Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Barabás Katalin 2014. november 5.. Mentor-rendszer Egyetemi életvezetési tanácsadó (Szenes Márta) Egyetemen kívüli lehetőségek: egyetemi lelkészségek,

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Barabás Katalin 2014. november 5.. Mentor-rendszer Egyetemi életvezetési tanácsadó (Szenes Márta) Egyetemen kívüli lehetőségek: egyetemi lelkészségek,"— Előadás másolata:

1 Barabás Katalin november 5.

2

3 Mentor-rendszer Egyetemi életvezetési tanácsadó (Szenes Márta) Egyetemen kívüli lehetőségek: egyetemi lelkészségek, közösségek Kortárs segítés (Mediwell) és internet támogatás Családi támogatás

4 HALLGATÓMENTOR Egyetemi Karrier tanácsadás Hivatásbeli Személyes Adminisztratív

5 Az az oktató, aki belső motivációból, lelkesedésből segít és a hallgatókat elfogadó attitűddel bír Érzékeny Képes odafigyelni és meghallgatni, sokszor ezt igénylik leginkább a hallgatók Megbízható, diszkrét A hallgatók szerepmodellként tekintenek rá, lelkiismeretes, barátságos és az érdekeiket képviseli

6 Nem tudhat mindent a kurzusok specialitásairól Nem lehet első kézből tapasztalata a tréningek sajátosságait illetően Nem lehet sem egészségügyi, sem gazdasági, sem házassági tanácsadó Nem kell, hogy képzett pszichoterapeuta legyen Nem érthet meg minden egyetemi adminisztratív részletet

7 A mentornak meg kell értenie, hogy a Kar miért alakítja ki a hallgatói támogató rendszert, és számára milyen szerepet szán. A kapcsolattartás nem csak a problémák megoldására korlátozódik Ismernie kell, milyen területeken számítanak a segítségére – ÖT SPECIÁLIS TERÜLET

8 1.Az egyetemi élettel kapcsolatos problémák megoldásában – Tanulástechnikák, tananyag, vizsgáztatási módszerek 2.Karrierproblémák segítésekor – Pályaválasztás, posztgraduális képzés 3.Hivatásból adódódó problémák megoldásában – Orvosi viselkedéssel kapcsolatos kérdések, tanácsok 4.Személyes jellegű problémák kezelésében – Aktív hallgatás, empatikus megértés (anyagi, lakhatási nehézségek, családi tragédiák) 5.Adminisztratív nehézségek megkönnyítésekor – A kurrikulum ismerete, a kulcsemberek nevei, a tanulmányi osztály, ügyintézők nevei

9 A mindenkori dékán és a kari vezetés támogatására szükség van, hogy a mentor- rendszer jól működjön. A hallgatói érdekképviselet nyitottságára hasonlóan szükség van (közös találkozások szervezésére, megbeszélésekre, visszajelzésekre)

10 A hallgatók különbözőképpen viszonyulnak a szupport-rendszerhez, ezt figyelembe kell venni, flexibilitásra van szükség. A találkozások sokszor akár informálisak is lehetnek (egy kávézóban, kerthelységben, igény szerint).

11 Közeli Szerződésszerű Kényszerű

12 A mentorok számára készüljön egy indító információs, támogató csomag. Szerencsésnek tartják egy indító összejövetel szervezését Egy meghatározott webes felület az aktualitások, információk közvetítésére

13 Dunn LB, Iglewicz A, Moutier C 2008 A conceptual model of medical student well-being: promoting resilience and preventing burnout. Academic Psychiatry 32:44-53 Malik S 2000 Students, tutors and relationships: the ingredients of a successful student support scheme. Medical Education 34: Schmitter M, Liedl M, Beck J, Rammelsbeerg P 2008 Chronic stress in medical and dental education. Medical Teacher 30:97-99

14


Letölteni ppt "Barabás Katalin 2014. november 5.. Mentor-rendszer Egyetemi életvezetési tanácsadó (Szenes Márta) Egyetemen kívüli lehetőségek: egyetemi lelkészségek,"

Hasonló előadás


Google Hirdetések