Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

A magyar baromfi ágazat helyzete és jövője 2011-ben

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "A magyar baromfi ágazat helyzete és jövője 2011-ben"— Előadás másolata:

1 A magyar baromfi ágazat helyzete és jövője 2011-ben
Bárány László Baromfi Termék Tanács Elnök Pannon Egyetem, Keszthely, május 24.

2 Baromfi Termék Tanács - a magyar baromfi ágazat -

3 Az EU baromfihús termelésének a megoszlása a tagállamok között 2009
(ezer tonna) Magyarország

4 Milyen szervezet a terméktanács?
- Non-profit, civil szervezet, amely vertikálisan átfogja a termékpályát - Önszabályozó - Képviseli az ágazati érdekeket

5 Baromfi Termék Tanács Regisztrált tagok, 2010. évben
Magyar Broilerszövetség 546 Magyar Kacsaszövetség 296 Magyar Lúdszövetség 556 Magyar Pulykaszövetség 247 Magyar Tojásszövetség 131 Magyar Szabadtartásosszövetség 10 Összesen: 1786

6 A terméktanács finanszírozása:
Befizetési pontok: Vágóhidak, feldolgozók Keltetők Kereskedők Jérceforgalmazók Tojástermelők regisztrációs díjak

7 A terméktanács tevékenységi körei:
Különböző érdekek egyeztető fóruma Piacszabályozás, önszabályozás Ágazati érdekvédelem Információs rendszer: adatgyűjtés adatfeldolgozás a tagok és a kormányzat tájékoztatása Marketing

8 Új tevékenységek - Lobbi Brüsszelben - Szalmonella program
- Együttműködés állatvédő szervezetekkel - Feketegazdaság elleni küzdelem - Kutatási együttműködés

9 Fenyegetettségek EU jogszabályok korlátozó tényezői - állatvédelem;
- környezetvédelem; - higiéniai. Import – fokozódó verseny Zoonozis Takarmány árak manipulatív befolyásolása

10 1 kg előállított termék árából vásárolható takarmány-mennyiség
havi bontásban

11 Gyengeségek Tőkehiány
Épületek, istállók amortizációja – nem épültek speciálisan a faj igényeire tervezett istállók Egyes területek jogszabályi ellentmondások (trágyatárolók: állategészségügyi- élelmiszer- biztonsági kérdések), versenyképességet csökkentő jogszabályok Magas ÁFA Fekete és szürke gazdaság

12 A baromfi termékpálya erősségei
Magas belföldi fogyasztás Jó genetikai háttér Takarmánybázis megléte (kukorica) Jó állategészségügyi, élelmiszerbiztonsági háttér Integrált termelés Magas vidéki foglalkoztatás (mintegy ember ágazati szinten)

13 10 fontos lépés a baromfiágazat
érdekében Termelői finanszírozás Humán tőke megerősítése Telepek felújítása Szalmonella program Ingyenes állategészségügyi szolgáltatás Áruházláncok átvilágítása Hatékonyabb hatósági ellenőrzés Import szabályozása Szürke és fekete gazdaság felszámolása Kötelező terméktanácsi tagság

14 Lehetőségek Takarmányok GMO mentessége
Mentesítési programok következetes alkalmazása (oktatás) Állatjóléti útmutató, önaudit, jogszabályok ésszerű és fogyasztóbarát módon való alkalmazása Marketing – védjegy

15 KÖSZÖNÖM A FIGYELMET !


Letölteni ppt "A magyar baromfi ágazat helyzete és jövője 2011-ben"

Hasonló előadás


Google Hirdetések