sportot érintő differenciált, komplex felsőoktatási szolgáltatások.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "TÁMOP E-13/1/KONV „A 21. század követelményeinek megfelelő, felsőoktatási sportot érintő differenciált, komplex felsőoktatási szolgáltatások."— Előadás másolata:

1 TÁMOP-4.1.2.E-13/1/KONV-2013-0011 „A 21. század követelményeinek megfelelő, felsőoktatási sportot érintő differenciált, komplex felsőoktatási szolgáltatások fejlesztése a Dél-alföldi Régió felsőoktatásában” SPORTTUDOMÁNY A MINDENNAPOS TESTNEVELÉS SZOLGÁLATÁBAN A PEDAGÓGUS TOVÁBBKÉPZÉS TAPASZTALATAI Dr. Molnár Andor

2 TÁMOP-4.1.2.E-13/1/KONV-2013-0011 TÉMAKÖRÖK 1. A sporttudomány és a mindennapos testnevelés kapcsolata 2. Sportpszichológia 3. A sportágválasztás tudományos szempontjai 4. Pulzuskontrollált terhelés 5. A fizikai aktivitás és az aktív életmód vizsgálatai 6. Új sporttudományi laboreszközök 7. Genetika a sportban 8. Mozgáselemzés 9. Sportföldrajz 10. Táplálkozás- és testképzavarok

3 TÁMOP-4.1.2.E-13/1/KONV-2013-0011 ELŐADÓK 1. Dr. Balogh László 2. Dr. Balogh László 3. Dr. Balogh László, Dr. Molnár Andor 4. Vári Beáta 5. Dr. Mikulán Rita 6. Hajdúné Dr. Petrovszki Zita, Dr. Molnár Andor 7. Szász András 8. Szablics Péter 9. Dr. Győri Ferenc 10. Dr. Molnár Andor Program kezdése, általános információ, követelmények: Dr. Balogh László Program zárása, tesztek, portfóliók értékelése: Dr. Molnár Andor

4 TÁMOP-4.1.2.E-13/1/KONV-2013-0011 3. A sportágválasztás tudományos szempontjai 3.1. A sportágválasztás pszichológiai szempontjai. 3.2. A sportágválasztás biológiai szempontjai. 6. Új sporttudományi laboreszközök 6.1. Új sporttudományi laboreszközök bemutatása/mérési lehetőségei I. 6.2. Új sporttudományi laboreszközök bemutatása/mérési lehetőségei II. 10. Táplálkozás- és testképzavarok 10.1. Táplálkozás- és testképzavarokról általában I. 10.2. Táplálkozás- és testképzavarokról általában II. 10.3. Táplálkozászavarok diagnosztikai módszerei.

5 TÁMOP-4.1.2.E-13/1/KONV-2013-0011 3.2. A sportágválasztás biológiai szempontjai –inkább ismeret frissítés, mint újdonság; –mindennapos gyakorlatban használható, nagy érdeklődéssel kísért ismeretanyag.

6 TÁMOP-4.1.2.E-13/1/KONV-2013-0011 6.1. Új sporttudományi laboreszközök bemutatása/mérési lehetőségei - mindennapos gyakorlatban NEM használható, érdekesnek mondott, nagy figyelemmel kísért ismeretanyag. Fejlesztési lehetőségek: - További mérőműszerek bevonása; -Külön elméleti óra után, közös, párhuzamos mérőeszköz bemutatás Hajdúné Dr. Petrovszki Zitával, így több próbamérésre van lehetőség, többen kerülnek sorra.

7 TÁMOP-4.1.2.E-13/1/KONV-2013-0011 10. Táplálkozás- és testképzavarok, diagnosztikai módszereik -mindennapos gyakorlatban felhasználható, érdekesnek mondott, nagy figyelemmel kísért ismeretanyag; -jól használható evészavar kérdőívek. Fejlesztési lehetőségek: -további kérdőívek bemutatása; -saját kutatási eredmények bemutatása.

8 TÁMOP-4.1.2.E-13/1/KONV-2013-0011 Első kör: 2015. május 14-16. JELENTKEZÉS 1Czifra Dóra OK 2Csábi-Szvoboda Ella OK 3Eszenyi Bernadett × 4Fodor Emese OK 5Ihász Ildikó Rita OK 6Kálmán Szilvia OK 7Karainé Danóczi Linda Katalin × 8Kece-Nagyné Bánszki Zsuzsanna × 9Kiss Teréz OK 10Kocsis Attila OK 11Konkolyné Bárkányi Ibolya OK 12Rácz Lajos × 13Rekedt-Nagy Zoltán × 14Révész Edina OK 15Sajtos Bettina OK 16Sárdi Andrea OK 11 fő Teszt, portfólió Tanúsítvány

9 TÁMOP-4.1.2.E-13/1/KONV-2013-0011 Második kör: 2015. szeptember 10-12. JELENTKEZÉS 1 Berta Adrienn OK 2 Czakó Krisztina Márta OK 3 Hégely Mariann OK 4 Hudák Olivér OK 5 Juhász Mária OK 6 Nagy Zsolt OK 7 Rácz Lajos × 8 Újváriné Kónya Erika × 9 Vargáné Lánc Ágnes OK 7 fő Teszt, portfólió Tanúsítvány

10 TÁMOP-4.1.2.E-13/1/KONV-2013-0011 Tesztek: 28 kérdés / 28 pont Portfóliók: A sporttudományi vizsgálati módszerek, illetve eredmények bevezetésének, felhasználásának lehetőségéről a mindennapos testnevelésben - Mit adott a képzés? - Mi tetszett? - Mire lenne lehetőség az iskolámban?. Digitális formátum, 12-es betűméret, 10.000 - 20.000 karakter Háromfokú minősítés 80 % felett – kiválóan megfelelt; 50-79% között – megfelelt; 50 % alatt – nem felelt meg. A legrosszabb: 25 pont

11 TÁMOP-4.1.2.E-13/1/KONV-2013-0011 Portfóliók: Igény az újabb az újabb pedagógus továbbképzések indítására, akár pénzdíjas formában is (szóban is külön megerősítve!) „Összegzésként elmondható, hogy a testnevelő tanárok műveltségéhez hozzátartozó sporttudományok, a képzés során sokrétűen és alaposan fel lettek dolgozva. Jó néhány új eljárással, vizsgálattal, módszerrel találkoztam, ami az alapképzésem óta vált ismertté, így számomra mindenképpen építő jellegű volt. Szükség van a tudás rendszeres frissítésére, az új dolgok megismerésére. Mindezek segítik, megkönnyítik a munkánkat.” „Összességében elmondhatom, hogy a továbbképzés jó hangulatban, interaktív módon, jól felkészült előadók tudományos, laikus számára is érthető magyarázatokkal előadott ismeretekkel, tudással gyarapodtam, melyeket a fejlesztőpedagógusi munkámban is és óvodapedagógusként is tudok alkalmazni. Igényem lett volna még az óvodás gyermekek mindennapos testnevelésének tudományos háttér-információira, illetve a mozgáskoordináció fejlesztésének új tudományos megközelítésére. Köszönöm minden előadónak a kiváló felkészültségét, várom a fejlesztőmunkámmal kapcsolatos továbbképzések kiírását.”

12 TÁMOP-4.1.2.E-13/1/KONV-2013-0011 Portfóliók: „ Amit nyertem a továbbképzésem során, az az önálló munkára való képesség és a tudás. Átfogó kép alakult ki bennem a testnevelés tudományával kapcsolatban, melyet szándékomban áll tovább fejleszteni. Ennek a képnek köszönhetem, hogy összefüggéseiben látom a testkultúra interdiszciplináris területeit. „ „Számomra a legérdekesebb, legtöbb újdonsággal rendelkező előadások ‘A táplálkozás- és testképzavarokról általában’ és a ‘Táplálkozászavarok diagnosztikai módszerei’ voltak. Nagyon, nagyon tetszett. Sok hasznosítható információt kaptam(…) Elméleti órán, érettségi felkészítőn bele fogom építeni az órám anyagába. Köszönet érte!”

13 TÁMOP-4.1.2.E-13/1/KONV-2013-0011 Portfóliók: „Összefoglalva a képzést nagyon hasznosnak találtam. Rengeteg újdonsággal ismerkedhettünk meg, ami a mi időnkben még nem volt. Meggyőződésem,hogy nekünk is fejlődnünk kell és új információkat kell keresnünk, és ez a továbbképzés erre tökéletes volt. A három nap nem volt számomra fárasztó, örömmel szívtam magamba az új ismereteket, és minden előadás végén azt éreztem, de jó lenne még erről tovább hallani, beszélgetni róla. Az előadók egytől-egyig nagyon felkészültek, nagyon profik voltak. Igazából akár most elmennék erre a képzésre még egyszer. Az e-tananyagot nagyon száraznak és nem átláthatónak tartom. De ennek is örülök. Gratulálok a képzésekhez, tényleg hasznosak és korszerűek, ami egyébként más képzésekre nem igazán jellemző.”

14 TÁMOP-4.1.2.E-13/1/KONV-2013-0011 „A 21. század követelményeinek megfelelő, felsőoktatási sportot érintő differenciált, komplex felsőoktatási szolgáltatások fejlesztése a Dél-alföldi Régió felsőoktatásában” TESTNEVELŐ INSTRUKTOR A SZAKIRÁNYÚ TOVÁBBKÉPZÉS TAPASZTALATAI Dr. Molnár Andor

15 TÁMOP-4.1.2.E-13/1/KONV-2013-0011 TESTNEVELŐ INSTRUKTOR szakirányú továbbképzés 2 félév, 180 óra - 26 fő részvételével A sport medicinális és biológiai alapismeretei I. Félév, 12 óra - kollokvium

16 KÖSZÖNÖM A FIGYELMET!


Letölteni ppt "TÁMOP E-13/1/KONV „A 21. század követelményeinek megfelelő, felsőoktatási sportot érintő differenciált, komplex felsőoktatási szolgáltatások."

Hasonló előadás


Google Hirdetések