Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

EMagyarország Centrum eMOP 2.0. eLehetőség eHozzáférés eEsélyegyenlőség www.emagyarorszag.hu.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "EMagyarország Centrum eMOP 2.0. eLehetőség eHozzáférés eEsélyegyenlőség www.emagyarorszag.hu."— Előadás másolata:

1 eMagyarország Centrum eMOP 2.0. eLehetőség eHozzáférés eEsélyegyenlőség

2 eMagyarország Centrum – IHM 2006 december: GKM döntés – nem lehet veszni hagyni a megteremtett értéket – IHM 2006 december: GKM döntés – nem lehet veszni hagyni a megteremtett értéket eMagyarország 2.0 Program 2007: 2007: A program felülvizsgálata – eMOP 2.0 model kialakítása A program sikeres folytathatósága az új feltételi és működési rendszerben bebizonyosodott. eMOP 2.0 Modell Kulcselemei: közösségi szolgáltató terekben kell, hogy működjenek • humán-infrastruktúra hálózat kialakítása – országos lefedettséggel • szolgáltatások támogatása az infrastruktúra támogatás helyett  Internet hozzáférési hely (PIAP)  KÖZÖSSÉGI HOZZÁFÉRÉSI TÉR

3 eMagyarország Centrum ben Országos hálózat – elsősorban hátrányos helyzetű területeken, Kistelepülések és elmaradott térségekben - a digitális szakadék csökkentéséért! A versenyképesség biztosításáért - a digitális szakadék csökkentéséért! AZ információ és tudás MINDENKINEK egyenlően jár

4 eMagyarország Centrum Nyilvános vs Közösségi Hely NYILVÁNOS INTERNET HOZZÁFÉRÉSI Pont (PIAP) KÖZÖSSÉGI HOZZÁFÉRÉSI TÉR Misszió Üzelti értékekHelyi társadalom/közésség segítése Feladat: PC és Internet használate-Szolgáltatások közvetítése Célcsoport Elsősorban már a digitális írástudók Elsősorban a digitálisan írástudatlanok Tevékenység IKT hozzáférés biztosításaElsődlegesen a hozzáértés elősegítése (tanácsadás.oktatás, segítségnyújtás) Motíváció Nem ad plussz motívációt, csak meglévő igényeket elégít ki Figyelemfelhívás, az igények felkeltése

5 eMagyarország Centrum CÉLOK – a 2007-es költségvetési évre 2008 március 31-ig •Központi menedzsment, szakmai koordináció •A stabilizálása, •hálózati működés alapjainak megteremtése •Integrált programmá válás - többfunkciós közösségi szolgáltató terekben való működés irányába történő elmozdulás •eTanácsadói humán-infrastruktúra rendszer megalapozása: hármas funkciójú szolgáltatási rendszer elindítása - pilotok •A szolgáltatás monitoringjának elindítása

6 eMagyarország Centrum HOGYAN? Képzett munkatársak – eTanácsadók segítenek: megmutatják, megtanítják  •felvilágosító, tudatosító tevékenység •személyes támogatás az e- szolgáltatások igénybevételéhez, •leszakadt népességi csoportok alap digitális kompetencia képzése

7 eMagyarország Centrum Feladatcsoportok Központi menedzsment, koordináció, szakmai irányítás eMOP2.0/2007 pályázat a működő pontok stabilizálása: a felszereltség modernizálása valamint a humáninfrastruktúra kialakításának megkezdésére támogatás biztosítása. az eMOP hálózatot kiszolgáló IT rendszerek működtetése (adatbázis, monitoring, portál) eTanácsadói rendszer kiépítésének megkezdése – oktatás, szakmai segítségnyújtás, networking Az eMOP-ok szolgáltatási lehetőségeinek vizsgálatára - pilot projektek indítása Figyelemfelhívás, PR Tárcaközi harmonizáció a témában

8 eMagyarország Centrum

9 @Pontok intézményi megoszlása

10 eMagyarország Centrum Mért eredmények átlagos nyitvatartás / intézet

11 eMagyarország Centrum Mért eredmények látogatók átlagos száma/intézet

12 eMagyarország Centrum Mért eredmények eTanácsadói jelenlét / intézet

13 eMagyarország Centrum Mért eredmények lakossági oktatás végzése / intézet

14 eMagyarország Centrum eTanácsadói Pilot eredmények forgalmi adatok 50 eTanácsadóval működő vs 50 állandó személyzet nélkül

15 eMagyarország Centrum eTanácsadói Pilot eredmények átlagos működési idő 50 eTanácsadóval működő vs 50 állandó személyzet nélkül

16 eMagyarország Centrum eTanácsadói Pilot eredmények átlagos látogatói létszám 50 eTanácsadóval működő vs 50 állandó személyzet nélkül

17 eMagyarország Centrum eKözig Pilot eredmények működési idő

18 eMagyarország Centrum eKözig Pilot eredmények adatforgalom

19 eMagyarország Centrum eKözig Pilot eredmények látogatottsága

20 eMagyarország Centrum Következtetések – eMOP 2007 •A mért eredményeket be kell építeni a következő pályázati feltételrendszerbe •A szakmai szempontok előtérbe helyezése biztosítja a program hatékony működését, a források célorientált felhasználását •A rászorultsági szempontok csak a szakmai megfelelés után számítsanak •Biztosítani kell, hogy az önkormányzatok ne szoríthassák ki a szakmailag jobban megfelelő intézményeket.

21 eMagyarország Centrum Következtetések – eMOP 2007 Célfeladatok re 1.Az e-Közigazgatás használatának hatékony segítése, elterjesztése 2.A Digitális írástudatlanság felszámolásában jelentős feladatvállalás: 1.Az elzárkózó lakosság motiválása 2.Egyéni oktatás – segítségnyújtás 3.Lakossági digitális kompetencia képzések

22 eMagyarország Centrum Pályázat Fő elemek  Összesen 1.4 milliárd támogatási forrás  Differenciált támogatási szintek – szakmai feltételek valamint rászorultság szerint  Átlagolt megállapított fenntatási költség: évi 2M Ft  60% - 50% - 30% támogatottság  Szolgáltatással kapcsolatos költségek számolhatók el – szolgáltatási szint biztosítása  heti minimum óraszámú nyitvatartása meghatározva – igazoltan helyi igényekhez igazodva, amennyiben eltér az előírttól  Kötelező eTanácsadói szolgáltatás – min. óraszámmal segítségnyújtás  Lakossági alap digitális írástudás oktatása  Figyelemfelhívó tevékenység

23 eMagyarország Centrum Pályázat 2008 – támogatási feltételek 2. Szakmai tényezők Eddigi releváns szakmai tevékenység Monitoring adatok Humánerő rendelkezésre állás Szakmai akcióterv: a támogatás elnyerése esetére készített szolgáltatási terv Közháló végpontként való működés IKSZT-ben való elhelyezkedés

24 eMagyarország Centrum Pályázat 2008 – elszámolható költségek Az eMop szolgáltatásokkal kapcsolatos költségek számolhatók el  Működési, fenntartási költségek  Internet költségek  Szolgáltatás bővítéshez, fenntarthatósághoz szükséges beruházások (IKT eszközök, szoftver, hardver)  eTanácsadói szolgáltatás díjazása (bér vagy szerződéses jutalékos költségtérítés)

25 eMagyarország Centrum Sikerek - Hasznok Társadalmi  Digitális írástudás növekedése  Hátrányos helyzetűek (területek és csoportok) bevonása  Vidéki lakosság életminőség javulása Politikai  eMO 1.0 „újrahasznosítása” – társadalmi elismertség  civil oldali kooperáció  aktív országos „network” kiépülése  Pozitív sajtó Nemzetgazdasági  e-ügyintézés elterjedése - költségmegtérülései  versenyképesség növekedés  piacélénkülés, vállalkozási szinergiák

26 eMagyarország Centrum Stabil költségvetési keretek Tárcaközi együttműködés  munkacsoport hatékony működése  Integrációs modell megvalósulása  Program és intézményi feladat harmonizáció Jogi háttér megvalósulása  DIAT  az „Információs Társadalmi Közszolgálat” kormány- előterjesztés Kormányzati kommunikációs támogatás Feltételrendszer

27 eMagyarország Centrum Köszönöm a figyelmet!


Letölteni ppt "EMagyarország Centrum eMOP 2.0. eLehetőség eHozzáférés eEsélyegyenlőség www.emagyarorszag.hu."

Hasonló előadás


Google Hirdetések