Презентация загружается. Пожалуйста, подождите

Презентация загружается. Пожалуйста, подождите

Solymosy József Bonifácz Egészségfejlesztési Osztályvezető NEFI Budapest, 2015. szeptember 29. Egészségfejlesztés az iskolai színtér vonatkozásában.

Similar presentations


Presentation on theme: "Solymosy József Bonifácz Egészségfejlesztési Osztályvezető NEFI Budapest, 2015. szeptember 29. Egészségfejlesztés az iskolai színtér vonatkozásában."— Presentation transcript:

1 Solymosy József Bonifácz Egészségfejlesztési Osztályvezető NEFI Budapest, 2015. szeptember 29. Egészségfejlesztés az iskolai színtér vonatkozásában

2 Pozicionálás II. Innováció a közösségi és az egyéni egészségfejlesztésben A közösségi egészségtervezés útkeresései Egészségfejlesztés az iskolai színtér vonatkozásában Munkahelyi Egészségfejlesztési Irányelvek Gyógyszerészek az egészségfejlesztésben

3 Iskolai színtér (setting) sajátosságai  Munkahely a felnőtt dolgozóknak és a diákok szocializációs terepe  A társadalom intézménye – központi előírások – helyi társadalom leképezése (adottságok, lehetőségek, hagyományok)  Tanköteles (kis)korú lakosság számára kötelező a jelenlét  Tanterv és rejtett tanterv dilemmája  Kortárs minta szerepének megerősödése  Nevelőkörnyezeti és iskolai értékek (kultúra) súrlódása, ütközése  Pedagógiai és társ-szakmák (iskola-egészségügyi szolgálat, pszichológus, szociális munkás, közösség szervező, stb.) együttes jelenléte

4 Iskolai színtér (setting) sajátosságai  Munkahely a felnőtt dolgozóknak és a diákok szocializációs terepe  A társadalom intézménye – központi előírások – helyi társadalom leképezése (adottságok, lehetőségek, hagyományok)  Tanköteles (kis)korú lakosság számára kötelező a jelenlét  Tanterv és rejtett tanterv dilemmája  Kortárs minta szerepének megerősödése  Nevelőkörnyezeti és iskolai értékek (kultúra) súrlódása, ütközése  Pedagógiai és társ-szakmák (iskola-egészségügyi szolgálat, pszichológus, szociális munkás, közösség szervező, stb.) együttes jelenléte

5 Egészségfejlesztés Ottawai karta - logo http://www.who.int/healthpromotion/conferences/previous/ottawa/en/ Kósa Karolina: Van-e hazai közmegegyezés arról, hogy mi az egészségfejlesztés? (NÉPEGÉSZSÉGÜGY - az Egészségügyi Minisztérium tudományos és egészségpolitikai folyóirata 2010. 88. évf. 1. szám)

6 Teljes-körű Iskolai Egészségfejlesztés  Döntéshozók (szakpolitika)  Pedagógus  Társ-szakmák  Szülők Egyéni Közösségi Környezeti Ellátórendszeri Szakpolitikai

7 Az iskolai színtér szempontjából jelentős mérföldkő, a teljekörű iskolai egészségfejlesztés (TIE) fogalmi- jogi/rendeleti megjelenése A NEFI-nek, mint országos módszertani központnak, az ehhez kapcsolódó innovációi:  TIE Koncepció (TAMOP 6.1.2.)  Irányelvek – Iskolai színtér (TAMOP 6.1.1.)  Szakmai ajánlás – akkreditáció rendszere (TAMOP 6.1.1.)  Tematikus ismeretanyagok (mozgás, táplálkozás) (TAMOP 6.1.2.)  Egészségfejlesztési programelemek szakmai ajánlásai (EPSZA füzetek TAMOP 6.1.2.)  IT Platform (288 iskola egészségfejlesztési aktivitásának monitorozására TAMOP 6.1.2.)

8 Előfeltétel: Intézményi háttér - NEFI  Minőségfejlesztési Iroda  Iskola-egészség központ  Egyéni egészségfejlesztés  Közösségi egészségfejlesztés  Egészségfejlesztést támogató hálózatok (EFI) Egészségfejlesztési Igazgatóság

9 Ezen innovációk összességükben a holisztikus szemlélet módot követve hosszútávon hozzájárulnak:  az egyéni és közösségi egészségtudatosság fejlesztéséhez,  az egészségegyenlőtlenségek csökkentéséhez.  modellezik az interprofesszionális együttműködést, az új partnerségek kialakítását, az iskolai egészségfejlesztés területén.

10 KÖSZÖNÖM A MEGTISZTELŐ FIGYELMÜKET!


Download ppt "Solymosy József Bonifácz Egészségfejlesztési Osztályvezető NEFI Budapest, 2015. szeptember 29. Egészségfejlesztés az iskolai színtér vonatkozásában."

Similar presentations


Ads by Google