Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Kontrolling a bankmarketing területén Kleofász Nóra Bősze Szabolcs Dávid Balázs Kovács István Mátrai Márton.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Kontrolling a bankmarketing területén Kleofász Nóra Bősze Szabolcs Dávid Balázs Kovács István Mátrai Márton."— Előadás másolata:

1 Kontrolling a bankmarketing területén Kleofász Nóra Bősze Szabolcs Dávid Balázs Kovács István Mátrai Márton

2 •Bankszolgáltatások különlegességei? •Kommunikációs eszközök? •Milyen szempontok alapján rangsorolhatjuk az ügyfeleket?

3 Szolgáltatásmarketing •4P (Termék, ár, hely, promóció) •+3P –Tárgyi elemek –Emberi tényezők –Folyamat

4 Specifikumok •A szolgáltatás tárgya a pénz •A befektetési- és hitelszolgáltatások időelemet is tartalmaznak, nem egyetlen aktusból állnak, hanem hosszabb távú kapcsolat jön létre •Nagymértékben bizalmi jellegűek •Egyes bankok által kínált termékek egyre inkább hasonlítanak egymásra

5 Kommunikáció CsatornaElőnyHátrány TV, rádióTömeghez szól, intézményi reklámok Költséges, nem szelektív PlakátIsmétlődő közlésre, termékek bemutatására Mindig ugyanazok látják ÚjságSzelektívFajlagosan drága Direct mailSzemélyre szabottÚj ügyfelek szerzésére nem alkalmas Belső reklámanyagok Olcsó, célcsoportos bontás Ritkán vonz új ügyfelet

6 Ügyfélérték •Az ügyfélérték-számítás a jövedelmezőség javításának egyik fontos eszköze •Segítségével ugyanis azonosítani tudjuk azokat az ügyfeleket, akik értéket termelnek a bankunk számára •Két megközelítés: •mutatószám-alapú •ügyfélfedezet-alapú

7 Mutatószám-alapú ügyfélérték •Pénzügyi (pl. ügyfelenkénti bevétel) és nem pénzügyi (pl. referencia érték) mutatók súlyozásával határozzuk meg –Előnye: egyszerűen kialakítható –Hátrány: nem mutatja ki azt, hogy az egyes ügyfelek elvesztése mekkora veszteséget jelent

8 Ügyfélfedezet-alapú ügyfélérték •Az ügyfelek értékét a bevételek és a költségek különbözeteként értelmezzük –Előny: pontosan meghatározhatjuk, egy ügyfél (vagy esetleg szegmens) mennyit ér –Hátrány: bonyolultabb, mint a mutatószám- alapú megközelítés

9 Párhuzamos alkalmazás

10 •Termék-piac stratégiák alkalmazása a bankszektorban? •Információs rendszer szerepe? •Korábban bevezetett termékek és eredményhatásuk?

11 Termék-piac stratégiák Már meglévő ügyfél Új ügyfél Már meglévő termék Piac kiaknázás Pl.: értékesítés Piacfejlesztés Pl.: akvizíció Új termékTermékfejlesztés Pl.: Bizalomhitel, Hitelautomata (HVB) Diverzifikáció Pl.: BB Hitelegyesítő k.

12 Információs rendszer •IT rendszer –Többszintű (Novell, Lotus Notes, SAP, ügyfél- és számlaadatbázis) –Folyamatosan frissített naprakész információk hozzáférhetősége •Belső információáramlás (front office szerepe)

13 Új termékek •Vállalati üzletág –Nagyvállalatok: •export előfinanszírozó hitelek •szállítmányozó cégekkel kidolgozott eszközbérleti konstrukciók –KKV (SME): •magáningatlan fedezetű jelzáloghitel konstrukció •cash pooling (csoportos számlakezelés) •részvétel államilag finanszírozott és egyéb támogatott hitelprogramban

14 •Lakossági üzletág: •új típusú lakáshitelek, államilag támogatott hitelek •személyi kölcsön igénylésének egyszerűsödése •hitelkártya konstrukciók •Önkormányzati üzletág: •Raiffeisen Consulting, támogatási projektekhez kapcsolódó tanácsadási és banki szolgáltatások teljes körét nyújtja

15 Eredmények Vált. Vállalati üzletág Ügyfélszám % Hitelállomány324 mrd479 mrd47% Betétállomány200 mrd286 mrd43% Nagyvállalati ügyfélszám % KKV ügyfélszám %

16 Vált. Lakossági üzletág Ügyfélszám % Hitelállomány28 mrd53 mrd90% Betétállomány89 mrd180 mrd100% Önkormányzati üzletág Ügyfélszám91921% Hitelállomány32 mrd36 mrd10% Betétállomány30 mrd41 mrd38%

17 Köszönjük figyelmedet!


Letölteni ppt "Kontrolling a bankmarketing területén Kleofász Nóra Bősze Szabolcs Dávid Balázs Kovács István Mátrai Márton."

Hasonló előadás


Google Hirdetések