Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

A járműipar gazdasági hatása a Közép- és Nyugat-dunántúli régiók fejlődésére Tóth Péter Győr, 2012. május 4.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "A járműipar gazdasági hatása a Közép- és Nyugat-dunántúli régiók fejlődésére Tóth Péter Győr, 2012. május 4."— Előadás másolata:

1 A járműipar gazdasági hatása a Közép- és Nyugat-dunántúli régiók fejlődésére Tóth Péter Győr, május 4.

2 Regionális fejlesztési stratégiák és a jármű- és autóipar A járműipar gazdasági hatása a Közép- és Nyugat-dunántúli régiók fejlődésére Tóth Péter Győr, május 4.

3 Az előadás/konferencia rövid címe (max. 1 sor) Rendszerváltás Fogyasztói társadalom megjelenése az ex-szocialista országokban Életminőség javulás a kilencvenes évek közepétől Uniós csatlakozási tárgyalások Uniós szabályozás Drang nach Osten előzményei

4 Az előadás/konferencia rövid címe (max. 1 sor) Célkitűzések a következő beszámolási időszakra

5 Az előadás/konferencia rövid címe (max. 1 sor)

6 Az előadás/konferencia rövid címe (max. 1 sor) Járműgyártás volumenének alakulása 2000 és 2010-között (db)

7 Az előadás/konferencia rövid címe (max. 1 sor) Téma (pl. SZE 1.1 beszámoló) Járműgyártás volumenének alakulása 2000 és 2010-között (db)

8 Az előadás/konferencia rövid címe (max. 1 sor) motor- gyár személy- gépkocsi 3,5 tonna alatti haszongép- járművek 3,5 tonna feletti haszongép- járművekbusz Ausztria223 Csehország3523 Lengyelország54236 Magyarország233 Németország Szlovákia13 Szlovénia1 OEM járműgyárak Közép-Kelet Európában 2010-ben (db) Forrás: OICA, ACEA alapján saját szerkesztés.

9 Az előadás/konferencia rövid címe (max. 1 sor) Járműipar területi dimenziói szekció OEM jelenlét OES jelenlét NUTS 2-es régiók számaOEM jelenléteOES jelenléte Ausztria936 Csehország853 Lengyelország1688 Magyarország743 Szlovákia431 Szlovénia211

10 Az előadás/konferencia rövid címe (max. 1 sor) Regionális Operatív Program Innovációs Stratégia Gazdaságfejlesztési Stratégia Regionális Fejlesztési Koncepció és Stratégia Versenyképességi Stratégia Országkiadványok Felhasznált dokumentumok

11 Az előadás/konferencia rövid címe (max. 1 sor) Csehország kiépült ipari infrastruktúra több mint száz éves tapasztalat, munkakultúra és ipari hagyományok technológiai és K+F centrumok országos hálózata magasan képzett munkaerő, egyetemi központok a járműipar szolgálatában

12 Az előadás/konferencia rövid címe (max. 1 sor) Magyarország Balkán és Közel-Kelet közelsége nemzetközi közlekedési csomópont logisztikai központok jelenléte járműipari tradíciók legjobb költség-hatékonysággal bíró munkaerő jelenléte állami támogatások képzett munkaerő

13 Az előadás/konferencia rövid címe (max. 1 sor) Ausztria kapcsolat kelet és nyugat között, Közép-Európa tengelye motivált és szakképzett munkaerő járműipari hagyományok magas termelékenység jó infrastrukturális háttér klaszterek és kompetencia központok K+F lehetőségek, egyetemi háttér

14 Az előadás/konferencia rövid címe (max. 1 sor) Lengyelország nyugat-európai és kelet-európai piacok elérhetősége alacsony munkaerő-költség erős műszaki hátterű oktatási rendszer támogatások

15 Az előadás/konferencia rövid címe (max. 1 sor) Szlovákia alacsony adók szakképzett munkaerő infrastruktúra fejlettsége központi földrajzi elhelyezkedés magas termelékenység olcsó munkaerő

16 Az előadás/konferencia rövid címe (max. 1 sor) Szlovénia életminőség kvalifikált munkaerő jól működő műszaki oktatási rendszer kereskedelmi központi szerep a Balkán felé megfelelő infrastruktúra

17 Nemzeti Fejlesztési Ügynökség Mobilitás és környezet Járműipari, energetikai és környezeti kutatások a Közép- és Nyugat-Dunántúli Régióban A projekt a Magyar Állam és az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TAMOP-4.2.1/B-09/1/KONV

18 Köszönöm megtisztelő figyelmüket!


Letölteni ppt "A járműipar gazdasági hatása a Közép- és Nyugat-dunántúli régiók fejlődésére Tóth Péter Győr, 2012. május 4."

Hasonló előadás


Google Hirdetések