Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Dr. Lévai Zoltán Professor Emeritus

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Dr. Lévai Zoltán Professor Emeritus"— Előadás másolata:

1 Dr. Lévai Zoltán Professor Emeritus
Járműdinamika alapjai

2 A járműre ható erők egyensúlya:
M  a motor nyomatéka k  nyomaték-módosítás az erőátvitelben r – a kerék sugara h - az erőátvitel hatásfoka G – a jármű súlya y  útellenállás-tényező, ami y = f.cos a + sin a , ahol f gördülési ellenállás tényezője a  útemelkedés szöge W  légellenállástényező ahol cw – formatényező  – a levegő sűrűsége A – homlokfelület nagysága v – a jármű sebessége m  a jármű tömege d  tehetetlenségi tényező

3 Mi a tehetetlenségi tényező?
ahol Ik  a kerekek másodrendű nyomatéka ahol Im  a motor másodrendű nyomatéka

4 Valamint az idő és az út diagramja a sebesség függvényében:
Új fogalom: dinamikai tényező (D) Ebből a gyorsulás: Valamint az idő és az út diagramja a sebesség függvényében:

5 Járműdinamikai számítások 3 fokozatú mechanikus sebességváltó esetén

6 D – a tengelykapcsoló átmérője n – a szivattyúkerék fordulatszáma
A hidrodinamikus tengelykapcsoló nyomatékfelvétele: ahol l – mérésekkel megállapított arányossági tényező r - a folyadék sűrűsége Mechanikus hidraulikus tengelykapcsoló: D – a tengelykapcsoló átmérője n – a szivattyúkerék fordulatszáma Az összetartozó M, n és i H meghatározása:

7 Hidrodinamikus nyomatékváltó
Karakterisztikája: Az összetartozó M, n és i H meghatározása hasonló a tengelykapcsolóéval („seprűdiagram”) azzal a különbséggel, hogy a kH nyomatékmódosítást is figyelembe kell venni.

8 A vonóerő-diagram Mechanikus fokozat Hidraulikus fokozat


Letölteni ppt "Dr. Lévai Zoltán Professor Emeritus"

Hasonló előadás


Google Hirdetések