Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
1
Coachinggal a sikeres nyelvtanulásért
Hogyan növeljük tanári hatékonyságunkat coaching eszközök segítségével?
3
A workshop célja Bepillantást nyújtani a nyelvtanítás és a coaching kapcsolatába Kipróbálni coaching technikákat
4
A workshop vázlata Bemutatkozás
A coaching és a nyelvtanítás kapcsolata Gyakorlat Célkitűzés coachinggal Coaching stílusú visszajelzés Összegzés Kérdések
5
Buzásné Mokos Boglárka
Angol nyelvtanár, ELTE-BTK, -PPK, 2005 Üzleti kommunikáció, one-to-one Telc vizsgáztató, felkészítő, TIT, 2012 Tréner , KMO, 2012 Tanulástechnikai tréningek Kvalifikált nyelvi coach, Language Coach Academy, 2013
6
Kontextus / Háttér Coaching Edu coaching Nyelvi coaching
Coaching stílusú nyelvtanítás Coach és nyelvtanár
8
„A coaching célja az egyénben rejlő lehetőségek kibontakoztatása teljesítményének javítása által. Nem az illető tanítását jelenti, hanem a tanuláshoz való hozzásegítését.” John Whitmore
9
Coaching Egyszemélyes/ csoportos Bizalom, önkéntes
Változatos eszközök, módszerek Kérdések Tudatosság Felelősségvállalás
10
Coaching stílusú tanítás
Edu coaching Felsőoktatásban oktatók, tanulók támogatása Tanulási, kutatási, fejlődési cél Nyelvi coaching Nyelvi projektcél, nyelvi tudatosság és kompetencia fejlesztése Nyelvi gátlások oldása Coaching stílusú tanítás Coaching és coaching módszerek alkalmazása a nyelvoktatásban
11
Coach vagy tanár?
12
A jó tanár és a coach közös vonásai
Bizalmi légkört teremt Figyel az ügyfélre/ tanulóra Türelmes, a tempót az ügyfél diktálja Szakmailag kompetens Változatos eszköztárral él Személyre szabja a módszereket Támogat, ösztönöz, motivál
13
Sikeres nyelvtanulás motivál működő gyakorlatokra épít személyre szab
A tanár részéről: célra fókuszál motivál működő gyakorlatokra épít személyre szab fejlődésre ösztönöz coaching szemléletű és coaching eszközöket/ módszereket alkalmaz
14
Coachinggal tanítani?
15
Coaching a tanításban Célkitűzés Tervezés
Működő gyakorlatok feltérképezése és tudatosítása: tanulási stílus, stratégiák, praktikák Visszajelzés
16
Miért kezdenek nyelvet tanulni?
Mi a célod? Miért kezdenek nyelvet tanulni?
17
Célkitűzés Tipikus Coachinggal Külső elváráshoz kötött Ködös
Bizonytalan Közhelyes Konkrét Mérhető Elérhető Releváns Határidőhöz kötött
18
SMART cél Konkrét Mérhető Elérhető Releváns Határidőhöz kötött
19
Nyelvtanulói célok Szükségem van egy nyelvvizsgára a diplomámhoz.
Emelt szintű érettségit szeretnék tenni a többletpontokért. Jól szeretnék beszélni angolul. Magabiztosan szeretnék beszélni. Külföldön szeretnék dolgozni.
20
SMART cél Legkésőbb jövő márciusra angol B2-es nyelvvizsgát szeretnék tenni, hogy megkapjam a diplomámat.
21
Értékelés coachinggal
22
Rajzoljunk egy cicát!
23
Milyen visszajelzést tudnánk adni, hogy abból tanuljon az illető?
24
Coaching stílusú visszajelzés
Mi az, amit jól csináltál, amire büszke vagy? Mi az, ami eltér egy igazi cicától? Mit fogsz legközelebb másként csinálni? Hogyan fogod legközelebb csinálni? Mikor fogod véghezvinni?
25
Visszajelzés Coaching stílusú Tipikus Önreflexión alapul
Szubjektív véleményen alapul Dicséret vagy elmarasztalás Hibákra, hiányosságokra fókuszál Objektív mérés Önreflexión alapul Tény- norma-hatás objektivitásához mér Akciótervvel zárul
26
Összegzés
27
„Semmit sem lehet megtanítani egy embernek csak segíteni abban, hogy rátaláljon önmagán belül.”
Galileo Galilei
28
Buzásné Mokos Boglárka boglarka.mokos@educoaching.hu
Köszönöm a figyelmet! Buzásné Mokos Boglárka
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.