Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

„Együtt a digitális írástudásért!” az eTanácsadók Hálózatával 2015. március 31. – április 2. NIIF Intézet.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "„Együtt a digitális írástudásért!” az eTanácsadók Hálózatával 2015. március 31. – április 2. NIIF Intézet."— Előadás másolata:

1 „Együtt a digitális írástudásért!” az eTanácsadók Hálózatával március 31. – április 2. NIIF Intézet

2 Az eMagyarország Program „Az Európai Unió 1999 decemberében hozta nyilvánosságra az eEurope – kezdeményezést, melyet a köznyelvben eEurope – Információs Társadalmat Mindenkinek stratégiaként emlegettek. Cél: -életminőség javítása -társadalom információs fejlődésbe való bevonása tűzte -Bekapcsolódás: 2003-ban hazánkban elindult az eMagyarország Program.

3 Az eMagyarország Program életútja : eMagyarország Program Hozzáférést Mindenkinek : eMagyarország Program Hozzáértés és Szolgáltatások (eMagyarország Centrum, eTanácsadók) : Tudásod a jövőd! - TÁMOP : Új kihívások – EU2020

4 „Idegen nyelvi és informatikai kompetenciák fejlesztése” című projekt A projekt célja az idegen nyelvi és informatikai kulcskompetencia növelése akkreditált képzéseken keresztül a hazai munkaerő-piaci helyzet javítása céljából. TÁMOP projekt

5 : Tudásod a jövőd! – TAMOP Konzorciumvezető (projektgazda): Közigazgatási és Igazságügyi Hivatal (KIH) Konzorciumi partner: Nemzeti Információs Infrastruktúra Fejlesztési Intézet (NIIFI) Projektiroda: eMagyarország Centrum Projekt költségvetése: 12,5 Mrd Ft Konzorciumi partner Projektiroda Konzorciumvezető Megyei eMagyarország Pont eMagyarország Pont „Idegen nyelvi és informatikai kompetenciák fejlesztése”

6 : „ Megfelelés” – TAMOP Konzorciumi partner eMagyarország Pont „Idegen nyelvi és informatikai kompetenciák fejlesztése” Projektiroda főfeladatai:  800 fős eTanácsadókból álló mentori hálózat felállítása – eTanácsadók toborzása  eTanácsadók felkészítése (tréning) a TÁMOP speciális feladataira  eTanácsadók szakmai irányítása, monitoringozása  IKT 0-1 és IKT 1-5 keretrendszerének és tartalmának kidolgozása  Megyei Mentori Koordinátori Hálózat felállítása  Szakmai találkozók szervezése eMagyarország CentrumProjektiroda Megyei eMagyarország Pont

7 „Idegen nyelvi és informatikai kompetenciák fejlesztése” című projekt Projekt indulása: november Projekt zárása: október (2015. január) Kurzusok indulása: január Projekt célja: legalább100,000 ember képzése Célcsoport: 45+ Alacsonyabb végzettségű személyek Hátrányos helyzetű településen lakók Jelentkezés feltételei: 18+ Sem hazai, sem uniós forrásból nem kap tanulmányi támogatást TÁMOP projekt

8 Tudásod a jövőd! Mentori feladatok Igényfelmérés Kommunikációs tevékenység Motivációs tevékenység Toborzás Mentorálás Utókövetés

9 9 Megyei Mentori Koordinátor Mentor Mentori jelzés (telefon, személyes, elektronikus, postai elektronikus, postai) Mentori tevékenység - információ áramlása

10 Tudásod a jövőd! Mentorálási esetek száma

11 Tudásod a jövőd! Képzést sikeresen befejezők száma: fő Ebből hátrányos helyzetű: fő Nyelvi képzés: fő Informatikai képzés: fő Lemorzsolódott magánszemélyek száma, aránya: fő (4,31%) Hátrányos helyzetűek lemorzsolódási aránya: HH-s, LHH-s lakóhelyen élők: 3,85% 45 éven felüliek: 3,73%

12 Tudásod a jövőd! eTanácsadók közreműködésével elért eredmény  A projekt valamennyi indikátora maximálisan teljesült.  Az eTanácsadók közvetítésével az állampolgári igényeknek többnyire megfelelő típusú és szintű képzések indultak el.  Lemorzsolódottak alacsony arány.  Több ezer sikertörténet.

13 2014: Új kihívások – EU2020 Több mint 1340 eMagyarország Pont 20 Megyei eMagyarország Pont Több mint 2000 eTanácsadó 2009 óta folyamatos eTanácsadó képzés Regionális workshopok év - Év honlapja pályázat – különdíj, Felhasználóbarát honlap I. helyezés Pályázatok: KIHOP,MENET,NETreKÉSZ,TeMoP, Rajzpályázatok, Használtgép pályázat, HH pályázat, Video pályázat, Kettő az egyben, TÁMOP 2.1.2, Megosztom a törtéNETem, MeMoP 2014, ePontok eszközállományának korszerűsítése 2015

14 „Új kihívások – EU2020” Hálózati stratégia: eMagyarország Centrum eMagyarország Pont eMagyarország Pont eMagyarország Pont eMagyarország Pont eMagyarország Pont EM E Együttműködési M Megállapodás

15 Hálózati struktúra: 20 Megyei eMagyarország Pont (MeMoP) Több mint 1340 eMagyarország Pont (eMoP) 2014-: „Új kihívások – EU2020” eMagyarország Centrum eMagyarország Pont eMagyarország Pont eMagyarország Pont eMagyarország Pont eMagyarország Pont MeMoP

16 2014-: „Új kihívások – EU2020” Programgazdája: Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) Program üzemeltetője: Nemzeti Információs Infrastruktúra Fejlesztési Intézet (NIIFI) Üzemeltető eMagyarország Centrum Programgazda Megyei eMagyarország Pont eMagyarország Pont

17 17 I. Digitális esélyegyenlőség? Gazdaságilag, kulturálisan és szociálisan HÁTRÁNYOS helyzetűek FELZÁRKÓZTATÁSA a társadalmi EGYENLŐTLENSÉG felszámolása céljából 1.HÁTRÁNYOS TÉRSÉGEK: az ország elmaradott járásai 2.HÁTRÁNYOS CSOPORTOK: idősek, nyugdíjasok, munkanélküliek, fogyatékkal élők, mélyszegénységben élők, stb. Az internet-használat megléte és/vagy mélysége mélyíti a társadalmi egyenlőtlenségeket 1. Elsődleges egyenlőtlenség (eszköz-használat) 2. Másodlagos egyenlőtlenség (életminőség)) – I GAZI! 2.DIGITÁLIS SZAKADÉK 1.DIGITÁLIS HÍD Esélyegyenlőség az információs társadalomban - e-Befogadás (eInclusion)

18 18 I. Digitális és társadalmi egyenlőtlenségek Információs Társadalom CSÖKKENTI a társadalmi egyenlőtlenségeket ÚJRATERMELI a társadalmi egyenlőtlenségeket DIGITÁLIS ÍRÁSTUDÁS mentén: ESZKÖZ-használat: számítógép és internet HASZNÁLATA INFORMÁCIÓS ÍRÁSTUDÁS mentén: ÉLETMINŐSÉG-javítás: számítógép és internet FELHASZNÁLÁSA Itt van a VALÓS KÜLÖNBSÉG, differenciálódás! 1.ELSŐDLEGES DIGITÁLIS SZAKADÉK 2.MÁSODLAGOS DIGITÁLIS EGYENLŐTLENSÉG

19 Az eMagyarország hálózat és a felnőttképzés szerepének erősítése Személyes meggyőzés, motiválás a kisközösségekben Több mint eMagyarország Pont Egységes szakmai irányítás (eMagyarország Centrum) Felkészült eTanácsadók több mint 80% 10 ezer fő alatti településen, közel 40 %-a könyvtárakban található. Érdeklődés felkeltése egyéni élethelyzethez igazítottan Digitális kompetencia fejlesztés formális és informális képzésekkel Digitális esélyegyenlőség növelése Állampolgárok munkaerőpiaci versenyképességé- nek növelése GDP növekedés Életminőség növelése Digitális írástudás növekedése

20 eMagyarország Program Stratégia Célok:  a digitális írástudás (alapszintű IKT-ismeret és használat) növelése, különösen a hátrányos helyzetű térségek és társadalmi csoportok számára,  az információs írástudás (emelt szintű IKT-ismeret és használat) növelése, különösen a hátrányos helyzetű térségek és társadalmi csoportok számára,  a Közösségi internet-hozzáférési pontok (KIHOP-ok) támogatása, megerősítése, fejlesztése,  a digitális és információs írástudást terjesztő eTanácsadói Hálózat támogatása, megerősítése, fejlesztése, képzések és ismeretterjesztő előadások által,  a felnőttképzési célok megvalósításához, a foglalkoztatás növelésének, és megtartásának támogatására, egységes színvonalú országos felnőttképzési programok szervezése (IKT, idegen nyelvi). Centrum

21 Új kihívások: 2015  Együttműködési megállapodások, adatok frissítése, MeMoP-ok megerősítése  eMagyarország pontok kategóriába sorolása, eTanácsadók minősítése (Kulcselem a képzettség és tapasztalat!)  eTanácsadó alap és továbbképzések fejlesztése (cél:e-learning) és folyamatos indítása  Új stratégiai célok és az ahhoz kapcsolódó források elérése (GINOP )  Új monitoring rendszer  Marketing tevékenység megerősítése, országos szintű online motivációs kampány

22 eMagyarország Program Stratégia A célok megvalósításának hátterét :  az eMagyarország Pontok hálózata és a vele szorosan együttműködő más hálózatok ( könyvtár hálózat, IKSZT, Teleház, stb.) projektjeinek szinergiái is erősítik, különösen az infrastruktúra és humánerőforrás vonatkozásában.  A Gazdaságfejlesztési és Innovációs Operatív Program (GINOP) as tervezési időszak koncepciója biztosítja döntően a megvalósítás alapját. Centrum

23 eMagyarország Program Stratégia eMagyarország Program hálózata a Bizottság által elfogadott Gazdaságfejlesztési és Innovációs Operatív Program (GINOP) két prioritása mentén is csatlakozik as tervezési időszakban:  GINOP-3.3.1: Közösségi internet hozzáférési pontok fejlesztése, szolgáltatási portfóliójuk bővítése – tervek szerint 1500 támogatással érintett eMoP  Kiemelt projektként kerül majd meghirdetésre tervek szerint júniusában, 2 Mrd Ft keretösszeggel  Szakmai elvárás: A közösségi IKT hozzáférési pontok infrastruktúrájának és szolgáltatásainak fejlesztése, azokon keresztül az e-Befogadás erősítése  Megvalósító: Kormányzati Informatikai Fejlesztési Ügynökség  1173/2015. (III. 24.) Korm. határozat Centrum

24 eMagyarország Program Stratégia eMagyarország Program hálózata a Bizottság által elfogadott Gazdaságfejlesztési és Innovációs Operatív Program (GINOP) két prioritása mentén is csatlakozik as tervezési időszakban:  GINOP : A digitális szakadék csökkentése  Kiemelt projektként kerül majd meghirdetésre tervek szerint áprilisában, 8,95 Mrd Ft keretösszeggel  Szakmai elvárás: A konstrukció alapvető célja a hátrányos helyzetű felnőttek digitális kompetenciáinak fejlesztése  Konzorciumi tagok: Nemzeti Szakképzési és Felnőttképzési Hivatal, Nemzetgazdasági Minisztérium, Kormányzati Informatikai Fejlesztési Ügynökség  1173/2015. (III. 24.) Korm. határozat Centrum

25 Digitális kompetencia fejlesztés formális és informális képzésekkel eTanácsadó közreműködésével Mondod nekem, elfelejtem. Tanítasz engem, emlékezem. Bevonsz engem, megtanulom. GYAKORLATI HELY KÉPZÉS +

26 Kormányzati Informatikai Fejlesztési Ügynökség április 1. – eMagyarország Centrum főosztály európai uniós vagy hazai forrásból megvalósuló, főleg informatikai tárgyú kiemelt ágazati fejlesztési projektek megvalósítása

27 Varga Zoltán eMagyarország Centrum


Letölteni ppt "„Együtt a digitális írástudásért!” az eTanácsadók Hálózatával 2015. március 31. – április 2. NIIF Intézet."

Hasonló előadás


Google Hirdetések