Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
1
LEGO Dacta program
2
1. A LEGO Dacta A/s program története, jellemzője
: Christiansen dán asztalosmester építő játékokat készít Kezdetben fából készült a játék Elnevezés a dán „Leg godt” (Játssz jól) szavakból 1949-től fia műanyagot használt (Gyártáspontosság és az anyag ugyanaz mint ma) 1952: kialakult a mai forma 1968. június 7-én megnyílik a LEGOLAND 1980 körül: az óvodák és iskolák számára speciális anyag készült 1990-től: a LEGO Dacta különvált a játékgyártól
3
2. Hol és miért próbáltuk ki a LEGO Dacta programot?
1990-ben kapcsolódtunk be a programba Bemutató dobozokat kaptunk
4
3. Program elve Beszédhez hasonlít
Az elemek a szavak, melyeket mondattá lehet összeilleszteni A modul elemek variálhatók, a szerkezet összeállítása változtatható
5
A program elve, összegzés
Kiscsoportos munka elősegíti a kreatív munkát A gyerekeknek fejlődik a tanulás során a megértés és alkalmazás képessége Lányok, fiúk ugyanolyan mértékben vegyenek részt a munkafolyamatban Vezetési elvek Első kézből tapasztalat Beszéd/ verbalizmus fejlődik a tapasztalatok elmesélésével Kérdéseknek fontos a szerepe a tanulásban
6
Fontos megállapítások
Játszva tanulni Tanulás a kutatás és felfedezés segítségével Problémamegoldás elengedhetetlen Szórakozva párba vagy csoportba tanulni Tanító indirekt irányítással segíti a tevékenységet, ellenőriz, és ha kell segít A tanulók kreativitására kell a hangsúlyt helyezni Érdekes problémákat kell felvetni
7
4. A program felépítése Készletek – kézikönyvek – munkalapok
A felhasználás szempontjából: Gyerek Lehetőség a „kezek és fejek” együttes használatára Tanár Alacsony természettudományos képzettséget segítik: jegyzetek, gyakorlati tanácsok, megoldások, információk kézikönyvek
8
a.) Óvodásoknak Dupló LEGO Munkalapok (virágok, állatok)
9
b.) 1-5. osztályosoknak Ömlesztett láda + 12 feladatlap + kézikönyv
Az elemek összekapcsolásának technikáját fejleszti Modellező képességet CSOPORTBAN segíti Feladatlapok témái: Az iskola A gyár A park A jövő otthona A világűr Várak Egészség és táplálkozás Környezetvédelem Kommunikáció A várostervező Tengerkutatás Közlekedés
10
Téma: Az iskola
12
c.) 3-8. osztály Doboz + 120 db feladatlap + kézikönyvek
Minden munkalapon: Egy színjelzés: a négy lépcsőfok valamelyikét jelenti Egy ábra: a feldolgozandó anyagot jelöli Pl.: erők és szerkezetek erőkarok csigák, fogaskerekek kerekek és tengelyek energia Egy illusztráció: ajánlott tematikusan felépített téma (problémafelvetés) Indexkártya: segít a kiválasztott témák összerendezésében
15
d.) 5-8. osztály Doboz képe + 20 db feladatlap + kézikönyv 278 elem
Motorral működtethető működő modellek építése
17
e.) Számítógéppel irányítható modellek
5. osztálytól
19
5. Módszertani bemutatás
Kártyák egy témához (erők és szerkezetek) Zöld színű: kutatómunka – képzelőerő Kék színű: irányított vizsgálódás – egyszerű mechanikai elv Sárga színű: tudás átalakítása és alkalmazása – megfigyelő erő Piros színű: tervezés és kivitelezés – problémamegoldás
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.