Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

A 2015/2016 iskolai év pszichológusi tevékenységének beszámolója.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "A 2015/2016 iskolai év pszichológusi tevékenységének beszámolója."— Előadás másolata:

1 A 2015/2016 iskolai év pszichológusi tevékenységének beszámolója

2 Tanulási stílus és teljesítményigény felmérése 1. AG + 1. BG osztály 1. AG - 16 diák 1. BG - 19 diák

3 Teljesítményigény Sikerkeresők / Kudarckerülők SO: S  képesség, erőfeszítés Mivel magyarázzák a diákok K  erőfeszítés hiánya a sikert és a kudarcot? KK: S  szerencse K  képességek hiánya 1.AG 1.BG

4 Sajátos nevelési igényű diákok Részkepességzavar - 7 diák Integrált oktatás Személyre szabott tanterv Tehetséges diákok - 13

5 Zaklatás felmérése 5. osztály 20 diák 9 lány + 11 fiú Igen - 60% Nem - 40 %

6 Hogyan történt a zaklatás? A zaklató a másikat...

7 Szerinted te milyen tagja vagy az osztályközösségnek?

8 Milyen közösségnek tartod az osztályodat? Olyan mint egy család, csak egy picit rosszabb, mert a fiúk néha rosszak. Az osztályom szereti idegesíteni a tanárokat. Zizik vagyunk. Az osztályom egy jó közösség, a fiúk mindig feldobnak. Kedvesek, néha gonoszak. Jószívűek, viccesek, valamit nem vesznek komolyan. Picit összetartó, vicces, kissé barátságos, hangos, bolondozó. Kicsit szétszórt, figyelmetlen. Kis csoportokat alkotunk és a csoportok gyakran egymás ellen fordulnak, esetleg még verekedések is előfordulhatnak, beleértve a lányokat is.

9 Prevenciós program „Trieda plná pohody” első osztályos kisdiákok csoportos foglalkozások rajzolás, ismerkedés 5 találkozás - minden találkozás 60 perc napköziben zajlott készségek tanulása és fejlesztése - együttműködés, kommunikáció, beilleszkedés, konfliktuskezelés énkép fejlesztése

10 Prevenciós program „Pozitívnou psychológiou k podpore zdravej mládeže” 2. AG osztály 4 találkozás - minden talalkozás 50 perc „Ki vagyok én?“ - önismeret, önértékelés fejlesztése Verbális, nonverbális kommunikáció, együttműködés, csapatszellem Egészséges életmód, lelki egészség Értékrend

11 Stressz 2. AG + 2. BG osztály 2 találkozás - 45 perc Stressz fajtái Stressz hatásai Megküzdés - copping Relaxációs gyakorlat

12 „Családi életre való nevelés” 1. AG,1. BG, 2. osztály G 5 találkozás Önismeret, önértékelés, az egészséges személyiség Kötődés, barátság, szerelem Az igazi férfi/ az igazi nő Házasság, családtervezés, felelősségteljes szülő, családi szerepek Konfliktusok a családban

13 Az igazi férfi/ az igazi nő őszinte, nyitott pozitív, vidám, mosolygós, energikus okos, értelmes sportos szeresse a természetet, az állatokat fogadjon el úgy, ahogy vagyok bízzon bennem és én is tudjak benne bízni motiváljuk egymást

14 Közösségépítés 5. osztály, 6. osztály, Szociális készségek fejlesztése Verbális, nonverbális kommunikáció Együttműködés Konfliktuskezelési készségek Empátia

15 A gyerekek azt gondolják, hogy a szülők Mindig mindent jobban tudnak Mindig igazuk van, Sokszor idegesek Haragtartók Mindig rohannak Rendmániások Okosak és nagyok Már öregek Szerelmesek Van munkájuk Tapasztaltak Szeretnek minket Segítenek nekünk Vigyáznak ránk Nagyon féltenek minket Mindent megtennének értünk Keményfejűek Focifanatikusok Rendezettek

16 A szülők azt gondolják, hogy a gyerekek Rendetlenek Felelőtlenek Nincs semmilyen munkájuk, csak suliba járni Sokat feleselnek Mindenki okosabb náluk Aranyosak Önfejűek Lusták Szófogadatlanok Egoisták Nagyszájúak Ügyesek Mindig éhesek Az életük értelme Sértődékenyek Hogy a gyerekük olyan, mint ő Hasonlít rájuk

17 Miért válassz minket! 6. osztály Gyere a mi osztályunkba, a legeslegjobb hatodikba. Akármilyen fura vagy az nem probléma, ha keresel, itt rátalálsz a magadéra. Ha köztünk vagy, itt akármennyit nevethetsz, de ha tanárral vagy az már egy más fejezet. Ha valaki elment az osztályból, az vissza akart jönni, mert hiányol. Bár hangosak vagyunk és bolondosok, mégis szeretnek minket a tanárok.

18 Kreativitás felmérés 3., 4. A + 4. B osztály - 45 diák Torrance-féle kreatív gondolkodás vizsgálat  Gördülékenység - hány választ nyújtott a vizsgált személy, hány ötlete volt  Rugalmasság - hányféle kategóriába sorolhatóak az ötletek  Eredetiség - mennyire egyediek, ritkák és szokatlanok az ötletek  Kidolgozottság - mennyire komplexek, kidolgozottak az ötletek

19 Egyéni konzultációk a szülők részére - 21 a diákok részere beilleszkedési, magatartási problémák - konfliktusok és egyéb társas problémák - pályaválasztási kérdések - tanulási nehézségek - koncentráció fejlesztése

20 Köszönöm a figyelmet!


Letölteni ppt "A 2015/2016 iskolai év pszichológusi tevékenységének beszámolója."

Hasonló előadás


Google Hirdetések