Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

 A Magyar Értelmező Kéziszótár szerint: a mentor atyai barát, pártfogó, nevelő.  A személyzetfejlesztés egyik módja, melynek célja a beilleszkedés és.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: " A Magyar Értelmező Kéziszótár szerint: a mentor atyai barát, pártfogó, nevelő.  A személyzetfejlesztés egyik módja, melynek célja a beilleszkedés és."— Előadás másolata:

1

2  A Magyar Értelmező Kéziszótár szerint: a mentor atyai barát, pártfogó, nevelő.  A személyzetfejlesztés egyik módja, melynek célja a beilleszkedés és fejlődés segítése, valamint a felhalmozott tapasztalati tudás átadása.  A mentorálás egy tudatosan létrehozott kapcsolat két személy között, mely mind a két fél fejlődését szolgálja  Olyan folyamat, amelyben a szereplők új készségeket sajátítanak el és a meglévőket továbbfejlesztik a jobb alkalmazkodás érdekében.

3  Hazánkban leginkább az On The Job és az Off The Job módszerek terjedtek el.  On The Job: már az első naptól felelősségteljes munkát kap az új dolgozó pl. mentorálás  Off The Job: üzemlátogatás, csapatépítő tréningek, tanfolyamok, képzések  A mentorálás során a szervezet is kap visszajelzést, mivel lehetnek olyan problémák, melyeket csak az új dolgozó lát.  Növeli a szervezeten belüli együttműködést és tudásmegosztást.

4  Nagy tapasztalattal rendelkező szakember  Nagy elhivatottsággal rendelkezik  Sok embert ismer a szervezeten belül  Jól ismeri a szervezetet, akár több területen is dolgozott  Szakképzett, munka- környezete elismeri  Képes tudását átadni másoknak  Rendelkezik empatikus készséggel  Megfelelő kommunikációs és konfliktuskezelő készséggel rendelkezik  Interperszonális készségekkel rendelkezik  Megtiszteltetésnek veszi a mentori feladatvállalást!!!

5  Új belépők  Fiatal pályakezdők  Fiatal vezetők, akiktől sokat várnak  Női vezetők  Kisebbséghez tartozó dolgozók  Amikor egy dolgozó magasabb pozícióba lép  Tehetségfejlesztés során

6  Bevezetés várható ideje: február  Célja kettős: 1. új belépők beillesztése 2. meglévő dolgozók támogatása (vezetők, újonnan kinevezett vezetők, tehetséggondozás, mindenki akinek szüksége van mentori támogatásra, illetve aki igényli)

7  Team végzi: Gyene Piroska, Dr. Nagy Éva Eszter, Sikó Judit, Sebán Zoltán  4-6 főből álló mentori csapat kiválasztása  A meglévő dolgozók választhatnak kit szeretnének mentoruknak  Az új dolgozóknak a Team jelöl ki mentort  A nem jól működő mentori páros esetén azonnal szükséges megszakítani a folyamatot és új mentort kijelölni

8  Minden mentorjelöltnek megfelelő szakképesítéssel vagy szakképzettséggel kell rendelkeznie, illetve megfelelő gyakorlattal  A team felkéri a kiválasztott dolgozókat a mentori feladatra, melynek elfogadásáról szabadon dönthet a munkavállaló  A szakképzett dolgozók önként is jelentkezhetnek mentornak, melyet a team bírál

9  Szerezze meg mentoráltja bizalmát  A kapcsolatnak kölcsönösségen kell alapulnia  A mentorság egyenrangú felek kapcsolata, nem vezető-beosztott viszony  A mentornak nem célja, hogy a maga képére formálja mentoráltját, a lényeg, hogy a mentorált megtalálja helyét az intézményben  Empátia, türelem alapvető  Ne kritizáljon, hanem támogasson

10 Mentorált feladatai Mentor feladatai  Mentor támogatása melletti munkavégzés  Konzultációkon való részvétel  Mentori értékelés átgondolása, hibák korrigálása  Iránymutatás  Segítés  Értékek közvetítése  Helyi szokások ismertetése  Szervezeti kultúra ismertetése  Munkatársi szerepek ismertetése  Konfliktuskezelés  Mentorált ötleteinek támogatása  Feladatok ismertetése  Karrierlehetőségek ismertetése  Értékelés  Képzés esetén HR-hez való irányítás

11  Legfőképp személyesen  Levélben, en, telefonon  Azon mentorok, akiknek nehéz beilleszteni a munkájuk mellé a mentori feladatokat, egy fix időpontot szükséges megszervezniük hetente legalább egyszer  Ad hoc probléma esetén is természetes a mentor megkeresése, támogatás, segítség kérése, melynek egyeztetett időpontban kell megtörténnie.

12 Új dolgozó beillesztésénél Meglévő dolgozó támogatásánál  A szervezet bemutatás  A szabályok-normák bemutatása  Felelősségek bemutatása  Képzési tanácsadás  A képzés-betanítás megszervezése és nyomon követése  Mentor munkájának értékelése  Mentorált értékelésének elemzése  Döntés a véglegesítésről  Képzési tanácsadás  Képzés (tréning, coach, vezetőképzés, előadás, stb.)megszervezése és nyomon követése  Döntés a dolgozó további kinevezéséről  Döntés a vezetői státusz megtartásáról  Döntés a dolgozó lehetséges áthelyezéséről

13  Mentorok kiválasztását segítő kérdőív  Mentorált értékelőlapja  A mentor munkájának értékelőlapja

14  A mentorhoz az alábbi esetekben érdemes fordulni: › Szakmai kérdésekkel kapcsolatban › Új intézményi törekvések megvalósításával kapcsolatban (koedukáció, egyéni bánásmód, nyitottság, önálló döntéshozatal) › Egyéb munkával kapcsolatos kérdéssel, problémával

15


Letölteni ppt " A Magyar Értelmező Kéziszótár szerint: a mentor atyai barát, pártfogó, nevelő.  A személyzetfejlesztés egyik módja, melynek célja a beilleszkedés és."

Hasonló előadás


Google Hirdetések