Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

GfK Pénzügyi KutatásokPénzügyi tudatosság2010-10-14 Mennyire tudatos a magyar lakosság pénzügyekben? 2010/10/14 Bacher János – ügyfélkapcsolati igazgató.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "GfK Pénzügyi KutatásokPénzügyi tudatosság2010-10-14 Mennyire tudatos a magyar lakosság pénzügyekben? 2010/10/14 Bacher János – ügyfélkapcsolati igazgató."— Előadás másolata:

1 GfK Pénzügyi KutatásokPénzügyi tudatosság2010-10-14 Mennyire tudatos a magyar lakosság pénzügyekben? 2010/10/14 Bacher János – ügyfélkapcsolati igazgató GfK Hungária

2 2 GfK Pénzügyi KutatásokPénzügyi tudatosság2010-10-14 1 Pénzügyekhez fűződő (v)iszony

3 3 GfK Pénzügyi KutatásokPénzügyi tudatosság2010-10-14 Bankügyfelek – vége a növekedésnek? Forrás: Retail Banking Monitor Bázis: teljes minta 2004-2009, 2010 I. félév 15-69 éves lakosság Bankkapcsolattal rendelkezők arányának alakulása 2004-2010.

4 4 GfK Pénzügyi KutatásokPénzügyi tudatosság2010-10-14 Bankügyfelek Kelet-Európában - középmezőny Forrás: Retail Banking Monintor 2009; Bázis: 15-69 * Bázis: 16+

5 5 GfK Pénzügyi KutatásokPénzügyi tudatosság2010-10-14 Ki az a 19 százalék? Hol kezdődjön a nevelés?

6 6 GfK Pénzügyi KutatásokPénzügyi tudatosság2010-10-14 Tudatosság - Kapjuk vagy keressük az információt? Összes említés, %. n=6.000 2006-2009. Hogyan tájékozódik, ha pénzügyeivel kapcsolatban keres információt?

7 7 GfK Pénzügyi KutatásokPénzügyi tudatosság2010-10-14 2 Attitűdök

8 8 GfK Pénzügyi KutatásokPénzügyi tudatosság2010-10-14 A válság csúcsa Állítás: „Jól informáltnak érzem magam a pénzügyekben” 23% 25%24%23% Összes említés, %. n=6.000 26%

9 9 GfK Pénzügyi KutatásokPénzügyi tudatosság2010-10-14 Állítás: „Ha csak rajtam múlna, egyik banknak sem lennék ügyfele ” Összes említés, %, n=6000 29% 32% 34% 36% A válság csúcsa

10 10 GfK Pénzügyi KutatásokPénzügyi tudatosság2010-10-14 Állítás: „Megbízom a bankokban” 48% 39% 42% Összes említés, %. n=6.000 46% A válság csúcsa

11 11 GfK Pénzügyi KutatásokPénzügyi tudatosság2010-10-14 Állítás: „Fennáll a veszélye, hogy egy bank csődje miatt sok ember elvesztheti a megtakarításait” Összes említés, %. n=6.000 46% 55% 62% 58% 54% A válság csúcsa

12 12 GfK Pénzügyi KutatásokPénzügyi tudatosság2010-10-14 Állítás: „Ha pénzről van szó, csak a legbiztonságosabb befektetések jöhetnek szóba számomra” Összes említés, %, n=6.000 Megtakarítással rendelkezők körében: 77% 79% 82% 78% A válság csúcsa

13 13 GfK Pénzügyi KutatásokPénzügyi tudatosság2010-10-14 GfK pénzügyi szegmentáció - Ők jönnek be a fiókba? Érdektelen – 10% Általában nem törődik a bankügyekkel. Többségük nem is rendelkezik bankkapcsolattal. Nyitott átlagügyfél – 25% Átlagos bank és termékhasználat. Alapvetően elégedett, megtakarítással nem nagyon rendelkezik és nem igazán érdekli a pénzügy, de elfogadja, hogy szükség van a pénzintézetekre. Ellenséges – 22% Nem érdekli a pénzügy, kifejezetten ellenséges a bankokkal, biztosítókkal szemben. „az egész rendszer egy összeesküvés a pénzének elvételére”. Pénzügyi szakértő – 17% Jól informált a pénzügyekről, napra kész, elkötelezett a bankok és biztosítók iránt. Általában számos pénzügyi termékkel rendelkezik. Bizalmatlan – 22% Rendelkezik megtakarítással, amit nagyon félt. Nem mer új dolgot kipróbálni. Neki a bank egy „betétkönyv”

14 14 GfK Pénzügyi KutatásokPénzügyi tudatosság2010-10-14 3 Célba érő üzenetek

15 15 GfK Pénzügyi KutatásokPénzügyi tudatosság2010-10-14 A banki kommunikáció mobilizáló ereje – mire nyitottak? Forrás: GfK Pénzügypiaci Ad Track 2008-2010; n=12.000 Tervezi-e hogy a hirdetett szolgáltatással kapcsolatban további információkat gyűjt, esetleg bemegy egy bankfiókba érdeklődni? Év 2008 2009 2010 Átlagos mobilitási index 4,0% 3,3% 2,4% Személyi kölcsön Lakás/jelzálog hitel Gyorskölcsön 3,9%3,4%4,5% 2,5%3,4%1,2% 2,0%1,5%0,4% Megtakarítás 4,4% 3,2% 3,5%

16 16 GfK Pénzügyi KutatásokPénzügyi tudatosság2010-10-14 Pénzügyi reklámok – mit gondolnak róla? 25 hónap alatt vizsgált - 210 kampány adatai alapján: Egyes kampányokhoz társított jelzők a válaszadók százalékában. n=500/kampány Forrás: GfK Pénzügypiaci Advertising Tracking

17 17 GfK Pénzügyi KutatásokPénzügyi tudatosság2010-10-14 Milyen legyen a reklám, hogy…? … emlékezzenek rá az emberek? … kedveljék az emberek? … behozza az embereket a bankfiókba?

18 18 GfK Pénzügyi KutatásokPénzügyi tudatosság2010-10-14 Milyen reklámokra figyel a magyar bankügyfél? + - A kapcsolat erőssége Emlékezés egy reklámra unalmas szórakoztató figyelemfelkeltő olyan, amiről beszélni szoktak szívesen megnézném többször

19 19 GfK Pénzügyi KutatásokPénzügyi tudatosság2010-10-14 Milyen reklámokra figyel a magyar bankügyfél? + - A kapcsolat erőssége egy reklám tetszetőssége unalmas szívesen megnézném többször figyelemfelkeltő olyan, amiről beszélni szoktak szórakoztató

20 20 GfK Pénzügyi KutatásokPénzügyi tudatosság2010-10-14 Milyen reklámokra figyel a magyar bankügyfél? + - A kapcsolat erőssége egy reklám mobilizáló képesége komolytalan hiteles idegesítő bőséges információt ad érthető növeli a bankba vetett bizalmat érthető meggyőző érthető nekem szól

21 21 GfK Pénzügyi KutatásokPénzügyi tudatosság2010-10-14 És hogy hogyan kell ilyen reklámot csinálni? Ez már egy következő előadás témája

22 22 GfK Pénzügyi KutatásokPénzügyi tudatosság2010-10-14 Bacher János janos.bacher@gfk.com Köszönöm figyelmüket!


Letölteni ppt "GfK Pénzügyi KutatásokPénzügyi tudatosság2010-10-14 Mennyire tudatos a magyar lakosság pénzügyekben? 2010/10/14 Bacher János – ügyfélkapcsolati igazgató."

Hasonló előadás


Google Hirdetések