Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Öko-tudatosság és fogyasztóvédelem ÖKOLOGIKA „Szemléletformálás és tudásközvetítés a Dél-alföldi régióban” KEOP-6.1.1/B/09-2009-0019 A projekt célja a.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Öko-tudatosság és fogyasztóvédelem ÖKOLOGIKA „Szemléletformálás és tudásközvetítés a Dél-alföldi régióban” KEOP-6.1.1/B/09-2009-0019 A projekt célja a."— Előadás másolata:

1 Öko-tudatosság és fogyasztóvédelem ÖKOLOGIKA „Szemléletformálás és tudásközvetítés a Dél-alföldi régióban” KEOP-6.1.1/B/ A projekt célja a fiatal és felnőtt lakosság környezettudatosságának, informáltságának és a szemléletrendszerének komplex befolyásolása, és az előidézett változás mérése. A személyes felelősségvállalásra irányuló vizsgálat fő témakörei: – az energetika; – a vásárlás; – a hulladék; – és az egészség-környezettudatos életmód;

2 A feldolgozott kérdőívekmennyisége 5.1 iskolások pedagógusok lakosság1817 Összesen3964 A kutatás Kérdőíves és internetes adatfelvétel: március – november

3 Részletek az elkészült tanulmányból •A környezet kiterjedtsége. •Véleménye szerint az alábbiak közül leginkább melyiket érthetjük a „környezet” fogalma alatt? •1 – lakóhelyünk környezetét 2 – a földeket, a vizeket és a levegőt 3 – az egész földgolyót

4 Szelektív gyűjtés Miért kell külön gyűjteni a rossz elektromos készülékeket?"után" mérés Az újrahasznosíthatóság miatt90,5 % "mert akkor új készüléket vehetek"5.8 % mert otthon csak porfogók3,7 %

5 Tudatos vásárlás Melyik almát választanád a piacon?"előtt" mérés"után" mérés Hollandiából származót38,9 %29,3 % magyar, érlelés-serkentővel kezelt44 %29,8 % Szlovákiából származó, csalánlével permetezett17,1 %41 %

6 Tudatos vásárlás Hogyan érdemes vásárolni? "előtt" mérés"után" mérés akciós terméket venni, amire később szükségem lesz10,10%8,80% azt venni, amire éppen akkor van szükségem18,60%30,10% lista alapján keresni a termékeket71,30%61,10%

7 Pedagógusok Mennyire hiányosak a gyerekek környezetvédelmi ismeretei a tudatos vásárlást illetően? "előtt" mérés"után" mérés egyáltalán nem hiányosak5,0%12,0% közepes mértékben hiányosak72,5%41,3% nagy mértékben hiányosak22,5%46,7%

8 Pedagógusok Vannak-e hasznosítható módszerei a gyerekek vásárlási tudatosságának növelésére? "előtt" mérés"után" mérés nincsenek jó módszereim15,0%5,3% kevés ötletem van32,5%42,7% sok jó ötletem van52,5%52,0%

9 Az ÖKOLOGIKA kampány hatásának tudati elemei - lakosság Hogyan formálta ez a program a környezettel kapcsolatos gondolkodását, magatartását?"után" mérés elsősorban az energiafelhasználásra figyelek jobban30,1% elsősorban a hulladékkezelésre figyelek jobban21,5% elsősorban a környezettudatos vásárlásra figyelek jobban7,4% elsősorban az egészségemet óvom jobban a környezeti ártalmaktól10,9% úgy összességében jobban figyelek a környezeti hatásokra30,1%

10 Az ÖKOLOGIKA kampány hatásának tudati elemei - lakosság Magyar termékek vásárláskor való preferálása pedagógusok kampány előtt pedagógusok kampány után lakosság kampány előtt lakosság kampány után nem fontos16,3%13,3%10,0%9,4% közepesen fontos83,7%86,7%42,1%40,1% nagyon fontos--48,0%50,5%

11 Az ÖKOLOGIKA kampány hatásának tudati elemei - lakosság Környezetkímélő csomagolású termék preferálása vásárláskor pedagógusok kampány előtt pedagógusok kampány után lakosság kampány előtt lakosság kampány után nem fontos40,5%13,3%13,4%11,9% közepesen fontos59,5%86,7%43,1%40,7% nagyon fontos--43,5%47,4%

12 MINDIG BÖLCS VÁSÁRLÓK VAGYTOK? Középiskolások vásárlási szokásai és motivációik kutatás: 2009 Többnyire kinek a véleményét fogadod el vásárlás előtt, vagy közben? EsetszámÉrvényes százalék közeli barát, haver27630,5 szülő24326,9 senki véleményét nem igénylem 15817,5 társ, partner11412,6 családtag, rokon596,5 egy szakértő232,5 egyéb ismerős141,5 az eladó121,3 egyéb személy6,7 ÖSSZESEN905100,0

13 MINDIG BÖLCS VÁSÁRLÓK VAGYTOK? Középiskolások vásárlási szokásai és motivációik kutatás: 2009 Ki az a személy most az életedben, aki rád a legnagyobb hatással van, akinek a kedvéért hajlandó lennél akár megváltozni is? EsetszámÉrvényes százalék nincs ilyen személy28030,8 társ, partner24827,3 szülő14015,4 közeli barát, haver12613,9 egyéb személy353,9 családtag, rokon333,6 egyéb ismerős202,2 kedvenc híresség151,7 tanár111,2 ÖSSZESEN908100,0

14 Ökologia: Tudatos vásárló


Letölteni ppt "Öko-tudatosság és fogyasztóvédelem ÖKOLOGIKA „Szemléletformálás és tudásközvetítés a Dél-alföldi régióban” KEOP-6.1.1/B/09-2009-0019 A projekt célja a."

Hasonló előadás


Google Hirdetések