Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Peredi Péter főtitkár Salgótarján, 2009. febr. 12. forrás:FUVOSZ, MKFE, NiTHungary, VOLÁN Egyesülés, GKI, KHEM, 10 lépésben a versenyképesség javításáért.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Peredi Péter főtitkár Salgótarján, 2009. febr. 12. forrás:FUVOSZ, MKFE, NiTHungary, VOLÁN Egyesülés, GKI, KHEM, 10 lépésben a versenyképesség javításáért."— Előadás másolata:

1 Peredi Péter főtitkár Salgótarján, febr. 12. forrás:FUVOSZ, MKFE, NiTHungary, VOLÁN Egyesülés, GKI, KHEM, 10 lépésben a versenyképesség javításáért Fuvarozási "zöldséges lánc" avagy mi hogyan jut el A-tól B-hez.

2 A szakma hazai jellemzése Mindegy, hogy mennyiért, de mindent megcsinálok! Olyan mint a kertész kutyája. Ma nincs bizalom! Ma nincs elfogadott etika, és garancia.

3 Érdek: valakinek, valaminek a javát, hasznát szolgáló szükséges, fontos dolog. érdekvédelem Érdekérdekkonfliktus Érdek érdekegyeztetés érdekképviselet érdekérvényesítés

4 Érdekérvényesítés: az érdek felismerése után olyan magatartás, mellyel egyértelművé teszi szükséglete kielégítésére irányuló szándékát, s célzatos magatartással ennek kielégítését el is kívánja érni. A közös érdek szervezeti megjelenéseérdekképviseleti szervezet (egyesület) csoportérdek és/vagy érdekcsoport

5 Szállítmányozás Volt a fuvaros, Volt a fuvarszervező, Volt a speditőr (szállítmányozó), Volt a logisztika. Az egymásra utaltság kényszere mára az összemosódást differenciálta. Így mindegyik külön külön is létezik.

6 Szállítmányozás szerepe A szállítmányozás egyre fontosabbá válik a globalizálódás nyomán bekövetkezett termelés kihelyezések következtében Az EU csatlakozás következtében jelentősen megnőtt a verseny a szállítmányozás területén hazánkban (a engedélyezett tgk. helyett ma végez nemzetközi fuvarozást). AA

7

8 A GAZDASÁG EGÉSZÉT ÉRINTŐ VESZÉLYEK, KORLÁTOZÓ HATÁSOK

9 A NEMZETKÖZI KÖZÚTI ÁRUFUVAROZÁST BEFOLYÁSOLÓ TÉNYEZŐK Korszerű nemzetközi járműállomány Magyarország kedvező geográfiai helyzet Recessziós nemzetgazdaság Előrehaladott privatizáció Jelentős nemzetközi kapcsolat, tapasztalat Kabotázs lehetősége kölcsönösen tiltott Jelenleg alacsony a munkaerő bérköltsége

10 A BELFÖLDI KÖZÚTI ÁRUFUVAROZÁST BEFOLYÁSOLÓ TÉNYEZŐK Korszerűtlenebb járműállomány A kabotázs hivatalos megjelenése Válságban került nemzetgazdaság Export orientáltság Előrehaladott privatizáció Jelentős piaci túlkínálat Jelenleg alacsony a munkaerő bérköltsége

11 A KÖZÚTI ÁRUFUVAROZÁSRA HATÓ NEGATÍV TÉNYEZŐK Lánc – és körbe tartozás Anarchikus túlkínálat Piaci-árverseny (nem minőségi) Alultőkésített, jelentős számú kényszervállalkozás (számuk növekedni fog) Kedvezőtlen infrastruktúra (elsődleges úthálózat)elsődleges úthálózat Nem közúti vállalkozásbarát környezet

12 Bírságok, büntetések Közlekedési hatóság -rendőrség Szabálysértés: Ft. Munkaügyi és Munkabiztonsági felügyelőség Első alkalommal egy szabály sértése: Ft. (20 munkatársig ) Több jogszabály sértése illetve 3 éven belüli ismétlődés esetén: Ft. (20 munkatárs fölött)

13 A KIS-KÖZEPES FUVAROZÓK LEHETŐSÉGEI A TOVÁBB ÉLÉSHEZ

14 Tendencia 5. A hétvégi forgalomkorlátozás lazítása megtörtént. 6. Erősödni fog az átrakásos fuvarpiac - város széli depokból kis autók fognak szállítani. (Behajtási rendelet) 7. Az éjszakai feltöltés elterjedése várható. (Kedvezményes dí>

15 Tendencia 1. A termékeket és javakat továbbra is el kell fuvarozni, magyar vállalkozás ezt már nem csak magyarországi székhelyű, telephelyű és hatósági jelzésű járművel teheti. 2. A jelenlegi díjaink mértéke az EU díjaktól fényévnyi, ezért továbbra is csak a középtávon is veszteséget elviselő külföldiek beruházása várható. 3. A kabotázs átmeneti tilalma még május 1-ig él. De utána sem lesz teljesen liberalizált. 4. A külföldi gépkocsivezetői munkavállalás lehetősége minőségi gépkocsivezetőkből hiányt okoz, a GKI szeptember 9-től élni fog a „C” kategóriásokra. De addig még van lehetőség.

16 Tendencia 11. A belföldi szállítmányozás, a fuvarszervezés szerepe is nőni fog. 12. Az elektronikus hálózatok tagjai jobb eséllyel lehetnek jelen a fuvarpiacon, köztük az olasz-spanyol- magyar CITRO rendszerben is. 13. A progresszív kár- és baleset-megelőzés teret nyer. 14. Az oktatások és vizsgák ismét elnyerik az őket megillető helyet.

17 A szakma aktuális gondjai - a kötelező „megszakításkor”, pihenéskor a közlekedést, a személy és vagyonbiztonságot nem veszélyeztető várakozási helyek hiány, - a fekete fuvarozás visszaszorítása, - a verseny-esélyegyenlőség biztosítása, a baleseti veszélyhelyzet csökkentése, és a közutak állapotának megóvása érdekében a túlterhelt járművek közlekedésének hatékonyabb megakadályozása, a pártatlan ellenőrzés segítségével. (szabályok már vannak)

18 A szakma aktuális gondjai A magyar közúti árufuvarozók díjai jelentős mértékben elmaradottak az EU-ban működő hasonló vállalkozások díjaihoz képest. Éppen ezért anélkül, hogy árkartel jönne létre, szükséges, hogy a vállalkozók a rendelkezésre álló minden törvényes eszközzel kikényszerítsék, hogy megszűnjön az önköltség alatti tevékenység végzés, a tisztességtelen piaci magatartás és megteremtődjön a verseny- esélyegyenlőség.

19 A szakma aktuális gondjainak megoldása A célok megvalósítása és a gondok lekűzdése érdekében a közúti közlekedési szolgáltatásban résztvevő valamennyi vállalkozó, érdekképviselet, szakmai egyesület és a kamara együttműködésére van szükség!

20 A szakma aktuális gondjainak megoldása érdekében A FUVOSZ, a KKVSZ, az MKFE, a NiT Hungary és a VOLÁN Egyesülés stratégiai egyűttműködésben állapodott meg, melyhez esetenként a Kamara is csatlakozik. EGYÜTT HATÉKONYAK VAGYUNK!

21 Az alapos tudás, hozzáértés, kapcsolatok a tőkével, rutinnal és szerencsével párosulva lesz a túlélés, a siker titka a közeljövőben. 30% nyertes lesz, 30 % talpon marad és stagnál, és a többi? Köszönöm a megtisztelő figyelmet!


Letölteni ppt "Peredi Péter főtitkár Salgótarján, 2009. febr. 12. forrás:FUVOSZ, MKFE, NiTHungary, VOLÁN Egyesülés, GKI, KHEM, 10 lépésben a versenyképesség javításáért."

Hasonló előadás


Google Hirdetések