Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

EGYÜTT az EU-ban Gabriel KULIFFAY A SzK Gazdasági Minisztériuma Idegenforgalmi osztály vezetője.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "EGYÜTT az EU-ban Gabriel KULIFFAY A SzK Gazdasági Minisztériuma Idegenforgalmi osztály vezetője."— Előadás másolata:

1 EGYÜTT az EU-ban Gabriel KULIFFAY A SzK Gazdasági Minisztériuma Idegenforgalmi osztály vezetője

2 Az előadás vázlata  Az idegenforgalom fejlesztési stratégiája a SzK-ban 2013-ig  Alapvető statisztikai mutatók  Szlovák-magyar bilaterális együttműködés  A magyar idegenforgalmi együttműködés fejlesztése

3 A SzK idegenforgalmi fejlesztési stratégiája 2013-ig  A SzK Kormánya által elfogadásra került – aug. 24-i, 632. sz. határozat  A SzK Kormánya Program-nyilatkozatával összhangban elfogadott stratégia  Kiindulási dokumentum a SzK Idegenforgalmi fejlesztési koncepciójához

4 Az idegenforgalmi fejlesztés stratégiai céljai:  Az idegenforgalmi ágazat helyzetének erősítése a nemzetgazdaságban  A konkurenciaképesség növekedése az idegenforgalmi ágazatban az európai területen  Szlovákia, mint nyaralási desztináció vonzerejének növelése  A szállásadó idegenforgalom bevételének növelése  Az idelátogatók struktúrájának javítása a szolgáltatások minőségének növelésével

5 1. Stratégiai cél – Az idegenforgalmi ágazat helyzetének erősítése a nemzetgazdaságban  Feladatok: - Jogszabályokkal javítani az állami hivatal szervezeti felépítésén és a szervek kompetenciáján ban kidolgozni a Szk Fejlesztési koncepcióját - A szatelit számla projekt bevezetése az idegenforgalomban és finanszírozásának megteremtése - E stratégia fontosabb céljainak szerepeltetése a Szlovák Nemzetgazdasági Stratégiában - A legnagyobb közigazgatási területek koncepciójában az egyes célok kidolgozása

6 2. Stratégiai cél – A konkurenciaképesség növekedése az idegenforgalmi ágazatban az európai területen  Feladatok: - A SzK állami propagálásának jelentősebb pénzügyi támogatása a SACR és a VÚC által - Megfelelő – a SzK fejlesztését elősegítő - kis és nagy projektek támogatása - A vízum kiadás rendszerének átértékelése és egyszerűsítése - Külföldi befektetések támogatása - A nemzeti kultúrális és természeti emlékművek felújítására, megfelelő bemutatására való összpontosítás - Idegenforgalmi szakemberek felkészítése

7 3. Stratégiai cél – A konkurenciaképesség növekedése az idegenforgalmi ágazatban az európai területen  Feladatok: - A jelentős befektetéseket a kastélyok, várak, a nem kihasznált szálláshelyek rekonstrukciója felé irányítani - Az idegenforgalom típusa a régiók legjobb adottságaihoz igazodjanak - Idegenforgalmi nemzeti céltermékek létrehozása az egyes területeken - Célzott megjelenés a SACR közreműködésével

8 4. Stratégiai cél – A szállásadó idegenforgalom bevételének növelése  Feladatok: - A szállítmányozási infrastruktúra minőségének javítása – Aktualizált új projekt autópálya és gyorsforgalmi út építésére - A SACR marketing terve Szlovákia állami propagálására 2005 – 2006-ban - Desztinációs menedzsment – hazai és külföldi túristák célcsoportjai - Konferencia turizmus – szállás- és tárgyaló helyek jegyzékének aktualizálása

9 5. Stratégiai cél – Az idelátogatók struktúrájának javítása a szolgáltatások minőségének növelésével:  Feladatok: - Minőségbiztosítási rendszerek bevezetése az idegenforgalmi helyeken, melynek célja a jó minőségű termékek és szolgáltatás - A szlovák idegenforgalom regionalizálása a természetvédelem figyelembe vételével - A SACR marketing tevékenysége kiválasztott fejlett EU- tagállamokban – magasabb osztályú kliensek - Együttműködés természetvédelmi intézményekkel – védett területek, tanösvények

10 Az idegenforgalom helyzete 2013-ban:  Szlovákia, melynek idegenforgalma dinamikus fejlődést mutat – képes kielégíteni a fogyasztó változó igényeit  Az idegenforgalmi ágazat hosszútávú, stabil fejlődése – hosszútávon fenntartható idegenforgalmi fejlődés  Működő állami program az idegenforgalom fejlesztésére  Az idegenforgalom koordinálása a mikrorégiótól az államig  Természetvédelem és tájvédelem a hosszútávon fenntartható fejlődés érdekeinek figyelembe vételével  Bevétel növekedés az idegenforgalomból  Minőségi idegenforgalmi képzés és szakmai felkészültség

11 Az idegenforgalom súlypontjai:  Városi és kultúrális idegenforgalom  Fürdő és egészségügyi idegenforgalom  Téli idegenforgalom és téli sportok  Nyári turizmus és vízparti idegenforgalom  Falusi turizmus

12 Az idegenforgalmi állami politika képviselői:  Idegenforgalom-fejlesztési Bizottság, amely a SzK Országgyűlése Gazdasági és Vállalkozói Bizottsága mellett működik  A SzK Kormánya  SzKGM  Szlovák Idegenforgalmi Ügynökség  Önkormányzatok – idegenforgalmi intézmények  Regionális és helyi idegenforgalmi egyesületek  Városok és községek

13 Statisztikai mutatók és bilaterális együttműködés: Mutatók Az aktív idegenforgalomból származó deviza bevétel mill. USD- ben 863,00901,2 Idegenforgalomra fordított kiadások mill. USD-ben 1,83,0 Külföldi túristák száma - amelyek szállást igényeltek A túristák ittlétének átlag időtartama3,63,3 Szálláshelyek száma Idegenforgalmi vállalkozások száma Magyar túristák száma

14 Magyar túristák Szlovákiában ben:  A magyar túristák száma növekszik  1998 óta figyelhető meg a növekedés  A vendégéjszakák száma is növekszik  Hasonló a tendencia 2005-ben is

15 A határmenti turizmus fejlődése évben:

16 Magyar túristák szlovák szálláshelyeken 2004-ben:

17 Magyar túristák igényét felmérő közvélemény kutatás 2004-ben:  Legnagyobb az érdeklődés a téli sportok, a hegyi rekreációs üdülések és a bevásárló turizmus iránt  Legtöbbször látogatott régiók – dunamenti, pozsonyi, tátrai, kassai  Magyar túristák átlagos itt tartózkodása – 11,9 nap  A magyar túristák 88 % -a visszatérő vendég

18 A szlovák-magyar turisztikai együttműködés jelenlegi trendje:  A V4-es országok együttműködése  Határmenti régiók együttműködése  Idegenforgalmi kiállításokon való részvétel  Trilaterális együttműködés: SzK- MK-A  Az EU-Alapok közös felhasználása

19 A szlovák-magyar idegenforgalmi együttműködés fejlesztése a jövőben  Határmenti együttműködés  Az UNESCO területek közös propagálása  Közös termékek 3. piacokon  Szakmai szövetségek együttműködése és közös marketing  Közös részvétel az idegenforgalmi kiállításokon  Idegenforgalmi munkacsoport ülések

20 Köszönöm figyelmüket! Elérhetőség: Gabriel Kuliffay Ministerstvo hospodárstva SR Odbor cestovného ruchu Tel


Letölteni ppt "EGYÜTT az EU-ban Gabriel KULIFFAY A SzK Gazdasági Minisztériuma Idegenforgalmi osztály vezetője."

Hasonló előadás


Google Hirdetések