Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaCsenge Faragóné Megváltozta több, mint 9 éve
1
Motiváció célzott kommunikációval Buzásné Mokos Boglárka
A szavak teremtő ereje Motiváció célzott kommunikációval Buzásné Mokos Boglárka
2
ANGOL NYELVTANÁR, TRÉNER, nyelvi COACH
„Bármilyen nyelven is beszélsz, sosem tudsz mást mondani, mint ami vagy.” (Ralph Waldo Emerson) ANGOL NYELVTANÁR, TRÉNER, nyelvi COACH
3
Élmény a nyelvtanulásban
tanulócsoport légkör, hangulat tananyag feladatok siker TANÁR
4
Tanár Motiváló képesség Személyiség Szakmaiság Elkötelezettség
Kreativitás Rugalmasság Nyitottság Motiváló képesség
5
A motivált tanítási gyakorlat
A motiváló Nyelvtanár Feltételek megalapozása → Motiváció generálása → Motiváció fenntartása → Pozitív önértékelés támogatása → (Dörnyei, 2001) Célkitűzés Pozitív légkör Értő figyelem Támogató jelenlét, visszajelzés A motivált tanítási gyakorlat Coaching szemlélet
6
célzott kommunikáció Coaching szemlélet
2. Pozitív légkör 3. Értő figyelem 4. Támogató jelenlét célzott kommunikáció Példák a kívánt hatás elérésére, nem kívántak elkerülésére
7
jövőbeli énkép látomása tervezés
1. célkitűzés szerződés cél megfogalmazása jövőbeli énkép látomása tervezés
8
Célkitűzés: A látomás ereje
„Ahol van látomás, ott van út is.” (Dörnyei, 2014) Példa: Lottónyeremény
9
Elképzelés, látomás segítése
Mi lesz az első reakciód? Mit fogsz mondani? Hogyan fogod mondani? Kinek fogod mondani? Hogyan ünnepeled meg? Kivel? Hol?
10
energizáló tevékenység csapatjáték óraindító kérdések → példa
2. Pozitív légkör mosoly humor energizáló tevékenység csapatjáték óraindító kérdések → példa
11
Óraindító kérdések Mi volt a hét/hétvége csúcspontja?
Mit vársz legjobban a héten? Mit tanultál meg a múlt órán? Mire vagy a legbüszkébb a teljesítményedből? Miről fogod észrevenni, hogy ez az óra hasznos volt számodra?
12
közléssorompók kerülése én üzenet adása
3. Értő figyelem személyre szabás kérdezéstechnika közléssorompók kerülése én üzenet adása Példa: szavaink hatása
13
„Ártatlan mondatok” „Használj egynyelvű szótárt!” „Ha sikeres vizsgát szeretnél tenni, sokat kell gyakorolnod!” „Ilyen előfordulhat a nyelvvizsgán is!” „Én a helyedben szókártyákat készítenék!” „Nagyon ügyes vagy!” „Másnak is nehezen megy!”
14
Közléssorompók kerülése (Gordon, 1974)
Utasítás, irányítás, parancsolás Figyelmeztetés, fenyegetés Prédikálás Tanácsadás, javaslatok, megoldások adása Kioktatás Kritizálás, hibáztatás, bírálat Címkézés, szidás Elemzés, értelmezés Dicséret Vallatás/kikérdezés Kizökkentés, bíztatás
15
Erőforrások tudatosítása Pozitív visszacsatolás Önreflexió segítése
4. Támogató jelenlét Erőforrások tudatosítása Pozitív visszacsatolás Önreflexió segítése Haladásmérés Példa:Dicséret helyett
16
A dicséret alternatívája
A tanuló bevonása, önértékelés A pozitívumok kiemelése Nem általános ítélet Konkrétumokra vonatkozik Fejlődést segít elő
17
Hatékony kommunikáció
Kreatív Okos Motiváló Megerősítő Udvarias Naprakész Igényes Kiváló Átgondolt Célravezető Individuális „Óhatatlan”
18
Fejlődési irányok Coaching szemlélet Kommunikáció Motiváció
19
Kérdések-válaszok
20
KÖSZÖNÖM A FIGYELMET!
21
boglarka.mokos@gmail.com www.educoaching.hu (+36) 30 684 7816
elérhetőség (+36)
22
Felhasznált irodalom Dörnyei, Z. (2001). Motivational strategies in the classroom. Cambridge: Cambridge University Press. Dörnyei, Z. and Kubanyiova, M. (2014). Motivating learners, motivating teachers: Building vision in the classroom. Cambridge: Cambridge University Press. Gordon, T. (1974). T.E.T. Teacher effectiveness training. New York: Peter H. Wyden Publisher.
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.