Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

LEGO Dacta program.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "LEGO Dacta program."— Előadás másolata:

1 LEGO Dacta program

2 1. A LEGO Dacta A/s program története, jellemzője
: Christiansen dán asztalosmester építő játékokat készít Kezdetben fából készült a játék Elnevezés a dán „Leg godt” (Játssz jól) szavakból 1949-től fia műanyagot használt (Gyártáspontosság és az anyag ugyanaz mint ma) 1952: kialakult a mai forma 1968. június 7-én megnyílik a LEGOLAND 1980 körül: az óvodák és iskolák számára speciális anyag készült 1990-től: a LEGO Dacta különvált a játékgyártól

3 2. Hol és miért próbáltuk ki a LEGO Dacta programot?
1990-ben kapcsolódtunk be a programba Bemutató dobozokat kaptunk

4 3. Program elve Beszédhez hasonlít
Az elemek a szavak, melyeket mondattá lehet összeilleszteni A modul elemek variálhatók, a szerkezet összeállítása változtatható

5 A program elve, összegzés
Kiscsoportos munka elősegíti a kreatív munkát A gyerekeknek fejlődik a tanulás során a megértés és alkalmazás képessége Lányok, fiúk ugyanolyan mértékben vegyenek részt a munkafolyamatban Vezetési elvek Első kézből tapasztalat Beszéd/ verbalizmus fejlődik a tapasztalatok elmesélésével Kérdéseknek fontos a szerepe a tanulásban

6 Fontos megállapítások
Játszva tanulni Tanulás a kutatás és felfedezés segítségével Problémamegoldás elengedhetetlen Szórakozva párba vagy csoportba tanulni Tanító indirekt irányítással segíti a tevékenységet, ellenőriz, és ha kell segít A tanulók kreativitására kell a hangsúlyt helyezni Érdekes problémákat kell felvetni

7 4. A program felépítése Készletek – kézikönyvek – munkalapok
A felhasználás szempontjából: Gyerek Lehetőség a „kezek és fejek” együttes használatára Tanár Alacsony természettudományos képzettséget segítik: jegyzetek, gyakorlati tanácsok, megoldások, információk  kézikönyvek

8 a.) Óvodásoknak Dupló LEGO Munkalapok (virágok, állatok)

9 b.) 1-5. osztályosoknak Ömlesztett láda + 12 feladatlap + kézikönyv
Az elemek összekapcsolásának technikáját fejleszti Modellező képességet CSOPORTBAN segíti Feladatlapok témái: Az iskola A gyár A park A jövő otthona A világűr Várak Egészség és táplálkozás Környezetvédelem Kommunikáció A várostervező Tengerkutatás Közlekedés

10 Téma: Az iskola

11

12 c.) 3-8. osztály Doboz + 120 db feladatlap + kézikönyvek
Minden munkalapon: Egy színjelzés: a négy lépcsőfok valamelyikét jelenti Egy ábra: a feldolgozandó anyagot jelöli Pl.: erők és szerkezetek erőkarok csigák, fogaskerekek kerekek és tengelyek energia Egy illusztráció: ajánlott tematikusan felépített téma (problémafelvetés) Indexkártya: segít a kiválasztott témák összerendezésében

13

14

15 d.) 5-8. osztály Doboz képe + 20 db feladatlap + kézikönyv 278 elem
Motorral működtethető működő modellek építése

16

17 e.) Számítógéppel irányítható modellek
5. osztálytól

18

19 5. Módszertani bemutatás
Kártyák egy témához (erők és szerkezetek) Zöld színű: kutatómunka – képzelőerő Kék színű: irányított vizsgálódás – egyszerű mechanikai elv Sárga színű: tudás átalakítása és alkalmazása – megfigyelő erő Piros színű: tervezés és kivitelezés – problémamegoldás


Letölteni ppt "LEGO Dacta program."

Hasonló előadás


Google Hirdetések