Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

A MULTIK TÉVEDÉSE Nem minden tini egyforma!* *Az OTP Fáy András Alapítvány szakmai tapasztalatai alapján Schrankó.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "A MULTIK TÉVEDÉSE Nem minden tini egyforma!* *Az OTP Fáy András Alapítvány szakmai tapasztalatai alapján Schrankó."— Előadás másolata:

1 pschranko@zeus.huwww.otpfayalapitvany.hu A MULTIK TÉVEDÉSE Nem minden tini egyforma!* *Az OTP Fáy András Alapítvány szakmai tapasztalatai alapján Schrankó Péter stratégiai tanácsadó

2 A tiniket vizsgálva… MÉG AZ A KÖZMONDÁS SEM IGAZ, HOGY SÖTÉTBEN MINDEN TEHÉN FEKETE  jelentős részük azt sem tudja, mi az a tehén  vannak, akiknek nincs különbség sötét és világos, éjjel és nappal között  a tehetősebbeknek már van éjjellátó készüléke  a Wikipédia szerint….  majd én eldöntöm, hogy milyen színűek legyenek azok a tehenek DE AKKOR HOGYAN KEZDJÜNK HOZZÁ EGY TERMÉKFEJLESZTÉSHEZ? pschranko@zeus.huwww.otpfayalapitvany.hu

3 A probléma már a célcsoport behatárolásánál kezdődik  14-18 év, 14-22 év, 12-18 év, 12-22 év,  Tinédzserek, fiatalok, kamaszok, kisfelnőttek, középiskolások, továbbtanulók, diákok, nagy-gyerekek, kezdő-hallgatók, y generáció, z generáció, userek…  Mennyire felnőtt egy tinédzser? – Mennyire gyerek egy tinédzser?  Definiálható-e egyáltalán a fiatalkori változó kor? Megállapíthatók-e egyáltalán például fogyasztói attitűdök? pschranko@zeus.huwww.otpfayalapitvany.hu

4 Óriási különbségek…  lakóhelyi lehetőségek, családi – közösségi minták, példák, hétköznapok változatossága között  SZABADIDŐ ELTÖLTÉSÉBEN  Budapest és minden más település között  Város és falu (főként a szegényebb régiókban élők) között  Nem az iskolai OKTATÁS, hanem az iskolai NEVELÉS szerinti különbségek (nem állunk távol az amerikai filmek példájától)  Családi, környezetbeli különbségek  Kinek van jövőképe?... mert a többségnek nincs pschranko@zeus.huwww.otpfayalapitvany.hu

5 Közös nevezők 1. Virtuális tér – ahol elméletben mindenki egyforma – ma még…(de itt sem kerülhető el a kasztosodás) 2. Felnőtt szeretnék lenni – próbálok felnőttként viselkedni! 3. Saját magam szeretnék dönteni magamról és sorsomról. 4. Fontos a gazdagság – miközben a pénz szerepe sem egyértelmű, a lényeg, hogy sok legyen. 5. Hormonális változásból fakadó vágyak és igények. 6. Kevés kötelezettség – a tanulással is az a legfőbb baj, hogy kötelező. pschranko@zeus.huwww.otpfayalapitvany.hu

6 Kutatások, vizsgálatok és felmérések – ALAPVETŐ PROBLÉMÁK  Mindenki új és friss információkat akar! – Itt látható a primer kutatás halála!  Sokszor fontosabbak a szekunder adatok, mint az újak.  Több ezer kutatásból kevés a hozzáférhető adat, és sok a dezinformáció is.  Gyakran előfordul, hogy a piaci változás gyorsabb, mint a kutatás lefolytatása.  Még mindig sok a tabu! (magyar gyerek – cigánygyerek, rosszul él – éhezik)  Gyakran nem tudjuk, hogy KI válaszolt?  Eljött a keresztelemzések halála: ahol a valóság és a vágyak összemosódnak nehéz kiszűrni a helytelen választ.  Óriási a különbség: SZERETEM vagy SZERETNÉM!  Nagyon vicces hülyére venni bennünket! pschranko@zeus.huwww.otpfayalapitvany.hu

7 Torz képek, hibás kijelentések  Hibás „bevésődés” elméletek.  Nem igaz, hogy a 16-18 éve korban fontos elemek meghatározó szerepet játszanak 20 év fölött.  Az azonban igaz, hogy a 10-12 év közötti elemek meghatározóak lehetnek egy egész életre.  Minden gyerek szereti a KÓLÁT!  De ki szereti a Coca Colát és ki issza a „szőke kólát”?  A célcsoport (tinik) VÁSÁRLÓEREJE  Kinek a pénze? Ha apa pénze, akkor sokkal többről beszélünk…  A szülők és a tinik kapcsolata meghatározó elem, mégis gyakran torz információkat közvetít.  Hibás „tudatosság” elméletek. A legfrissebb német kutatások szerint….  Ezzel itthon sokra nem megyünk. pschranko@zeus.huwww.otpfayalapitvany.hu

8 Megoldás lehet…  Alapvető szókészlet és szemléletvárásra van szükség (példák):  Nem emlékekre, hanem élményekre van szükség.  Az üzleti év akár minden évben máskor kezdődhet, de majdnem biztos, hogy január 1-én soha!  Nem példaképek, hanem példák kellenek!  Nyugodtan beszéljünk olyan dolgokról is, amit még senki sem látott!  Bátran alkossunk új szavakat.  Gyakran a hordozó felület (közvetítő közeg) fontosabb, mint maga a termék.  Trendkövetés - Nem minden hype, amiről mi azt hisszük, hogy trendi.  Szekunder és primer kutatási adatok együttes vizsgálata.  Folyamatos vizsgálatok és mérések – Életútkövetés + megújuló fókuszcsoportok  Nem hasonlítjuk össze a körtét az almával csak azért, mert mind a kettő gyümölcs  Az ágazati különbözőségekben rejlik a megoldás:  közoktatás, nevelés, sport, szabadidős tevékenységek, vásárlói szokások, viseletek, politikai közeg és vélemény, mediális környezet, webtechnológiák fejlődése…. pschranko@zeus.huwww.otpfayalapitvany.hu

9 Köszönöm a figyelmet! előadó: Schrankó Péter pschranko@zeus.hu


Letölteni ppt "A MULTIK TÉVEDÉSE Nem minden tini egyforma!* *Az OTP Fáy András Alapítvány szakmai tapasztalatai alapján Schrankó."

Hasonló előadás


Google Hirdetések