Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Internetes bankok piacformáló hatása

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Internetes bankok piacformáló hatása"— Előadás másolata:

1 Internetes bankok piacformáló hatása
Múlt és jelen Mészárosné Divinyi Mariann 2003. október 16.

2 TARTALOM Az internetes banki kiszolgálás rövid hazai története
Ügyfélszám alakulás Célcsoportok Használati szokások Miért éri meg?

3 Az internetes banki kiszolgálás hazai története
Home bank (DOS) Elektronikus banki rendszer (telepített) Internet bank (böngészős) Mobilbank (SMS, WAP) 1997. IEB 1999. OTP, Raiffeisen 2000. Citibank 2001. CIB, K&H, HBW web-lap, online szolgáltatások: verseny miatt jelenlét - vegyes fogadtatás

4 Ügyfélszám alakulás Internetbanki lakossági ügyfelek száma és
átlagos aránya az internetes bankoknál Forrás: GKI gazdaságkutató Rt.

5 Adatok Lakossági ügyfelek száma: 282 ezer
Vállalati ügyfelek száma: 49 ezer Össz lakossági ügyfél 7,4 %-a internetbanki Össz vállalati ügyfél 11,7 %-a internetbanki

6 Célcsoportok Lakosság, kisvállalkozások sztereotípia:
fiatalok, magasabb iskolai végzettséggel rendelkezők, aktívak, a kedvezőbb vagyoni helyzetűek, a városi lakosok

7 A RÉGI- „ÚJ” FOGYASZTÓK ARÁNYAI
GYORSASÁG IDŐHIÁNY TREND AKTÍV csoportok KIEGYENSÚLYOZOTT pl. virtuális idővásárlók társadalmi közép MODERNITÁS TRADÍCIÓ ELLENTREND- KISZORULÓK csoportok HAGYOMÁNYÖRZŐK pl. új „nomádok” pl. „8 óra munka, 8 óra… a „kiszállók” LASSÍTÁS Forrás: Dr. Törőcsik Mária, PTE

8 elektronikus bankolás gyorsaság, hatékonyság cross-selling
GYORS, MODERN ügyfelek elektronikus bankolás gyorsaság, hatékonyság cross-selling alacsony lojalitás intenzív vásárló, hosszan köthető Forrás: Dr. Török Mária, PTE

9 elektronikus csatornák új ajánlatok (pl. utazáshoz kötődő)
„KISZÁLLTAK” elektronikus csatornák új ajánlatok (pl. utazáshoz kötődő) új megszólítási igény „menjen vele” a szolgáltató jó hosszú távú kilátások Forrás: Dr. Török Mária, PTE

10 Pénzügyi szolgáltatók internet-használati indexe
Használati szokások GKI-Westel e-pénzügyi index Pénzügyi szolgáltatók internet-használati indexe forgalom és ügyfélszám konjunktúra index

11 Használati szokások FÜGG: Funkciótól Időponttól Használat helyétől
Egyéb rendelkezésre álló csatornáktól Bizalmi indextől…. Megbízások kb., %-a elektronikusan (vállalatok!) Hó elején lekérdezések (kivonat) Átlagosan 4-6 megbízás/hó (GKI átl. : 0,37 lak., 6,7 váll.) Devizaművelet kevés

12 Miért éri meg? Ügyfélnek olcsó, kényelmes, idő- és helyfüggetlen
Bankoknak automatikus feldolgozás miatt olcsóbb fiókok ügyfélforgalma csökkenthető ügyfélnyilvántartás- kezelés javul (CRM!) imázs DE: kis ügyfélszám és kereslet drága beruházás és fenntartás (marketing ktg.)

13 Köszönöm a figyelmüket!


Letölteni ppt "Internetes bankok piacformáló hatása"

Hasonló előadás


Google Hirdetések