Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Solymosy József Bonifácz Egészségfejlesztési Osztályvezető NEFI Budapest, 2015. szeptember 29. Egészségfejlesztés az iskolai színtér vonatkozásában.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Solymosy József Bonifácz Egészségfejlesztési Osztályvezető NEFI Budapest, 2015. szeptember 29. Egészségfejlesztés az iskolai színtér vonatkozásában."— Előadás másolata:

1 Solymosy József Bonifácz Egészségfejlesztési Osztályvezető NEFI Budapest, 2015. szeptember 29. Egészségfejlesztés az iskolai színtér vonatkozásában

2 Pozicionálás II. Innováció a közösségi és az egyéni egészségfejlesztésben A közösségi egészségtervezés útkeresései Egészségfejlesztés az iskolai színtér vonatkozásában Munkahelyi Egészségfejlesztési Irányelvek Gyógyszerészek az egészségfejlesztésben

3 Iskolai színtér (setting) sajátosságai  Munkahely a felnőtt dolgozóknak és a diákok szocializációs terepe  A társadalom intézménye – központi előírások – helyi társadalom leképezése (adottságok, lehetőségek, hagyományok)  Tanköteles (kis)korú lakosság számára kötelező a jelenlét  Tanterv és rejtett tanterv dilemmája  Kortárs minta szerepének megerősödése  Nevelőkörnyezeti és iskolai értékek (kultúra) súrlódása, ütközése  Pedagógiai és társ-szakmák (iskola-egészségügyi szolgálat, pszichológus, szociális munkás, közösség szervező, stb.) együttes jelenléte

4 Iskolai színtér (setting) sajátosságai  Munkahely a felnőtt dolgozóknak és a diákok szocializációs terepe  A társadalom intézménye – központi előírások – helyi társadalom leképezése (adottságok, lehetőségek, hagyományok)  Tanköteles (kis)korú lakosság számára kötelező a jelenlét  Tanterv és rejtett tanterv dilemmája  Kortárs minta szerepének megerősödése  Nevelőkörnyezeti és iskolai értékek (kultúra) súrlódása, ütközése  Pedagógiai és társ-szakmák (iskola-egészségügyi szolgálat, pszichológus, szociális munkás, közösség szervező, stb.) együttes jelenléte

5 Egészségfejlesztés Ottawai karta - logo http://www.who.int/healthpromotion/conferences/previous/ottawa/en/ Kósa Karolina: Van-e hazai közmegegyezés arról, hogy mi az egészségfejlesztés? (NÉPEGÉSZSÉGÜGY - az Egészségügyi Minisztérium tudományos és egészségpolitikai folyóirata 2010. 88. évf. 1. szám)

6 Teljes-körű Iskolai Egészségfejlesztés  Döntéshozók (szakpolitika)  Pedagógus  Társ-szakmák  Szülők Egyéni Közösségi Környezeti Ellátórendszeri Szakpolitikai

7 Az iskolai színtér szempontjából jelentős mérföldkő, a teljekörű iskolai egészségfejlesztés (TIE) fogalmi- jogi/rendeleti megjelenése A NEFI-nek, mint országos módszertani központnak, az ehhez kapcsolódó innovációi:  TIE Koncepció (TAMOP 6.1.2.)  Irányelvek – Iskolai színtér (TAMOP 6.1.1.)  Szakmai ajánlás – akkreditáció rendszere (TAMOP 6.1.1.)  Tematikus ismeretanyagok (mozgás, táplálkozás) (TAMOP 6.1.2.)  Egészségfejlesztési programelemek szakmai ajánlásai (EPSZA füzetek TAMOP 6.1.2.)  IT Platform (288 iskola egészségfejlesztési aktivitásának monitorozására TAMOP 6.1.2.)

8 Előfeltétel: Intézményi háttér - NEFI  Minőségfejlesztési Iroda  Iskola-egészség központ  Egyéni egészségfejlesztés  Közösségi egészségfejlesztés  Egészségfejlesztést támogató hálózatok (EFI) Egészségfejlesztési Igazgatóság

9 Ezen innovációk összességükben a holisztikus szemlélet módot követve hosszútávon hozzájárulnak:  az egyéni és közösségi egészségtudatosság fejlesztéséhez,  az egészségegyenlőtlenségek csökkentéséhez.  modellezik az interprofesszionális együttműködést, az új partnerségek kialakítását, az iskolai egészségfejlesztés területén.

10 KÖSZÖNÖM A MEGTISZTELŐ FIGYELMÜKET!


Letölteni ppt "Solymosy József Bonifácz Egészségfejlesztési Osztályvezető NEFI Budapest, 2015. szeptember 29. Egészségfejlesztés az iskolai színtér vonatkozásában."

Hasonló előadás


Google Hirdetések